جاباما
۴۷۹۰۴۶
۴ نظر
۵۰۱۴
۴ نظر
۵۰۱۴
پ

کشف ۳۷ کیلوگرم شیشه در جنوب تهران

سخنگوی نیروی انتظامی از شناسایی یک کارگاه تولید شیشه درجنوب استان تهران توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد و گفت: در بازرسی از این کارگاه، ۳۷ کیلوگرم شیشه کشف شد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی نیروی انتظامی از شناسایی یک کارگاه تولید شیشه درجنوب استان تهران توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدرتهران بزرگ خبر داد و گفت: در بازرسی از این کارگاه، ۳۷ کیلوگرم شیشه کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردارسعید منتظرالمهدی درپانزدهمین نشست سخنگوی نیروی انتظامی، با اشاره به آمارکشفیات مواد مخدر در ۱۱ ماهه سال جاری، از افزایش ۱۵ درصدی این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی با اشاره به کشف 37 کیلوگرم موادمخدر شیشه، گفت: چنانچه قیمت هرکیلو شیشه بطورمتوسط حدود 500 میلیون ریال باشد، ارزش ریالی این کشفیات درحدود 18 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده، که متاسفانه این سوداگری مرگ، دارای جریان اقتصادی با سود آوری بسیار بالا است.

منتظرالمهدی ادامه داد: در واقع میزان یکبارمصرف برای هرمعتاد حدود یک صوت یا یک سانت است، این درحالی است که هر یک گرم شیشه از ۱۰ صوت تشکیل شده و لاجرم هر یک کیلو می تواند ۱۰ هزار نفر را به دام اعتیاد بکشد؛ با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید ۳۷ کیلو شیشه کشف شده از کارگاه مذکور می تواند ۳۷۰ هزار نفر ازجوانان و نیروی کارمورد نیاز جامعه را به منجلاب اعتیاد و سپس جرائم متعاقب آن، بیندازد.

به گفته معاون اجتماعی ناجا، شیشه از جمله مواد افیونی است که حتی مصرف یکباره و چندباره آن، موجب اعتیاد و وابستگی می شود که این امربسیار خطرناک است، متاسفانه در برخی از ورزشگاه ها و آرایشگاه های زنانه شاهد تبلیغ و فروش آنها با اهدافی کاذب چون کاهش وزن به صورت پودر، مواد یا قرص، هستیم و همچنین سودجویان با استفاده از ناآگاهی افراد، این ماده خطرناک را برای افزایش خلق و خو، شادی و توان و حتی افزایش توجه و حافظه توصیه و تجویز می کنند.

وی تصریح کرد: شاید در چند ماه اول استفاده،شاهد بروز این اثرات باشیم اما دیری نمی پاید که مصرف کننده را از پای درآورده و ورق برمی گردد، پس به هوش و گوش باشید هر چیزی که تغییرات آنی در ما ایجاد می کند می تواند Base و پایه اش از متانفتامین و مواردی از این دست باشد.

منتظرالمهدی با بیان این مقدمه که ماده مخدر شیشه از تریاک گرفته شده و همچنین کوکائین از گیاه CoCa ساخته شده است، از کشف محموله قاچاق کوکائین ازیک قاچاقچی که قصد ورود از مرزهای غربی را داشت خبر داد و گفت: این فرد، دارای 50 ملک در تهران و اموالی بالغ برحدود 700 میلیارد ریال است و درحساب همسر وی نیز 10 میلیارد ریال وجه نقد بوده است.

**نمره قبولی مردم به پلیس/ پلیس در رتبه چهارم از منظر مردم

سردارمنتظرالمهدی در باره پیمایش انجام شده در مرکز مطالعات بسیج و نظرسنجی از مردم در باره نمره قبولی به دستگاه های اجرایی، گفت: این نظرسنجی درمیان ۲۰ دستگاه انجام شده و نیروی انتظامی توانست با کسب نمره ۸۵ از ۱۰۰ و یا به تعبیری ۱۷ از ۲۰، رضایتمندی مردم ازعملکرد خود را به دست آورد؛ این در حالی است که در ۵ سال گذشته این نمره ۷۰ از ۱۰۰ و یا ۱۴ از ۲۰، بوده است.

وی با تاکید دوباره براینکه این پیمایش دربین 20 دستگاه و سازمان دولتی انجام شده، افزود: پیمایش مذکور با جامعه آماری 200 هزار نفر و در گستره کشوری انجام شده است که می توان بخش اعظمی از این مقبولیت و محبوبیت و به تبع آن مرجعیت پلیس را در سایه همت همکارانم در نیروی انتظامی و همچنین همراهی،همکاری و مشارکت مردمان عزیزمان دانست که من به نمایندگی از سازمان بزرگ پلیس از مردم خوبمان تشکر می کنم.

**عدم الزام به ثبت سند خودرو دردفترخانه ها/ کانون سردفتران موجب بحران ذهنی شهروندان نشوند

در ادامه، سخنگوی ناجا در باره ثبت سند خودرو، گفت:هیچ تغییری در قوانین و دستورالعمل های ثبت سند خودرو ایجاد نشده و چنانچه از قانون مستفید می شود، رجوع به دفاتر اسناد رسمی برای ثبت مجدد سند خودرو، اختیاری است و الزامی در آن وجود ندارد، بهرحال لازمه تغییر در قوانین، طرح در صحن مجلس و به تصویب رسیدن آن توسط نمایندگان بوده و طبیعتا فصل الخطاب ما قانون است.

منتظرالمهدی ازکانون سردفتران خواست تا به این تناقض های روایی از یک روایت و حکایت مشخص پایان دهند و موجبات بحران ذهنی مردم را فراهم نکنند، چرا که افزایش بحران های ذهنی ارتباط معنا دار و وثیقی با کاهش احساس امنیت روانی در جامعه دارد؛ همه باید تلاش کنیم تا دردی از مردم دوا شده و هزینه های آنان که چه بار مالی داشته و چه موجب مراجعه و سفر آنان برای ثبت مجدد یک سند است، کاهش یابد.

این مقام ارشد انتظامی تاکیدکرد: درعین حال خواهان این نیستیم که چنین مسائلی موجب تقابل دستگاه های مدنی همچون کانون سردفتران با یک دستگاه حاکمیتی همچون پلیس، شود.

**فیلم ضرب و شتم کولبر در مرز، بخش کوچکی از واقعیت است

درادامه، سخنگوی نیروی انتظامی درباره فیلمی که اخیرا درشبکه های اجتماعی درحال بازنشراست، گفت: اصل ماجرا، در این فیلم که بخش کوچکی از کل واقعیت را نمایش می دهد، افرادی هستند که از مرز خارج شده بودند و با محموله هایی از کالای قاچاق ازجمله سیگار قصد ورود از مبادی غیر رسمی داشتند؛ در فیلم اصلی این افراد با سنگ پراکنی به ماموران مرزی، فحاشی و رفتار غیراخلاقی تلاش داشتند تا وارد کشور شوند که یکی از آنان دستگیر شد و در این فیلم لحظات ضرب و شتم این فرد نشان داده می شود.

وی با اشاره به اینکه ما به هیچ وجه برخورد سربازان مرزی را با آن جوان بر نمی تابیم و مورد تائید نیست، گفت: حتی پیش از انتشار این فیلم نیز این افراد مورد ارزیابی و قضاوت سیستمهای نظارتی پلیس برخورد انضباطی و قضایی قرار گرفته اند و در حال حاضر انتظار خدمت هستند.

منتظرالمهدی افزود: اما فصل مهم تر این است که پلیس برسر امنیت مردم مماشات نمی کند و مردم نیز هیچگونه کوتاهی در این حوزه برما نمی بخشایند؛ یادمان باشد که امنیت به خودی خود ایجاد نمی شود. مرزداران ما با هوشیاری و چشمانی باز در شب و روز به محافظت از مرزها پرداخته و وظیفه اصلی مرزبانان دفاع سرسختانه و قاطعانه از مرزها برای جلوگیری از هرنوع نفوذ احتمالی است.

**تعیین معابری در مرز برای ارتزاق مرزنشینان

سخنگوی ناجا با اشاره به فعالیت کولبران در مرزها نیز گفت: براساس تصمیمات شورای امنیت و کارگروه ویژه مرز، برای ارتزاق و کمک به معیشت مرزنشینان، بازارچه های موقت و معابری تنها برای ورود کالاهایی که نوع، میزان و مقدار آنها پیش بینی شده، تعیین شده است و طبیعتا پلیس با هرگونه ورود و خروج غیر رسمی و غیر مجاز مداخله و در نهایت مقابله می کند و بر سر امنیت مردم ریسک نمی کند و هیچ ضمانتی نیست که در محموله این افراد، موارد غیر امنیتی و سلاح و مهمات نباشد.

**افزایش ۴۸ درصدی جرائم سایبری/ دستگیری ۵ هزار جاعل در ده ماهه امسال

معاون اجتماعی ناجا در بیان اخباری کوتاه از عملکرد نیروی انتظامی در بخش های پلیس آگاهی و فتا، از دستگیری 5 هزار جاعل در ده ماهه امسال توسط پلیس آگاهی ناجا و کشف 87 درصدی جرائم فضای مجازی توسط کاراگاهان پلیس فتا خبر داد و گفت: از میان کل جرائم فضای سایبر، کلاهبرداری های مالی 81 درصد جرائم را به خود اختصاص داده است؛ و نیز شاهد افزایش 48 درصدی جرائم سایبری هستیم.

وی در ادامه بر ضرورت ارتقای دانش مجازی برای کاربران این فضا تاکید و به کاربران توصیه کرد: خریدهای اینترنتی صرفا باید از درگاه ها و صفحاتی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند صورت گیرد همچنین باید مراقب کلاهبرداری های مالی از طریق ایجاد صفحات جعلی و فیشینگ باشیم، تمام سایت های معتبر در صفحه ورودی خود دارای پروتکل https هستند و هرگونه تغییرات در این پروتکل می تواند زنگ خطری برای کاربران باشد چراکه ممکن است وارد صفاحت جعلی شده و در دام فیشینگ گرفتار شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اعدام نداره ناراحت نباش

    • بدون نام

      شیشه یک ماده صنعتی است و در آن موادی چون لیتیم سرب.آمونیاک.جوهر نمک و کلی آت آشغال دیگه بکار میره
      و تریاک یه ماده سنتی است
      کشیدن حدود یکسال شیشه با ده سال پیری و عوارضی چون آلزایمر برابری میکند
      عوارض کشیدن شیشه بسی دردناکتر از سختیهای جهنم است که روایت میکنند

    • شوتی

      با اینهمه شیشه میشه کلی پنجره ساخت.!!!

    • مجیدنیکروان

      ازافزایش کشف موادنبایدخوشحال شدسومدیریت باعث خوشحالی افزایش کشف موادمیباشدبایدگریه کرد... باافزایش کشف موادخوشحالیم تابحال بایدکشف مواددرکشوربه صفرمیرسیدیعنی بایدهیچ کسی پیدانمیشدبدنبال کشیدن موادبرودافسوس هزاران افسوس اندرغم یک کوچه ایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج