۴۸۰۲۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

واکنش به بحث‌های خوراک دام بودن سویا

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از برخی مطالب منتشر شده اشتباه در شبکه های مجازی درباره فرآورده های غذایی تاکید کرد: سویا خوراک دام نیست.

خبرآنلاین: رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با ابراز تاسف از برخی مطالب منتشر شده اشتباه در شبکه های مجازی درباره فرآورده های غذایی تاکید کرد: سویا خوراک دام نیست.
نسترن محمدی از مردم خواست اطلاعات درست را از منابع موثق اخذ کنند و افزود: انتشار اخبار دروغ در شبکه های مجازی ، هیچ سودی به جز ایجاد بدگمانی نسبت به نهادهای نظارتی و تشویش اذهان عمومی ندارد.
وی اضافه کرد: بسیاری از اطلاعات منتشر شده در فضاهای مجازی مربوط به فرآورده های غذایی، اشتباه است.
وی افزود: اخیرا در یکی از شبکه های مجازی -که داعیه دهان پر کن بازگشت به تغذیه سالم و سنتی دارد- کنجاله (بازمانده جامد پس از روغن کشی دانه) سویا را محصول تفاله پس از روغن کشی تعریف کرده و از مردم خواسته از مصرف سویا یا بزعم آنان غذای دام پرهیز شود درحالیکه این شکل سویا، نوع تصفیه شده ای از پروتئین سویا و غنی از پروتئین است.
محمدی ادامه داد: این فرآورده از آرد سویایی -که چربی اش گرفته شده- تهیه می شود و فاقد چربی و کربوهیدرات است؛ این فرآورده به عنوان بهبود دهنده بافت فرآورده های گوشتی، افزایش محتوای پروتئینی و بهبود طعم مصرف می شود.

وی یادآور شد: هیچگونه اخبار در حوزه فرآورده های غذایی را نباید بر اساس مطالب شبکه های مجازی - که مانند قارچ همه جا روییده اند و عموما نیز با اهداف خاص شکل می گیرد- ، پذیرفت مگر اینکه اصالت آنها مورد تائید خبرگان و نهادهای متخصص امور باشد.

کنسانتره سویا
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو در مورد کنستانتره سویا نیز گفت: این فرآورده غذایی ، حاوی ۷۰ درصد پروتئین است و نوعی سویای بدون آب به شمار می رود.

به گفته محمدی، این محصول ، فاقد سبوس، چربی و کربوهیدارت بوده و در فرآورده های مخصوص صبحانه، غذاهای آماده و گوشتی مصرف می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج