۴۷۹۸۳۳
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

بذرپاش: روح انقلابی در اقتصاد کشور دمیده نشده

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به روی کار آمدن ترامپ گفت: اکنون فرصت مناسبی برای ماست چراکه تمرکز آمریکا بر منطقه خاورمیانه به‌ویژه ایران به حداقل می‌رسد.

خبرگزاری مهر: مهرداد بذرپاش عصر دوشنبه در جمع مردم کرمان در مسجد «برخورداری» این شهر به بررسی تاثیر ریاست جمهوری ترامپ بر اقتصاد ایران پرداخت و اظهار کرد: برخی اصرار دارند دستاوردهای انقلاب را نبینند برخی هم اصرار دارند بگویند که انقلاب برای مردم کاری نکرده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به معنای ممارست در تحول و بهبودی دائمی است، افزود: برای اینکه دچار ناامیدی نشویم باید شرایط قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کرده و تحولات رخ داده را مشاهده کنیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نه تنها انقلاب تمام نشده است، گفت: اتفاقا در آغاز راه انقلاب قرار داریم و افرادی که می گویند انقلاب برای مردم کاری نکرده است باید تاریخ را مرور کنند.

وی به تببین شرایط کشور در زمان شاه پرداخت و تصریح کرد: در آن زمان وقتی شاه به عنوان شخص اول مملکت در سفارت انگلیس حاضر شد و قصد داشت رئیس جمهور انگلیس را ملاقات کند رئیس جمهور انگلیس با حضور در بالکن سفارت حاضر به ملاقات شاه در خاک ایران نشد.

بذرپاش ادامه داد: این در حالیست که بعد از انقلاب سران ۴۳ کشور با محوریت آمریکا در ژنو جمع شدند و مصوب کردند بشار اسد باید از سوریه برود؛ اما فرمانده دلاور حاج قاسم سلیمانی محکم در برابر این تصمیم ایستاد و گفت بشار اسد بماند و اینگونه بشار اسد ماندنی شد.

وی ادامه داد: این تنها یک نمونه مقایسه شرایط ایران در زمان قبل و بعد از انقلاب است و با مرور تاریخ متوجه می شویم که انقلاب پر از عکس های وادادگی در زمان پیش از انقلاب و استقلال و عزت بعد از انقلاب است.

انقلاب سطح ملت ایران را بالا برده است

بذرپاش با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب را بشناسیم، گفت: انقلاب سطح معادلات بین المللی و حتی سطح دشمنان را بالا برده است؛ زمانی چهار کشور کوچک برای ایران رجزخوانی می کردند در حالی که امروز بزرگترین آنها یعنی آمریکا برای ما رجز می خواند.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز با اشاره به اینکه رقیب بزرگ حس غرور به همراه دارد، تصریح کرد: انقلاب عزت ملت ایران را بالا برده است.

وی با تایید وجود مشکلات اقتصادی در کشور افزود: با وجود برخی مشکلات انقلاب سطح ملت ایران را بالا برده است اما آیا این کافیست؟ در جواب باید گفت خیر؛ چرا که قرارمان این بود بعد از انقلاب فقر، فساد، بی عدالتی در کشور نباشد و مسئولان مانند آحاد مردم زندگی کنند یا از سطح زندگی متوسطی برخوردار باشند باید بررسی کنیم در کجای کار مانده ایم که این اهداف محقق نشده است.

روح انقلابی در اقتصاد کشور دمیده نشده است

بذرپاش تصریح کرد: علت این امر این است که روح انقلاب در اقتصاد کشور دمیده نشده که شاهد فسادهای اقتصادی بین مسئولان هستیم و بیکاری وجود دارد.

وی با اشاره به معضل قاچاق کالا افزود: تا زمانی که از واردات کالای قاچاق جلوگیری نشود نمی توان با بیکاری مبارزه کرد و جالب است که در این زمینه ترامپ می گوید باید مرزها را ببندیم.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: روح انقلاب در اقتصاد ما دمیده نشده است که مقام مسئول ما بازار آزاد را تجویز می کند و این می رساند که کمتر از ترامپ متوجه اوضاع است که می گوید «آمریکایی استخدام کن و آمریکایی بخر».

وی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از مسئولان متوجه این مسئله نشده اند که بازار ناموس کشور است، ادامه داد: مسئولان ما متوجه نیستند و تنها ظاهر روشنفکری به خود گرفته اند باید بدانیم که بازار ناموس کشور است و نباید مفت در دست اجنبی قرار داده شود.

وی گفت: بازار به معنای زندگی، اشتغال، کسب و کار و رونق است؛ روحیه انقلابی در اقتصاد دمیده نشده است که امروز بانکداری ما وبال کل مشکلات اقتصادی کشور شده است.

بذرپاش ادامه داد: امروز بانک ها به نهادهایی تبدیل شده اند که پول کشور را در خود بلوکه می کنند؛ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بانک ها سپرده داریم و این در حالیست که بنگاه های کوچک لنگ ۲۰۰ میلیون وام برای رونق است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بانکداری در برخی جاها ربوی است که البته در این خصوص علما باید نظر بدهند.

القاء حس ناکارآمدی به نظام ضربه می زند

بذرپاش ادامه داد: جمهوری اسلامی از جایی صدمه می خورد که به نوعی بتوانند القا کنند ما نمی توانیم برای کشور کارآمد باشیم وگرنه تا اطلاع ثانوی آمریکا نمی تواند کاری کند؛ ما کشوری بزرگ، مقتدر و توانا هستیم و آمریکا هم همینگونه است و کشورهای بزرگ یکدیگر را در معادلات بین المللی زیر ذره بین دارند.

بذرپاش روی کار آمدن ترامپ را فرصت دانست و افزود: علت امر این است که ترامپ آمریکا را درون گراتر از قبل و معطوف به حل مشکلات خود می کند البته احتمالا با گذشت زمان عاقلانه تر عمل می کند.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز با اشاره به دستور ترامپ در خصوص عدم ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا ادامه داد: این دستور توسط دادستان های آمریکا رد شد و امروز به یک بحران در آمریکا تبدیل شده است و این در حالیست که رئیس جمهور بر اجرای دستور خود اصرار دارد.

وی تصریح کرد: دستور اجرایی رئیس جمهور در آمریکا در حد قانون اعتبار دارد؛ نظام آمریکا ریاستی و اروپا پارلمانی است.

بذرپاش ادامه داد: در درجه اول آمریکا به شدت در داخل درگیر می شود که یک نمونه بحث اخیر بود که مطرح شد و نمونه دیگر اعتراضات گسترده است که اگر ترامپ بر همین منوال پیش برود اعتراضات بیشتر خواهد شد.

وی به دیوارکشی در مرز آمریکا با مکزیک و اختلاف ترامپ با مسلمانان اشاره کرد و گفت: اکنون فرصت مناسبی برای ماست چرا که تمرکز آمریکا بر منطقه و خاورمیانه به ویژه ایران به حداقل می رسد.

بذرپاش گفت: اگر کلینتون می آمد استاد خارومیانه بود و تحصیلات و تجاربش مربوط به منطقه بوده و جریانات سیاسی و نهضتی را می شناخت و برای همه جریانات برنامه داشت و در صورت روی کار آمدن به مراتب کار برای ما سخت تر بود چرا که کلینتون از جنس سیاست خارجی است و این درست برعکس شخصیت ترامپ است.

رفتار ترامپ اجماع برخی کشورهای غربی علیه ایران را می شکند

وی با اشاره به اینکه رفتار ترامپ اجماع برخی کشورهای غربی علیه ما را می شکند، افزود: اثر سوم مثبت طبق فرموده مقام معظم رهبری این است که ماهیت آمریکا برای عموم مردم عیان تر می شود چرا که آمریکا بعضا باعث ایجاد تضاد آرمانی در کشور می شد.

بذرپاش گفت: دستاورد دیگر روی آمدن ترامپ این است که روحیه آمریکا پرستی در برخی خواص و مسئولان رنگ می بازد و امید آنها برداشته می شود.

صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز ادامه داد: حداقل در گزاره های داخلی افرادی که امید بسیار به آمریکا داشتند تغییر ایجاد می شود و امیدشان از این ها برداشته می شود این دستاورد جزء بالاترین دستاوردها است چرا که این افراد با امیدهای واهی آدرس غلط به مردم می دهند و ملت را به ناکجاآباد می برند و در آن زمان دیگر منابع ندارد که به عرصه اصلی خود بازگردند؛ بنابراین برخی مسئولان نگاهشان معطوف به داخل خواهد شد.

بذرپاش گفت: شعار «ما نمی توانیم» پشت میکروفن داده نمی شود بلکه در تصمیم اعمال می شود؛ در جریان هسته ای بعد از اتفاقاتی که افتاد ورودی دانشجویان رشته فیزیک هسته ای به یک هشتم کاهش پیدا کرد و اینگونه است که پشتوانه کارشناسی کشور تهی می شود.

بهترین فرصت برای جبهه مقاومت به منظور نابودی داعش است

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی ترامپ به روسیه افزود: این امر باعث می شود ترکیه به سمت این ها گرایش پیدا کرده و دست از حمایت داعش بردارد.

وی با اشاره به اینکه ترکیه در حال حاضر بدترین وضعیت طی ۴۰ سال اخیر را دارد، گفت: ترکیه در آستانه شکاف عظیم اجتماعی است و اردوغان کشور را ارتشی و نظامی نگه داشته است و بر اثر کارهای ضد امنیتی داعش که در ترکیه در حال اتفاق افتادن است برای اردوغان ابهام درست شده است.

بذرپاش ادامه داد: در حال حاضر ترکیه و قطر حامیان اصلی و علنی داعش از لحاظ مالی و تسلیحاتی به شمار می روند گرچه برخی کشورهای دیگر مانند عربستان هم از داعش حمایت می کنند.

وی گفت: انتخاب ترامپ در آمریکا، ترکیه را به سمت هم پیمانی با روسیه و آمریکا هدایت می کند و به همین میزان قطر که حامی اصلی داعش بود تقریبا یک عنصر بی پناه در منطقه شده است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا خود حامی اصلی داعش بوده که اکنون به پیمان ضد داعش پیوسته است؛ قطر، بحرین و عربستان اکنون در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارند و از طریق رژیم صهیونسیتی در حال کانال زدن با آمریکا هستند و به همین دلیل بهترین فرصت برای جبهه مقاومت به منظور نابودی داعش است.

بذرپاش با اشاره به اینکه جریان غرب گرا در کشورهای منطقه تضعیف شده است، افزود: این آفت در بسیاری از کشورهای اسلامی منطقه نفوذ کرده است که عده ای پرچم غرب گرایی دست گرفته اند که در ضعیف ترین اوضاع به سر می برند.

ترامپ برجام را به هم نخواهد زد

وی با اشاره به اینکه ترامپ برجام را به دلایل مختلف به هم نخواهد زد، گفت: اولین دلیل این است که دولتی در ایران سرکار است که دستاورد اصلی آن برجام است به همین دلیل علاقه ای برای به هم زدن برجام ندارد و هرگونه نقضی را توجیه می کند چرا که نمی خواهد خدشه ای به آن وارد شود و ترامپ به خوبی این مسئله را می داند.

بذرپاش کنترل همه جانبه ایران از منظر نظارتی را دلیل دیگر به هم نزدن برجام توسط ترامپ عنوان و تصریح کرد: در برجام بندهای نظارتی بی شماری گنجانده شده و طبق آن طرف مقابل می تواند به هر بخشی از برنامه هسته ای ایران نظارت کند و اگر ایران این کار را انجام ندهد نقض برجام از طرف ایران است.

وی ادامه داد: اگر ترامپ بخواهد برجام را به هم بزند باید دوباره مسیر شورای امنیت را دنبال کند در صورتی که الان یک سند آمده است و اگر انجام نشود نقض برجام توسط ایران است.

بذرپاش گفت: برنامه هسته ای طی ۱۰ سال در ایران اتفاق افتاده است و اگر بخواهد برجام را به هم بزند ایران از این محدودیت خارج می شود و به سرعت رشد هسته ای آغاز می شود، یکی از اهرم های بازدارنده که باعث می شد آمریکا از ایران حساب ببرد مسئله هسته ای بوده است پس عملا این اتفاق نخواهد افتاد و براساس برجام برنامه هسته ای تحت کنترل شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: امکان تحریم ایران به بهانه های مختلف در برجام از آمریکا سلب نشده به گونه ای که آمریکا بعد از برجام ۱۱ تحریم علیه ایران تصویب کرده است و آمریکا محدودیتی در این خصوص ندارد که به بهانه دیگر ایران را تحریم اعمال کند.

برجام مانعی برای اعمال تحریم های جدید نیست

بذرپاش با اشاره به اینکه برجام مانعی برای اعمال تحریم های جدید نیست، گفت: یکی از ظرفیت های برجام برای طرف مقابل تعهدی بوده که ما دادیم و متعهد شده ایم هر کالای حساسی که می خواهیم بخریم باید کمیته ای تشکیل و آن را تایید کند؛ به این راحتی کسی نمی تواند چنین امتیازی از کشوری بگیرد.

وی با اشاره به موضوع برجام های دیگری که مطرح و با تدبیر رهبری متوقف شد گفت: «برجام یک» باید معتبر بماند که بتوان در نظام بین الملل «برجام دو» روی میز گذاشته شود اگر برجام یک به هم بخورد این امکان از بین می رود؛ با الگوبرداری از الگوی برجام یک می توان برجام های دیگر را ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت روی کارآمدن ترامپ استفاده کرده و تمرکز در داخل به ویژه در اقتصاد و انرژی ایجاد کنیم، گفت: امسال سالی ناگوار از نظر اقتصادی بود و امیدواریم سال آینده شرایط مطلوب تر شود.

وی ادامه داد: رکود بی سابقه ای که در کشور ایجاد شده جز با تمرکز بر مسائل داخل حل شدنی نیست.

بذر پاش با اشاره به اینکه بدون مهیا کردن ظرفیت ها نمی توانیم ادعای بازار آزاد کنیم، اظهار کرد: تا زمانی که فشارهای مالیاتی و حق بیمه برای کارآفرینان اعمال می شود نمی توان ادعای بازار آزاد را مطرح کرد.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی عنوان کرد: بازار آزاد باید مولفه های دیگری برای کارآفرین فراهم کند و کالاهای قاچاق هم مزید بر علت شده است.

وی گفت: دولت که ادعای ایجاد ۸۰۰ هزار شغل را دارد با آدرس به مردم بگوید این فرصت های اشتغال در کجا ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه جبهه انقلابی آگاه کردن مردم است، گفت: ما باید جبهه جهاد را تکمیل کنیم این مردم هستند که مسئولان را انتخاب می کنند و برای این منظور باید مطالبه گر باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • همت

      مردم همه پشتبان روحانی منتخبند نه به غیر. دموکراسی

    • لهراس

      آقای بذر پاش تورا به جان هرکی دوست داری کوتاه بیا وقت مردم نگیر ،کی به شما رای میده ،نکنه احمدی میخواه ازت حمایت کنه بابا احمدی برا مردم تموم شد،بعدشم این سفرای که میری با هزینه کیه؟نکنه شما هم نجومی بگیری بابا ولمون کن دلت خوش

    • بدون نام

      جدیدا زیاد تو چشمه، چیه؟ دنبال رای میگردی؟؟

    • بدون نام

      واقعا قطالرجال است که بذرپاش مدافع انقلابه

    • بدون نام

      همین مثالهایی که زدی درباب مقایسه نشان از گمراهی است که گویا قرار است برای عده ای ابدی باشد..آقای بذر پاش بجای پخش سخن ناروا بهتر بود سر کار خویش میرفتی ....

    • شهید

      مگر محمود تو اقتصادی گذاشت

    • علی کرجی

      ساعت خواب
      چرا هشت سال دوران احمدی نژاد خواب بودی؟؟؟؟

    • نظرعلی

      یکی ازروحیات انقلابی (ایشان) یعنی یارانه دادن بزرگترین کارانقلابیست زمانیکه معاون رییس جمهوربود ولواینکه بیست وچهارمیلیون نفر با داشتن سرمایه انرا بگیرند....بعد برای انصراف ندادن داوطلبانه ازگرفتن ان نه به انتخاب روحانیست ....درمجلس وروزنامه وطن که هست چرادولت ان را قطع نمیکند ....در شب انتخابات مجلس پیامک میزند که نمیگذارد ان راقطع کند !!؟...واقعاانقلابی ....

    • کوروش

      یکی به این بگه انگلیس از کی رئیس جمهور داشته ما خبر نداشتیم برو اطلاعات سیاسی ت را زیاد کن هشت سالی که قدرت و حکومت میکردی چه کردی برای ملت بدبخت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج