جاباما
۴۸۲۰۶۱
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

شریعتمداری: دولت استاندارد است

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: امروز دولت هم استاندارد است چون شعارش اعتدال است و اعتدال به معنی استاندارد و هر چیزی در جای خودش قرار داشتن است.

خبرگزاری ایرنا: معاون اجرایی رییس جمهور گفت: امروز دولت هم استاندارد است چون شعارش اعتدال است و اعتدال به معنی استاندارد و هر چیزی در جای خودش قرار داشتن است.
به نقل از استاندارد، «محمد شریعتمداری» درمراسمی در جمع مدیران سازمان ملی استاندارد، این سازمان را شتاب دهنده صنعت ایران معرفی کرد و افزود: سازمان استاندارد با همه آنچه بر آن رفته و تمامی مشکلاتی که با آن گریبان گیر است، روند خوبی را در این سال ها طی کرده و سرپا مانده است.

وی با تبریک تمدید حکم ریاست این سازمان در دوره جدید گفت: خوشحالم که فرصتی مغتنم برای شنیدن صحبت ها، درددل ها و پیشنهادهای همکاران فراهم شد.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار داشت: ما در شرایط سختی دولت را تحویل گرفتیم و هنوز نتوانسته ایم آنچه که در دل داریم را پیاده کنیم.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت فکر می کردیم مجموع بدهی های دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد اما حالا براساس اعلام وزیر اقتصاد مشخص شده که این بدهی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان است.

شریعتمداری افزود: بدین ترتیب دولت را در شرایط طبیعی تحویل نگرفتیم. ارتباطمان با دنیا قطع شده بود، تحریم بودیم و نمی توانستیم در مبادلات تجاری جهانی شرکت کنیم. به عبارتی درخت تنومندی بریده شد و به ثمر رساندن دوباره این نهال کار بسیار مشکلی است که به تدریج و با زحمت انجام می شود.

**استاندارد سازمانی برای اعمال زیبایی در جهان امروز

شریعتمداری تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی برای اعمال زیبایی در جهان امروز است که می خواهد بگوید هر چیزی باید در جای خودش قرار گیرد و این مفهوم اصلی استاندارد است.

معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران، سازمانی تشریفاتی یا تزیینی نیست بلکه سازمان مقتدری است که با سلامت و ایمنی مردم سر و کار دارد و طبق قانون با اقتدار عمل می کند.

وی تاکید کرد: توانایی های سازمان ملی استاندارد ایران اعم از نیروهای تخصصی و منابع محدود آن باید صرف اولویت های مردم شود و اولویت مردم مسائلی است که با سلامت و ایمنی سر و کار دارد.

شریعتمداری یاداور شد: سازمان ملی استاندارد ایران محدودیت هایی دارد که تا برطرف شدن این محدودیت ها می تواند برخی از تصدی ها را به سازمان ها و وزارتخانه های دیگر واگذار و خودش به عنوان عامل کنترل و نظارت برامور واگذار شده عمل کند.

وی ادامه داد: واگذاری برخی تصدی ها به دیگر سازمان ها و وزارتخانه ها و نظارت دقیق و مسئولیت خواهی از آنها کاری عاقلانه و عالمانه است و موجب هم افزایی بین دستگاه ها خواهد شد.

معاون اجرایی رییس جمهور درباره ساختار سازمان ملی استاندارد نیز گفت: در دنیا الگوی واحدی برای ساختار سازمان های مشابه وجود ندارد، برخی علاوه بر استاندارد، مبحث کیفیت را نیز در بر می گیرند، برخی دولتی هستند، برخی خصوصی و برخی هر دو وجه را دارا هستند از این رو ما باید در ایران به یک الگوی بومی برسیم و آن را مبنا قرار دهیم.

وی ادامه داد: با اتصال سازمان استاندارد به رییس جمهوری و صدور حکم رییس سازمان توسط بالاترین مقام اجرایی کشورف جایگاه سازمان شما اهمیت پیدا می کند و می توانید با صدور بخش نامه ها و دستورالعمل ها خطاب به سایر وزارتخانه ها و سازمان ها از آنها مسئولیت بخواهید و از این ظرفیت برای رسیدن به اهداف سازمان بهره ببرید.

شریعتمداری با اشاره به بحث تدوین استانداردها گفت: سازمان استاندارد در تدوین استانداردها باید دو نکته را مدنظر قرار دهد. اول آنکه در تدوین استانداردها به سمت اولویت های مردم برود و دوم آنکه از نظر همه اندیشمندان و متولیان استفاده کند و اختلاف نظرها را به حداقل برساند.

وی اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران، در بحث پژوهش باید بر مسائلی که اولویت مردم است متمرکز شود تا پژوهشگاه استاندارد منبع درآمدی برای سازمان باشد.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت ترویج استفاده از کالاهای استاندارد در میان کودکان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت های آی تی و آی سی تی در ترویج و فرهنگ سازی فعالیت های این سازمان افزود: سازمان ملی استاندارد با نگاه مشفقانه و روان سازی قوانین و مقررات موجود می تواند شتاب دهنده صنعت ایران باشد.

در ادامه این مراسم «نیره پیروز بخت» رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گزارشی از وضعیت سازمان در چهارحوزه استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی ارایه داد و به ذکر برخی موفقیت های سازمان در عرصه داخل و خارج پرداخت.

در ادامه این مراسم تعدادی از مدیران و کارشناسان سازمان استاندارد ایران دیدگاه ها و نظرات خود را درباره مسائل تخصصی و مشکلات پیش رو بیان کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضمن عرض ادب خدمت آقای شریعتمداری باید بگوین بعنوان یک طفدار آقای روحانی .صحبت شما را قبول ندارم وقتی میبینم راهداران استان اصفهان شش ماه حقوق نگرفتند ,وقتی میبینم خرج و درآمد خانوارها متناسب نیست ,وقتی کلید شما در قفل مشکلات مردم نچرخید ....

    • بدون نام

      اره خداییش،همه چی تو این مملکت استاندارد هست

    • hamed

      این دولت دارای ایزو99999 هستش که بالاترین استاندارد جهانی رو پشت سر گذاشته دقیقا همپای پراید داره نسل ملت رو به خوشبختی میرسونه

    • حاکم

      وقتی شما قبولش ندارید دیگه ما احمدی نژادی ها چی بگیم

    • بدون نام

      البته با شما که یک عمر وزیر ومسئول بودید استانداره یک کم اختلاس وحقوق های نجومی وسو استفاده ها رو هم ببینید

    • پویا

      کدوم استاندارد ؟
      تاریخ مصرف دولت گذشته .و جواب نداده ... کلید دولت بیشتر قفل کرد تا باز کنه ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج