جاباما
۴۸۰۳۱۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

موشک ناسا در فضا ابر مصنوعی تشکیل خواهد داد

زمانی که موشکی به فضا پرتاب می شود و شما آن را تماشا می کنید، معمولاً تنها نکته ای که از دیدن آن هیجان زده می شوید، پرتاب شدن آن موشک است. اما بد نیست بدانید که به زودی و در پرتابی که ناسا انجام خواهد داد، قرار است نکات بیشتری برای تماشا وجود داشته باشد.

وب سایت تک شات: زمانی که موشکی به فضا پرتاب می شود و شما آن را تماشا می کنید، معمولاً تنها نکته ای که از دیدن آن هیجان زده می شوید، پرتاب شدن آن موشک است. اما بد نیست بدانید که به زودی و در پرتابی که ناسا انجام خواهد داد، قرار است نکات بیشتری برای تماشا وجود داشته باشد.
موشک ناسا در فضا ابر مصنوعی تشکیل خواهد داد

جالب است بدانید که بین تاریخ ۱۳ فوریه تا ۳ مارس، یکی از دو موشک Black Brant IX برای انجام ماموریت علمی شفق، به فضا فرستاده خواهد شد و نکته جالب توجه در خصوص این پرتاب، تشکیل شدن ابرهای مصنوعی در فضا است که قرار است در فاصل ۶۰ الی ۱۰۰ مایلی از کره زمین قرار داشته باشند.

برای انجام این کار، موشک ناسا مقدار کمی از تری متیل آلومینیوم را در فضا پخش خواهد کرد که آن هم در واکنش با جو، پف های سفید ابری شکل را تشکیل خواهد داد. دانشمندان می توانند به کمک این ابرها، بادهای شفقی را دنبال کنند و راجع به آن ها تحقیقات بیشتری انجام دهند.

ناسا می گوید که پخش آلومینیوم در فضا به هیچ وجه برای مردم خطری ایجاد نخواهد کرد. حتی میزان آلومینیوم مصرف شده برای این منظور نسبت به آلومینیومی که در آتش بازی ها مصرف می شود، کمتر است.

این که چرا هنوز زمان دقیق انجام این پرتاب اعلام نشده، به دو مورد بستگی دارد: اول فعالیت شفق و بعد صاف بودن آسمان. بنابراین احتمالاً فاصله بین ارسال اطلاعیه ناسا برای تماشای این ماموریت تا انجام آن بسیار کوتاه خواهد بود. قطعاً تماشای پرتاب موشک ناسا و ابرهای مصنوعی ساخته شده توسط آن، برای بیشتر علاقه مندان به رویدادهای فضایی می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج