جاباما
۴۷۸۱۰۰
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

گوشت قرمز این هفته ارزان می‌شود

در پی ادامه گران‌فروشی گوشت قرمز، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت کشاورزی اعلام کرد که با افزایش عرضه دام زنده و گوشت قرمز داخلی و وارداتی، قیمت این محصول در هفته جاری کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری ایسنا: در پی ادامه گران‌فروشی گوشت قرمز، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت کشاورزی اعلام کرد که با افزایش عرضه دام زنده و گوشت قرمز داخلی و وارداتی، قیمت این محصول در هفته جاری کاهش خواهد یافت.

طی ماه‌های گذشته قیمت گوشت قرمز روند پرنوسانی داشته و قیمت آن روز به روز گران‌تر شده است و در این میان نه‌تنها هیچ‌یک از مسئولان بخش خصوصی و دولتی مسئولیت این گرانی را به عهده نگرفته‌اند بلکه هر کسی به دنبال مقصر جلوه دادن دیگری بوده است و عده‌ای مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی عامل آن را عرضه دولتی کم گوشت قرمز و دام قرمز دانسته‌اند و وزارت کشاورزی را موظف به پاسخگویی اعلام کرده‌اند و از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان دام زنده بارها اعلام کرده‌اند که دلالی و بازی قصابان و واسطه‌گران با قیمت عامل گرانی گوشت قرمز بوده و عرضه دام هیچ کمبودی ندارد؛ بنابراین دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید با گران‌فروشان برخورد کنند.

این اظهارات متناقض در حالی طی ماه‌های گذشته مطرح شده که همچنان گرانی گوشت قرمز ادامه داشته و بازار رنگ تعادل به خود ندیده است.

روزی ۲۰۰۰ تن لاشه گوسفند عرضه می‌کنیم

اما محمدرضا ملاصالحی - رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: متاسفانه همچنان قیمت گوشت قرمز در بازار بالا و غیرمنطقی است اما از هفته جاری شرکت پشتیبانی امور دام برنامه‌ریزی کرده با قدرت به بازار ورود پیدا کند و در حجم و میزان قابل توجهی گوشت قرمز به بازار عرضه کند و از سوی دیگر نیز شورای تامین‌کنندگان دام زنده اعلام کرده که روزی ۲۰۰۰ تن لاشه گوسفندی به بازار تزریق می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای تعادل‌بخشی به قیمت گوشت قرمز، افزایش واردات و عرضه گوشت گرم و نیمه‌گرم از ارمنستان و دیگر کشورهای طرف قرارداد است که امیدواریم چنین اقداماتی منجر به کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار طی هفته جاری شود.

این مقام مسئول پیش از این نیز اعلام کرده بود طرح عرضه گوشت قرمز تازه گوسفندی درجه یک از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در دستور کار قرار گرفت و شقه بدون دنبه گوسفندی به قیمت کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده در نظر گرفته شده است و این عرضه از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در میدان مرکزی بهمن تهران صورت می‌گیرد.

باید منتظر ماند و دید که این اقدامات جهاد کشاورزی می‌تواند بازار گوشت قرمز را متعادل کند و از افزایش بی‌رویه این محصول پروتئینی استراتژیک در سی‌ و چند روز باقی‌مانده تا بازار شب عید جلوگیری کند یا همچنان روند پرنوسان گوشت قرمز روی خط گرانی ادامه خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زحمت نکشید

    • بدون نام

      پیف پیف پیف، گوشت قرمز بو میده !!!

    • بهروز

      تمام شد بخدا گران شد با این تیتر

    • بدون نام

      هردم از این باغ بری می رسد
      یک روز شکر وروز دیگر گوشت و ..........
      مسئولین واقعا بفکر مردم هستند والله !!!!!!!!!

    • بدون نام

      سلام آقا بهروز به خدا راست گفتی اینا سیاستشون اینه هر چی رو میخوان گرون کنند میگن ارزون میشه اصلا یه رمز بین خودشون جهت فریب مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج