۴۷۷۱۹۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ایلیومژینوف: ایران سرزمین مادری شطرنج است

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج گفت: فدراسیون ایران فعالیت‌های مفید زیادی در این چندساله در شطرنج داشته و در سطح بین‌المللی فعال است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون جهانی شطرنج گفت: فدراسیون ایران فعالیت‌های مفید زیادی در این چندساله در شطرنج داشته و در سطح بین‌المللی فعال است.

کرسان ایلیومژینوف در نشست خبری مربوط به برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان در تهران اظهار داشت: من از سال 1993 بارها به ایران آمدم اما هنوز نتوانسته‌ام به زبان فارسی حرف بزنم. 3 دلیل اصلی برای انتخاب ایران به عنوان میزبان این رویداد مدنظر قرار گرفت. در سال‌های اخیر فدراسیون ایران فعالیت‌های مفید زیادی داشت و در سطح بین‌المللی فعال بود. این فدراسیون بیش از 100 مسابقه در طول سال برگزار می‌کند و در صداوسیما برنامه‌های مختلفی به این رشته اختصاص پیدا کرده است که این یکی از دلایل مدنظر ما بود.

وی افزود: دلیل دوم برای انتخاب ایران حمایت وزارت ورزش و سایر مسئولان از شطرنج بود. همه در دنیا می‌دانند که ایران سرزمین مادری شطرنج است و سابقه زیادی در شطرنج دارد. در سال‌های گذشته یک بار مسابقه شطرنج قهرمانی جهان بین شیروف و آناند در تهران برگزار شد و می‌توانیم ببینیم که شطرنج چقدر در این کشور محبوب است و این یکی دیگر از دلایلی بود که فیده تصمیم به اعطای میزبانی به ایران گرفت.

رئیس فدراسیون جهانی شطرنج ادامه داد: کشورهای محدودی توانایی برگزاری اینگونه رویدادها را دارند و من می‌خواهم بابت قبول این میزبانی به کشور شما تبریک بگویم و امیدوارم این مسابقات بهترین رقابت‌های تاریخ قهرمانی بانوان جهان باشد.

ایلیومژینوف در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، مبنی بر مشکلات سیاسی که بین ایران و آمریکا وجود داشت و اینکه اگر ویزای شطرنج‌بازان آمریکایی صادر نمی‌شد آیا ممکن بود میزبانی کشورمان تعلیق شود گفت: بعد از آنکه ایران به عنوان میزبان معرفی شد اعتراضاتی صورت گرفت اما فدراسیون شطرنج یک نهاد خارج از سیاست است و به همین دلیل مسابقات را در هر شرایطی در ایران برگزار می‌کنیم. چند ماه قبل مسابقات قهرمانی مردان جهان در نیویورک برگزار شد و ما بابت آن نیز مشکلی نداشتیم بنابراین بحث عدم برگزاری مسابقات هرگز مطرح نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح ک ش

      کاسه داغتر از آش هستن ایشون؟؟ فردوسی خواستگاه شطرنج رو هندوستان میدونه بعد ایشون میگن ایرانیه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج