جاباما
۴۸۰۸۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بارسا و معجزه ای که شاید هیچ وقت رخ ندهد

پس از شکست ۴-۰ مقابل پاری سن ژرمن، حال بارسلونا برای صعود به دور بعد به یک معجزه نیاز دارد.

ورزش سه: بارسا که به عنوان یکی از بهترین تیم های جهان شناخته می‌شود، شب گذشته مقابل پاری سن ژرمن در پارک دو پرنس ۴-۰ شکست خورد. قهرمان لالیگا بدترین شکست خود پس از دیدار مقابل بایرن در سال ۲۰۱۳ را تجربه کرد. دو گل از دی ماریا ، یک گل از دراکسلر و یک گل از کاوانی کافی بود تا پاریسی ها خیال خود را از بابت دیدار برگشت راحت کنند. اما این دیدار چه نتایجی داشت و چه تبعاتی می تواند برای بارسا به همراه داشته باشد:

افزایش احتمال جدایی لوئیس انریکه در تابستان

تعداد زیادی از هواداران بارسلونا از عملکرد لوئیس انریکه ناراحت هستند. اینکه او روی جذب بازیکن تمرکز دارد تا استفاده از بازیکنان آکادمی، یکی از دلایلی است که او محبوبیت چندانی در بارسا ندارد و بسیاری معتقدند که تیم هویتش را از دست داده است. در طول چند فصل اخیر نیز او تیم را شست و شوی مغزی داده و تغییرات اساسی در تاکتیک ها ایجاد کرده است.

درمورد انریکه همیشه این ابهام وجود داشته که آیا تیم او می‌خواهد مثل گواردیولا مالک توپ باشد یا بازی مستقیم اجرا کند. با تغییراتی که ایجاد کرد، نه خط میانی توانست بازی را کنترل کند و نه خط دفاع توانست فشار حملات را کاهش دهد.

اتکا بیش از حد به ۳ بازیکن خط حمله باعث چنین شکست سنگینی شد. شکست مقابل سلتایگو، بیلبائو(کوپا دل ری) و سوسیداد از جمله شکست هایی بوده که دلیلش همین اتکا به MSN بوده است. در حالی که صحبت از تمدید قرارداد او مطرح شده بود، انتظار می‌رود که روند تمدید متوقف شود.

پرسنل کیمپمبه - نامش را به خاطر داشته باشید

پرسنل کیمپمبه در بازی های قبلی برای پاریسی ها فیکس شده بود و دو فصل است که در این تیم حضور دارد. با این حال او که تنها ۲۱ سال سن دارد، همواره به خاطر عملکرد فوق العاده اش در بازی شب گذشته در یادها خواهد ماند. پس از نمایش های خوب در غیاب مارکینیوش در پیش فصل، دفاع چپ جوان به یک مدافع میانی با کیفیت تبدیل شد.در حالی که تیاگو سیلوا، یکی از بهترین مدافعان جهان قادر به همراهی پی اس جی نیست، او به خوبی این پست را پر کرده است.

شب رویایی دی ماریا و شب کابوس وار مسی

شب گذشته دو داستان متفاوت برای دو آرژانتینی حاضر در زمین رقم خورد. مسی، کسی که بارسا همواره در سخت ترین شرایط کاملا به او اتکا می‌کرد و نمایش های فوق العاده ای داشت، توس ماتوییدی، کیمپمبه ، مارکینیوش و ربیوت کاملا از بازی حذف شده بود. هافبک آرژانتینی فضایی پیدا نمی‌کرد و کاملا از بازی خارج شده بود.

در سوی دیگر، یک آرژانتینی بهترین بازیکن زمین بود. دی مارریا یکی از بهترین بازی هایش را انجام داد و موفق شد ۲ گل بسیار زیبا در شب تولدش برای تیمش به ثمر برساند. این نمایش احتمالا بهترین نمایش هافبک آرژانتینی بود، کسی که همیشه مقابل بارسا خوب ظاهر می‌شد. او یک ضربه ایستگاهی دیدنی را تبدیل به گل اول تیمش کرد و در نیمه دوم، یک ضربه عالی به سمت دروازه بارسا زد و گل سوم را وارد دروازه این تیم کرد.

تسلط بر خط میانی، کلید موفقیت پاری سن ژرمن

در حالی که تمام تعریف و تمجید ها از دراکسلر، دی ماریا و کاوانی خواهد بود که به بارسا گل زدند، نمایش فوق العاده در حقیقت در میانه زمین رخ داد، جایی که وراتی، ماتوییدی و رابیو حضور داشتند و قهرمان های شب گذشته بودند. وراتی کیفیت بالاتری نسبت به دو هافبک دیگر دارد و شب گذشته با کنترلی که بر بازی داشت این را ثابت کرد. حرکات او باعث شده بود تا تمام تفکر بوسکتس به هم بریزد و او را از بازی حذف کرده بود.

ماتوییدی نیز خستگی ناپذیر ظاهر شد و رابیو هم پختگی بسیار خوبی در حذف اینیستا و مسی از حملات حریف ایفا کرد. نمایش نه چندان خوب اینیستا و بازی ضعیف آندره گومزس یکی از دلایل اصلی بود که بارسا مقابل پی اس جی مغلوب شد. بوسکتس از دوهافبک دیگر بهتر ظاهر شد و به همین علت امری برای مهارش برنامه ویژه ای داشت.

انتقام امری از بارسا

اونای امری، سرمربی بارسلونا بارها در طول دوران حضورش در آلمریا، والنسیا، سویا و پاری سن ژرمن مقابل بارسا قرار گرفته است. با این حال در ۲۳ بازی قبلی که مقابل کاتالانها داشت، تنها یک پیروزی کسب کرده بود. تاکتیک های انریکه مدتی است که زیر سوال رفته و امری به خوبی و با هوشمندی توانست از ضعف های بارسا استفاده ببرد.

در حقیقت انریکه در زمان حضورش در سلتاویگو، آمار بهتری نسبت به امری دارد. این آمار نشان می‌دهد که امری پیشرفت زیادی کرده است. یا شاید ضعف از سوی انریکه نیز باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج