جاباما
۴۷۶۶۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

وزیر ارشاد: اعتراض‌ فیلمسازان وارد نیست

وزیر ارشاد از تشکیل کمیته‌ای به سرپرستی مشاور عالی خود برای رسیدگی به اعتراض‌های صورت گرفته درباره داوری‌های جشنواره فیلم فجر خبر داد. رییس سازمان سینمایی هم این کمیته را همراهی می‌کند.

خبرگزاری ایلنا: وزیر ارشاد از تشکیل کمیته‌ای به سرپرستی مشاور عالی خود برای رسیدگی به اعتراض‌های صورت گرفته درباره داوری‌های جشنواره فیلم فجر خبر داد. رییس سازمان سینمایی هم این کمیته را همراهی می‌کند.
وزیر ارشاد: اعتراض‌ فیلمسازان وارد نیست

سیدرضا صالحی‌امیری در گفت‌وگو با ما، در پاسخ به این سوال که امسال جشنواره فیلم فجر برخلاف وعده‌های پیشین شما؛ بیشترین حواشی را داشت و از قضا تا امروز تعداد زیادی از عوامل فیلم‌ها به آرای هیات داوران انتقاد کرده و از جشنواره کنار کشیده یا بیانیه داده‌اند. نظر شما در این‌باره چیست، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد حاشیه نخواهد شد. به‌طور طبیعی در مسابقه‌ای که ۱۷۰ فیلم شرکت می‌کنند؛ داوران حق نهایی انتخاب کاندیداها را دارند.

او افزود: اینکه برخی شرکت‌کنندگان که در جشنواره به هر دلیلی به بخش مسابقه راه نیافته یا اسامی آنها درمیان نامزدهای نهایی نیامده است؛ داوری را مورد اعتراض قرار دهند، کار اخلاقی نیست. سوال من این است اگر این دوستان هیات انتخاب فیلم‌ها را صاحبِ صلاحیت نمی‌دانستند، چرا اصلا در جشنواره شرکت کردند و تقاضای مشارکت داشتند؟! این موضوع نشان می‌دهد حضور فیلم‌سازان، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان به معنای پذیرشِ صلاحیتِ داوری جشنواره است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در این میان ممکن است هیات انتخاب به حضور یک فیلم در قسمت مسابقه رای بدهد و به فیلم دیگری رای منفی بدهد، این هیچ دلیلی برای اعتراض نباید باشد. به نظر من، تا این لحظه اعتراض‌هایی که وارد شده؛ اعتراض‌های محکمی نبوده است.

او گفت: البته من کمیته‌ای را به سرپرستی مشاور عالی خودم به همراه رییس سازمان سینمایی برای رسیدگی به تمامی اعتراض‌ها مامور کرده‌ام. این کمیته ضمن رسیدگی به همه اعتراض‌ها؛ قطعا به همه آنها پاسخ خواهد داد.

صالحی‌امیری خاطرنشان کرد: این حق هیات انتخاب و داوری است که استقلال داشته باشند و البته حق دیگران هم هست که در صورت لزوم اعتراض کنند. وظیفه رسمی وزارت ارشاد هم این است که در این میان؛ پاسخگو باشد اما به نظر من، تا الان هیچ‌کدام از اعتراض‌های صورت گرفته؛ وارد نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج