جاباما
۴۷۹۶۳۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

روزانه ۱۵۰ تهرانی سکته مغزی می کنند

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰ نفر در تهران سکته مغزی می کنند، گفت: اطلاع رسانی مناسب در مواجهه با سکته مغزی در یکی دوسال گذشته برای ما باورکردنی نبود چرا که با افزایش اگاهی ، مردم درزمان طلایی توانسته اند به بیماران حاد سکته مغزی کمک کنند.

خبرگزاری میزان: رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه روزانه حدود ۱۵۰ نفر در تهران سکته مغزی می کنند، گفت: اطلاع رسانی مناسب در مواجهه با سکته مغزی در یکی دوسال گذشته برای ما باورکردنی نبود چرا که با افزایش اگاهی ، مردم درزمان طلایی توانسته اند به بیماران حاد سکته مغزی کمک کنند.

بابک زمانی درآستانه برگزاری کنگره آتروترومبوزیس (پیشگیری ازتصلب شرائین، سکته‌های قلبی ومغزی) با بیان این خبر افزود: وزارت بهداشت از سال ۹۴ متوجه اهمیت درمان سکته مغزی وفاصله عمیق ما و کشورهای پیشرفته و هشدارهای انجمن سکته مغزی ایران شد و اکنون این امر در اولویت‌های این وزارتخانه قرار دارد.

وی با اظهار کرد: امیدواریم روندی که وزارت بهداشت در درمان سکته مغزی در پیش گرفته است، همچنان با قوت ادامه پیدا کند.

این متخصص مغز و اعصاب زمان را مهم ترین فاکتوردر درمان سکته مغزی دانست و افزود: سه ساعت اولی که فرد دچار سکته مغزی می‌شود، زمان طلایی درمان محسوب می‌شود به گونه‌ای که در این مدت اگر بیمار خدمات درمانی را دریافت کند بیماریش قابل درمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کج و فلج شدن صورت و اختلالات تکلم از نشانه‌های اولیه سکته مغزی است، گفت: اگر شخصی چنین علائمی داشت باید با آمبولانس به مراکزدرمانی منتقل شود. چرا که امکانات درمانی اولیه در زمان طلایی درآمبولانس وجود دارد .

رئیس انجمن سکته مغزی ایران تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما سامانه منسجمی برای ثبت بیماری‌ها وجود ندارد و هر بخشی بیماران خود را بستری و ثبت می‌کند که این کار علمی نیست. اما ازاوایل امسال حدود ۱۵۰۰ مورد سکته مغزی ثبت شده که از این تعداد ۳۰۰ نفر درمان شده‌اند.

زمانی خاطر نشان کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بیماری‌های عروقی در سال‌های آینده گسترش پیدا می‌کند.

به گفته وی، درحال حاضر دنیا به سوی بیماری‌هایی می رود که قابل درمان‌ترهستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اوایل امسال ۱۵۰۰مورد سکته مغزی ثبت شده که ۳۰۰نفر درمان شده اند یعنی ۱۲۰۰نفر درمان نشده و فوت کردند یعنی تنها یک پنجم زنده موندن اونم نصفه و نیمه!!پس چرا می گن آمبولانس‌ها مجهز هستند و امکانات درمانی رو دارند؟پدر من امسال سکته مغزی کرد سریع زنگ زدیم اورژانس. مسول آمبولانس‌ فقط به آمپول تو خونه به پدرم زد وقتی سوار آمبولانس شدیم هیچ دستگاهی توش نبود انگار پشت یه وانت سرپوشیده بودیم!! وقتی هم رسیدیم بیمارستان فیروزآبادی شهرری. بعد از بستری تو اوراژانس گفتن سی تی اسکن ندارن پدرم رو با آمبولانس‌ بدون هیچ دستگاهی فرستادن بیمارستان هفت تیر شهرری سی تی بگیرن. پدرم سه روز تو اوراژانس بیمارستان فیروزآبادی بود چون تخت آی سی یو نداشتن. نگذاشتن هم از بیمارستان خارج کنیم. بعد از سه روز پدر من فوت کرد. آخه این چه امکاناتی هست که مسولان ادعا می کنن داریم و داریم به بیماران سکته ای کمک می کنیم!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج