۴۷۸۸۴۱
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

مجادله ابتکار و نعمت زاده بر سر معدن بهرام گور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در هیچ جای دنیا اینگونه نیست فعالیت معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست انجام نشود، گفت: محیط زیست به علت عبور ۴ گورخر، روی معدن منطقه «بهرام گور» دست گذاشته و اجازه کار در آنجا را نمی‌دهد.

خبرگزاری فارس: محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بیست و یکمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه اصولاً تولید عاری از مشکل نیست، گفت: تولید در شرایط کنونی درایت می‌خواهد و اینکه مسائل و مشکلات آن را به دولت و یا نظام بانکی ارجاع دهیم، مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به صادرات فرش دستباف اظهارداشت: متاسفانه به خاطر بازارهای صادراتی و نوع محصول، صادرات این کالا رو به رشد نخواهد بود چرا که مصرف کنندگان داخلی و خارجی فرشی که ۱۰۰ سال عمر می‌کند را نمی‌خواهند و می‌گویند از گذشته برایمان به ارث مانده است و داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من نمی‌گویم صادرات فرش مهم نیست بیان داشت: صادرات این کالا از جنبه مادی و فرهنگی بر جنبه اقتصادی آن اولویت دارد.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید به اتحادیه‌ها در زمینه صادرات بیشتر بها داد، گفت: ما در وزارت صنعت هیچ تصمیم صادراتی نمی‌گیریم مگر اینکه اتحادیه‌ها هم کنار ما باشند.

وی بیان داشت: اما در این راستا خود صادرکنندگان و اتحادیه‌ها هم باید پیش‌قدم بشوند و اگر لازم باشد ساختار اتحادیه‌ها تغییر کند باید با همفکری این کار را انجام داد و من همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ جلسه‌ای در مورد صادرات برگزار نمی‌شود مگر اینکه اتحادیه‌ها هم در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برجام تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته تلاش کردیم کارهای مشترکی با دنیا شروع کنیم و صادرات ما رشد نمی‌کند مگر اینکه بینش صادراتی داشته باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از سازمان محیط زیست بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که در بخش معدن می‌توان بیشتر کار کرد اما متأسفانه در جاهایی که معادنی وجود دارد و می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد محیط زیست اجازه بهره‌برداری به ما نمی‌دهد.

وی افزود: در هیچ جای دنیا اینگونه نیست فعالیت معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست انجام نشود و باید در حالیکه از محیط زیست حفاظت می‌شود از معادن نیز بهره‌برداری انجام شود.

وی گفت: یکی از معادن مهم آهن و مس در منطقه بهرام گور واقع است که محیط زیست به علت عبور ۴ گورخر به روی آن دست گذاشته و اجازه کار در آنجا را به ما نمی‌دهد.

وی افزود: طی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته‌ام که ۳۰ نقطه معدنی در کشور دست نخورده باقی مانده که اگر مشکلات حل شود می‌توان از این منابع و معادن بهره‌برداری کرد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهارداشت: پرداخت تسهیلات به این بنگاه‌ها که از ابتدای سال آغاز شده ادامه خواهد داشت و تاکنون به ۲۱ هزار و ۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط که مشکلات نقدینگی داشتند، تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: سقف تسهیلات پرداختی به این بنگاه‌ها ۱۶ هزار میلیارد تومان بود که این سقف هم‌اکنون برداشته شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون بقیه که استخراج کردید باهاش چه گلی به سرملت زدید
      که حالا دست رواینم گذاشتید
      همون استخراج نشه بهتر

    • حقیقت

      خانم ابتکار کم برای خوشخدمتیهاش خورده بازم میخواد یا شاید بهش کم میدید ناراحت شدن بگو خانم اونهمه ثروت و خون مردم و تو گورت میخوای ببری؟؟؟؟ ماشاالله شوهرتم که گانگستره بستونه دیگه پول خونهایی که ریخته شده جنگل های فروخته شده کدام و بنویسم اینم که وضع مملکت رهبری به شما اعتماد کرده،،،،،،،، انشالله که از جگرتون میزنه بیرون خدا هست و شاهد و ناظر بر اعمال کثیف شماست؟؟؟؟؟؟ آقای نعمت زاده شما هم برای چی میخوای خرج مردم و کشور که نمیشه همونایی که داری ببین در قیامت میتونی جواب بدی این پیشکشت عمر به انتها رسیده بشین به کارهایی که کردی فکر کن ببین میتونی جواب بدی خیلی سخته برای همتون متاسفم که به هیچی اعتقاد ندارید؟؟؟؟؟؟

    • رضا

      منطقه بهرام گور یکی از ذخیره گاهای زیست کره محسوب میشه که حداقل ۷۰۰ راس گور ایرانی در منطقه وجود داره و به جز یه تعداد محدود گور که در پارک ملی توران هست بیشترین تعداد گور را در ایران دارا هست .که جز اخرین گونه های این زیرگونه مهم هستند و علاوه بر اون انواع وحوش مانند گربه جنگلی،کاراکال،جبیر،پلنگ،کفتار راه راه،زاغ بور وحتی تا همین اواخر هم یوز اسیایی در این پناه گاه حیات وحش وجود داشته .اینکه جناب وزیر گفته ۴تا گور واقعا نشان دهنده اطلاعات کامل ایشون از منطقه داره . هرچند به اذعان کارشناسان انجام هرگونه فعالیت معدنی میتونه باعث گسترش کویر از استان کرمان به شرق فارس بشه و تعادل اکولوژیکی منطقه را بهم بزنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج