جاباما
۴۷۷۷۲۱
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

چراغ‌ سبز برای دیدار با محصوران

٢٢ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب ماجرای حصر و تلاش مسئولان برای پایان‌دادن به آن را دوباره در سرخط خبرها قرار داده است. ماجرای دیدار با محصوران نخست از نشست علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد سر زبان‌ها افتاد.

روزنامه شرق: ٢٢ بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب ماجرای حصر و تلاش مسئولان برای پایان‌دادن به آن را دوباره در سرخط خبرها قرار داده است. ماجرای دیدار با محصوران نخست از نشست علی مطهری در دانشگاه فردوسی مشهد سر زبان‌ها افتاد.
کمی بعدتر علی مطهری خبر منتشرشده از سوی ایسنا را تصحیح کرد و گفت دیداری با محصوران نداشته اما تلاش‌ها و برنامه‌هایی در راه است تا بتواند با سه شخصیت سیاسیِ در حصر گفت‌وگو داشته باشد. حالا فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی به «امید ایرانیان» خبر داده که مسئولان با درخواست ملاقات علی مطهری با محصوران پاسخ مثبت داده‌اند؛ اما هنوز زمانی برای آن تعیین نشده است.
علی مطهری نیز به ایلنا خبر داده که «زمان قطعی این دیدار هنوز نهایی نشده است. در حال گفت‌وگو هستیم، امیدوارم این دیدار انجام شود». مطهری همچنین بر آشتی ملی تأکید کرده و گفته «آشتی ملی برای همه دوره‌ها ضروری است». کروبی نیز تأکید کرده «علی مطهری مدت‌هاست که این موضوع را پیگیری می‌کند و به یک‌سری موفقیت‌هایی دست پیدا کرده‌اند. در واقع با دیدارهایی که داشته‌اند، توانسته‌اند مسئولان را برای دیداری با محصوران راضی کنند».
دیدار حسین کروبی و فاطمه کروبی با علی مطهری
به گفته او، «در واقع مسئولان هم برای صورت‌گرفتن این دیدار قانع شده‌اند اما هنوز زمانی برای این دیدار تعیین نشده است. چون ما هم ارتباطی با آقای مطهری نداریم، نتوانسته‌ایم در این زمینه از او سؤال بپرسیم. فقط یک‌ بار سال گذشته، برای تشکر به همراه مادرم، به منزل ایشان رفتیم و در یک سال گذشته هم ارتباطی نداشته‌ایم. بنابراین هر دو خانواده یعنی هم خانواده آقای موسوی و هم ما، از موضوع بی‌اطلاع هستیم».
او درباره اینکه آقای مطهری گفته‌اند محصوران مایل به وحدت هستند نیز تأکید کرده «آقای کروبی خودشان را جزء یکی از بنیان‌گذاران نظام بعد از امام (ره) می‌دانند. بنابراین مشخص است که چنین فردی، روی نظام و اصل نظام جمهوری اسلامی بسیار تعصب دارد. بنابراین خود را در چارچوب نظام تعریف می‌کند اما اعتقاداتی دارد که منتقدانه است و معتقد است باید اصلاحاتی در برخی نقاط صورت گیرد. آقای موسوی و خانم رهنورد هم همین‌طور. در واقع فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد هم گفته‌اند پدر و مادرشان با اصل نظام مشکلی ندارند».
وضع محصوران در این دوره بهتر شده است
او همچنین درباره اینکه آیا باید در انتظار خبر خوشی درباره محصوران باشیم یا نه نیز به «امید ایرانیان» گفته «نمی‌دانم. اما اگر صادقانه بخواهم بگویم، هیچ تماس و ارتباط تازه‌ای از طرف کسی ندیده‌ایم که بخواهیم پیش‌بینی کنیم یا به مردم خبر خوش یا تازه‌ای بدهیم. اما در این دوره، کمی وضعیت محصوران بهتر شده و به‌لحاظ ارتباطی که مطالعه روزنامه و داشتن تلویزیون است، مشکلی ندارند». ماجرای دیدار با محصوران سخن تازه‌ای نیست. بارها تلاش‌هایی از سوی برخی شخصیت‌های سیاسی در دستور کار بوده اما راه به جایی نبرده است. علی مطهری از جمله افرادی است که تلاش فراوانی داشته تا بتواند ماجرای شخصیت‌های سیاسی در حصر را سامان ببخشد، در همین زمینه دیدار با محصوران شاید بتواند روزنه امیدی به وجود بياورد.

کمی پیش‌تر نیز محمدرضا عارف در نشست خبری‌اش درباره اینکه قرار بود به این زودی‌ها خبر خوشی مطرح شود و آیا بناست در موضوع حصر خبر خاصی پیش‌ آید نیز گفته بود «برخی مطالب را پیگیری می‌کنیم، شاید اگر رسانه‏‌ای نشود، خروجی بهتری داشته باشد». به گفته عارف، پیگیری‌هایی درباره رفع حصر و ممنوعیت تصویری رئیس‌جمهوری اصلاحات انجام شده و «خوش‌بین» هستیم که «اتفاق خوبی بیفتد». بااین‌حال او وعده داده بود در این زمینه پیگیری‌هایی در جریان بوده و برخی پیگیر این امور هستند. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در پاسخ به سؤالی درباره این مسئله گفته بود: «حل برخی مسائل زمان می‌برد و توان ما در حدی است که به کمک دیگران نیاز داریم، نیاز به اجماع نظام داریم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دورود بر مطهری آزاده و شجاع

      پاسخ ها

      • سراج

        سلام - من برادارنه از آقاي مطهري
        خواهش مي كنم كه
        موضع پدر شهيدش را فراموش نكنه!!

    • سراج

      سلام - اگر بخواهد تبعيصي قايل نباشند بايد اين آقايون حضرات نخست محاكمه شوند و خسارت خرابي هاي سال 88 از آنها ستانده شود. (لطفا چاپ كنيد).

    • بدون نام

      واقعا درود بر ایشان که همیشه به مسایل به طور منطقی نگاه میکنند نه افراطی

    • سراج

      سلام - خيلي ممنون از اين اينكه منتشر نكرديد....
      چند وقت پيش خدمتون عرض كردم اين قلمي كه دست شما است براي انتشار حقيقت است و خداوند به آن قسم ياد كرده.
      ....

    • بدون نام

      آقای سراج دلواپس.اینها پول غذا هم ندارن.چگونه خسارت بدهند.داری چرت میگید.

    • بدون نام

      درود برمطهری

    • بدون نام

      آقای سراج عجیب کاسه ی داغ ترازآشی

    • بدون نام

      اقای سراج لطفا سرت رو از برف بیار بیرون .برو از احمدی نژاد خسارات رو بگیر

    • بدون نام

      از همون موقع که این احمدی اومد مملکت دو قطبی شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج