۴۷۸۴۳۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

افزایش مستمری خانواده های کمیته امداد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد، رسیدگی به امور حقوقی خانواده‎های تحت حمایت است، اظهار کرد: در سال آینده مستمری خانواده‎های کمیته امداد دوبرابرخواهد شد که در بودجه ۹۶ به عنوان یکی از مواد قانونی درآمد لحاظ شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد، رسیدگی به امور حقوقی خانواده‎های تحت حمایت است، اظهار کرد: در سال آینده مستمری خانواده‎های کمیته امداد دوبرابرخواهد شد که در بودجه ۹۶ به عنوان یکی از مواد قانونی درآمد لحاظ شده است.

منصور قمشه در جمع خبرنگاران افزود: در برنامه ششم توسعه، افزایش مستمری خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی براساس ۲۰ درصد پایه حقوق کار در هرسال است.

وی با اشاره به روند رسیدگی به امور حقوقی تحت پوشش کمیته امداد گفت: با ادامه این روند سال آینده حقوق اعضای این کمیته به ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان می‌‏رسد.

قمشه افزود: یک میلیون و ۶۵۰ هزار خانواده با رقمی حدود ۴ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند و ۳ میلیون نفر نیز به شکل موردی از کمک کمیته امداد بهره‎مند هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار در کشور یک میلیون و ۵۰ هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته هستند.

وی با بیان اینکه در یک غربالگری مشخص شد که بخشی از خانواده‌‏های تحت پوشش کمیته امداد مشکلات حقوقی دارند، گفت: گسترش دفاتر مددکاری و معاضدت حقوقی در کمیته امداد در جهت رسیدگی به امور حقوقی خانواده‌های تحت پوشش بویژه زنان سرپرست خانوار در زمینه مشکلاتی چون نفقه و ارثیه و... در دستور کار قرار گرفت.

قمشه در ادامه اظهار کرد: توسعه دفاتر مددکاری حقوقی در دفاتر کمیته امداد استان‎های کشور، همکاری با قوه قضاییه و ادارات دادگستری، ایجاد ۱۹۰ شعبه حل اختلاف ویژه کمیته امداد و امضای ۸۰ تفاهم‎نامه حقوقی و قضایی با حوزه قضایی و حقوقی در کشور جهت تسهیل امور حقوقی کمیته انجام شده است.

وی گفت: ایجاد میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد از جمله اقدامات خیر برای خانواده‌های تحت پوشش بوده است. کمیته امداد امام خمینی(ره) به دنبال توانمندسازی حقوقی خانواده‌ها است. البته مشکلات حقوقی آنان را نیز پیگیری می‎کند. در همین زمینه ۳۰۰۰ وکیل و حقوقدان نیکوکار با نهاد کمیته امداد همکاری و مشکلات حقوقی خانواده امداد را پیگیری می‎کنند.

معاون کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس کمیته امداد و رئیس کانون وکلای مرکز به امضا رسیده و همکاری‌های مشترک مورد تایید قرار گرفته است. تفاهم‌نامه‌ای نیز با مرکز ۱۸۷ دادگستری امضا شده است. این مرکز شامل دفاتر معاضدتی دادگستری هستند و با وکلای معاضدتی برای رسیدگی به دعاوی خانواده کمیته امداد اقدام می‌کنند.

قمشه افزود: اقدام دیگری که در این زمینه انجام شده معافیت هزینه دادرسی خانواده‏‎های تحت پوشش کمیته امداد در محاکم قضایی و عدم توقیف مستمری خانواده کمیته امداد در محاکم قضایی است که به تصویب مجلس و ابلاغ دولت رسیده است.

وی گفت: در حوزه مجلس نیز در حال حاضر در بهترین شرایط قرار داریم. حمایت‌های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب و روسای قوا از کمیته امداد باعث شده است که به دنبال توانمندسازی و اشتغال و کارآفرینی به جای پرداخت مستمری در جهت توانمندسازی خانوار باشیم.

قمشه در ادامه اظهار کرد:در برنامه ششم توسعه کشور اتفاق بی‌نظیری روی داد و با حمایت دولت، قوانین بسیار موثری در جهت ارتقای سطح زندگی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در جهت امور معیشتی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و مسکن مورد تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۱۶ مصوبه مستقیم در برنامه ششم توسعه تصویب شد که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و در کمیسیون تلفیق مصوب شد و فردا در صحن علنی با حمایت نمایندگان به تصویب نهایی خواهد رسید.

قمشه در ادامه گفت: هر سال از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها سهمی برای اشتغال خانواده‌های کمیته امداد در نظر گرفته می‎شود که سهمیه کمیته امداد ۷۰ درصد و بهزیستی نیز ۳۰ درصد است؛ همچنین تحصیل رایگان دانشجویان در دانشگاه‌ها، معافیت از پرداخت هزینه یک نوبت انشعاب آب و برق و گاز و فاضلاب همچنین اعطای ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سهم اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها در جهت اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد از دیگر مصوبات ویژه کمیته امداد در برنامه ششم توسعه و سال آینده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بودجه کمیته امداد ۱۰ درصد نسبت به سال جاری افزایش یافته است و میزان کل بودجه به ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی در ادامه گفت: تخفیف ۵۰ درصدی جریمه خدمت سربازی نیز در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، همچنین پرداخت مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش از طریق وام قرض الحسنه صندوق رفاه دانشجویان محقق می‌شود.

قمشه در پایان از برگزاری مراسم جشن اشتغال ۱۰۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: طبق قانون هرساله باید ۱۰ درصد از خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا و از زیر پوشش خارج شوند که این کار امسال نیز انجام می‎شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج