جاباما
۴۸۰۸۱۸
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!

در حومه بوداپست، در میان تپه های تماشایی بودا، یک راه آهن کوتاه و باریک عبور می کند که «راه آهن کودکان» نام دارد. اما این خط آهن از نوع قطارهای اسباب بازی نیست که معمولا در شهربازی ها می بینید بلکه یک خط راه آهن واقعیست.

برترین ها: در حومه بوداپست، در میان تپه های تماشایی بودا، یک راه آهن کوتاه و باریک عبور می کند که «راه آهن کودکان» نام دارد. اما این خط آهن از نوع قطارهای اسباب بازی نیست که معمولا در شهربازی ها می بینید بلکه یک خط راه آهن واقعی با ایستگاه های واقعی، لوکوموتیوهای دیزلی واقعی است که طبق یک برنامه واقعی حرکت می کند. بچه ها در این راه آهن مسافر نیستند بلکه کارکنان راه آهن هستند!
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!

تمام کارمندان و کارکنان این راه آهن، بچه های بین ۱۰ تا ۱۴ سال هستند که البته تحت نظارت بزرگسالان فعالیت می کنند. تنها رانندگی و تعمیرات توسط بزرگسالان انجام می شود و بقیه کارها از بررسی و صدور بلیت، راهنمایی و اخطار، اطلاعیه ها و دادن اطلاعات به مسافران همه توسط نوجوانانی که لباس رسمی پوشیده اند، انجام می شود.
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!

راه آهن کودکان یادگاری از دوران کمونیست است که در زمان جنبش پیشگامان جوان ساخته شده است. جنبش پیشگامان جوان، جنبش جوانان حزب کمونیست بود که به جنبش پیشاهنگی دنیای غرب شباهت داشت که در آن جوانان مهارت های همکاری اجتماعی را می آموخنتد و در اردوهای تابستانی مردمی شرکت می کردند. راه آهن کودکان پروژه پیشگامان جوان بود که در آن نوجوانان و بچه ها مهارت های راه آهن را یاد می گرفتند. آن ها در سراسر اتحاد جماهیر شوروی و شرق اروپا که کمونیسم حضور داشت، تاسیس شدند.
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!
اولین خط آهن در پارک گورکی در مسکو در سال 1932 ساخته شد و راه آهن کودکان بوداپست در سال 1948 افتتاح شد. تا زمانی که اتحاد جماهیر شوروی تفکیک شد، بیش از 50 راه آهن این چنینی وجود داشت. بسیاری از آن ها هنوز هم به عنوان میراث راه آهن و هم چنین جاذبه توریستی در حال فعالیت هستند. علاوه بر نمونه ای که در بوداپست مشاهده می شود، نمونه های دیگری نیز در مینسک، درسدن، برلین، بلاروس، تفلیس و شهرهای دیگر وجود دارند.
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!

راه آهن کودکان بوداپست 11.2 کیلومتر طول دارد و از میان 7 ایستگاه که همگی نقاط تفریحی محبوب هستند عبور می کند. برای کار در این راه آهن بچه ها 4 ماه آموزش می بینند و برای دریافت مجوز یک ساله آزمون می دهند. کودکان یک یا دوبار در دو هفته کار می کنند و وظایف می چرخد، بنابراین می توانند کارشان را با حضورشان در مدرسه هماهنگ کنند. آن ها حتی اجازه دارند زمانی که در راه آهن کار می کنند به مدرسه نروند. کار در راه آهن کودکان یک امتیاز است و مجارستانی های جوان به دنبال آن هستند.
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!
راه آهنی که توسط کودکان اداره می شود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیما

      والا ماکه بچه بودیم نمیذاشتن تو صندلی جلوی ماشین بشینیم حالا اینا.... بچه ها من دوازده سالمه کار بدی میکنم که نظر میدم؟؟؟خواهش میکنم جواب بدید

    • سمیه

      ن عزیزم چرابایدنظردادن توکاربدی باشه

    • شیما

      ممنون سمیه جون خیلی دوست دارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج