جاباما
۴۸۱۲۶۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رییس هیات فوتبال استان:

بانک‎ملی می‎خواهد از شر استقلال خلاص شود

رییس هیات فوتبال خوزستان با بغرنج توصیف کردن شرایط استقلال خوزستان در آستانه لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال حتی توانایی خرید بلیت برای سفر به عمان را ندارد و فدراسیون نیز پولی برای کمک به این تیم ندارد.

خبرگزاری ایسنا: رییس هیات فوتبال خوزستان با بغرنج توصیف کردن شرایط استقلال خوزستان در آستانه لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال حتی توانایی خرید بلیت برای سفر به عمان را ندارد و فدراسیون نیز پولی برای کمک به این تیم ندارد.

عبدالکاظم طالقانی در این رابطه اظهار کرد: استقلال خوزستان سی‎ام بهمن‎ماه باید به عمان سفر کند اما این باشگاه هیچ‎ پولی برای سفر ندارد و اصلا توانایی هزینه‎های خود و مخارج این سفر را ندارد و معلوم نیست بتواند پول ویزا و بلیت خود را تهیه کند.

وی با بیان این‎که شرایط باشگاه استقلال خوزستان در آستانه آغاز لیگ قهرمانان باشگاه‎های آسیا به لحاظ مالی بسیار بغرنج است، ادامه داد: قطعا برای حضور در بازی‎های آسیایی مخارج بالاتر از حضور در لیگ کشور است و چنان‎چه ظرف دو سه روز آینده نقدینگی به باشگاه تزریق نشود، استقلال خوزستان احتمالاً نتواند در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‎های آسیا شرکت کند و در کمال تاسف از این مسابقات انصراف دهد.

رییس هیات فوتبال خوزستان گفت: حتی بانک ملی برای تبلیغاتی که این تیم روی پیراهن‎های خود برای این بانک انجام داده است، هنوز ریالی به تیم پرداخت نکرده است، در صورتی‎که که تمام مبالغ مربوط به این تبلیغات باید پرداخت شود و این که می‎گویند نداریم که بدهیم اصلا معنایی ندارد. این تیم سرمایه استانی است و نباید این‎گونه با آن رفتار شود، بلکه باید هر استان نسبت به تیمش تعصب داشه باشد اما این‎که در حال حاضر مشاهده می‎کنیم این‎گونه با تیم برخورد می‎شود را من ناشی از غیربومی بودن مسوولان می‎دانم. وقتی یک مسوول استانی بومی نباشد قطعا دلش نیز برای استان نخواهد سوخت.

وی افزود: وجود تیم‎های فوتبالی مثل استقلال خوزستان اثرات بسیار مفیدی در سطح اجتماعی و فرهنگی دارند که متاسفانه این مسوولان فقط با دید اقتصادی به آن‎ها نگاه می‎کنند. در حال حاضر باتوجه به این‎که در سیستم جاری، حق مالی باشگاه‎ها و تیم‎ها تحقق پیدا نمی‎کند و تامین نمی‎شود، این تیم‎ها یا باید دولتی اداره شوند و یا این‎که شرکت‎هایی اسپانسری آن‎ها را برعهده گیرند و به تیم‎ها کمک کنند.

طالقانی با اشاره به تیم‎هایی نظیر تراکتورسازی، ذوب‎آهن، پرسپولیس و استقلال، گفت: این تیم‎ها را چه کسانی اداره می‎کنند که مشکلی برای آن‎ها پیش نمی‎آید؟ همان‎گونه که از این تیم‎ها حمایت می‎شود و به آن‎ها تزریق مالی صورت می‎گیرد باید به تیم‎هایی مثل استقلال خوزستان نیز تزریق شود تا این تیم بتواند روی پای خود ایستاده و در مسابقات شرکت کند. این خواسته بنده نیست بلکه خواسته تمام علاقه‎مندان به فوتبال در خوزستان است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که از سوی اسپانسر اصلی تیم همتی وجود نداشته باشد، این کار عملی نخواهد شد و تیم نخواهد توانست که روی پای خود بایستد.

رییس هیات فوتبال خوزستان با بیان این‎که اسپانسر اصلی تیم در حال حاضر به عناوین مختلف از برعهده گرفتن مخارج تیم سرباز زده است، تصریح کرد: تمام قول‎هایی که تاکنون از سوی آن‎ها مبنی بر تامین هزینه‎های تیم صورت گرفته است به هیچ عنوان محقق نشده است و پرواضح و بر همگان مشخص شده است که این افرادی که نام اسپانسر تیم را یدک می‎کشند در حال خرید زمان هستند تا این تیم به نحوی یا از لیگ برتر سقوط کند و یا منحل شود تا از شر آن راحت شوند. احساس من این است آن‎ها عزم‎شان را جزم کرده‎اند تا این اتفاق رخ دهد. از ابتدا هم احساسم همین بود؛ زیرا شرایط‎ که برای‎شان سخت شده بود سعی می‎کردند به هر نحوی از زیر بار هزینه‎ها شانه خالی کنند و اکنون نیز مشخص است که این آقایان نمی‎خواهند خرجی را بابت این تیم انجام دهند.

او در پاسخ به این سوال که باتوجه به این‎که حضور استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا یک بحث ملی است آیا امکان کمک به تیم از سوی نهادهایی مثل وزارت ورزش و جوانان و یا حتی فدراسیون فوتبال وجود ندارد؟ بیان کرد: قطعا اگر بودجه‎ای وجود داشته باشد، این موضوع شدنی است و مساله‎ای نیست که دور از دسترس باشد و این نهادها نتوانند کمک کنند؛ اما عملی شدن این کار مستلزم این است که مسوولان کشوری در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به درک کامل درخصوص ملی بودن این موضوع برسند. همان‎گونه که اشاره کردید حضور استقلال خوزستان علاوه بر بحث استان بحث ملی را نیز در بر می‎گیرد و انصراف این تیم از حضور در مسابقات به دلیل مشکل مالی واقعا جلوه خوبی در سطح آسیا نخواهد داشت.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر این‎که آیا به عنوان نماینده استان در این فدراسیون تلاشی جهت کمک گرفتن از فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش جهت حضور استقلال خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‎دهد؟ گفت: تا جایی که می‎توانستم و وظیفه‎ام بوده که به این تیم کمک کنم را تاکنون انجام داده‎ام و تلاشی را هم که باید انجام می‎دادم، دادم؛ اما این‎که من منبع درآمدی داشته باشم که بتوانم هزینه‎های این تیم را متقبل شوم واقعا ندارم. هیات فوتبال نیز شرایط مالی‎اش به گونه‎ای نیست که چنین هزینه‎ای را متقبل شود.

وی اضافه کرد: موضوع کمک به تیم نیز تاکنون در هیات رییسه فدراسیون مطرح نشده است ولی این را می‎دانم که در حال حاضر هم سازمان لیگ و هم فدراسیون به لحاظ مالی در مضیقه هستند و پولی ندارند که بدهند و اگر قرار است کمکی به تیم شود باید از راه ارگان‎ها و سازمان‎هایی که می‎توانند به صورت قرض‎الحسنه وام دهند این کمک باید انجام شود تا حداقل آبروی تیم در آسیا حفظ شود. البته خود باشگاه هم از دو روز پیش سخت در تکاپو و به دنبال این است تا روزنه‎ای جهت تزریق پول به تیم باز شود.

طالقانی تاکید کرد: متاسفانه تیم استقلال خوزستان با این نداری، بازیکنان آن همچنان با تعصب بازی می‎کنند و به رقابت‎های لیگ ادامه می‎دهند و حتی روز گذشته نیز بازی بسیار خوبی را مقابل پیکان در تهران از خود به نمایش گذاشتند و در شرایطی بازی را واگذار کرد که 2 بر صفر از حریف پیش بود؛ باوجود این و علی‌رغم این‎که استانی فوتبال‎خیز با بازیکنان بسیار خوب هستیم، بی‎توجهی برخی مسوولان غیربومی باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است.

او در پایان یادآور شد: تمام این مشکلات ناشی از بی‎توجهی مسوولان غیربومی بانک ملی است وگرنه چرا در گذشته که این تیم دست افراد دیگری بود، این مشکلات برای تیم وجود نداشت؟ گروه ملی در آن زمان، هم نقدینگی جهت پرداخت حقوق کارگران خود را داشت، هم مشکلات شرکت خود را حل می‎کرد و هم درآمدهایی ایجاد می‎کرد تا بتوانند تیم را اداره کنند. وقتی مسوولان سابق توانستند تمام این‎ها را باهم اداره کنند، پس مسوولان فعلی هم با همان سازوکار قبلی می‎توانند از عهده آن برآیند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریم صالحی پناه

      واقعا شرم اوره برای مسئولین خوزستان،.قهرمانی استقلال خوزستان تازه تأسیس شده ودر آستانه جام قهرمانان اسیا هست،باید لنگ دوسه میلیاردی که از نظرسرمایه ملی خوزستان عددی نیست،واقعآ خجالت بکشید،ابروی مملکت را دارد میپاشد.تیمی که قهرمان شده تا الان پاداش قهرمانیش رانگرفته،،بد اقای وزیرمیفرماید خصوصی است.خوب حق باشگاه رابدید تا گلی نباشه.استاندارباید مسعولین غیر بومی را بندازه بیرون.اخه اینها دلسوز مردم خوزستان نیستند اینها میخوان استقلال نابود کنن،ولی هیچکس چیزی نمیگه،مگر تو اسیا میگن خوزستان یا ایران،،اگر استقلال نتونست شرکت کند چی میشود.چرا اقای تاج و وزیر ورزش کاری نمیکنن،یا خوشحالن که ابروی یک مملکت میره.خوزستان با این همه درامد نفت وگاز وبرق وپتروشیمی باید التماس مسئولین بانک ملی باشند که حقشو بهش بدن که بتونه در اسیا از نام ایران دفاع کنه.وجالب فداراسیون منتظره که باشگاهها در اسیا با عملکرد خوبشون سهمیه ایران کم نشه...اقای شهرام شفیعی شما کمک کنید.دست بدامن شما.این هم استقلال اهواز است.استاندار دمت گرم پورموسوی خیلی مردی،دم همه بچها گرم بخدا،تا الان بی پولی را تحمل کردن.ممنونیم.به امید بازی،کردن طر لیگ قهرمانان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج