۴۷۶۳۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

روسیه: ایران از آزمایش موشکی منع نشده است

نماینده روسیه در سازمان ملل بار دیگر تصریح کرد که قطعنامه شورای امنیت آزمایش موشکی توسط ایران را ممنوع نکرده است.

خبرگزاری فارس: «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد که هیچ ممنوعیتی برای آزمایش موشکی توسط ایران وجود ندارد.

آقای چورکین این اظهارات را در واکنش به موضع‌گیری‌های اخیر مقامات و رسانه‌های آمریکایی علیه آزمایش موشکی تازه ایران مطرح کرد.

واشنگتن هفته گذشته فهرستی از شرکت‌های ایرانی و خارجی را با ادعای ارتباط این مجموعه‌ها با برنامه موشکی ایران، تحریم‌ کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل که با شبکه «راشاتودی» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «[در مورد] این سر و صدایی که در مورد شلیک موشک بالستیک توسط ایران به راه افتاده، واقعا از شنیدن اینکه حتی کارشناسان آمریکایی در مثلا "سی‌ان‌ان" در مورد شلیک موشک‌های بالستیک صحبت کرده و می‌گویند این نقض ممنوعیت شورای امنیت است، غافل‌گیر شده‌ام.»

وی افزود: «این ممنوعیت‌ها قبلا وجود داشتند، اما زمانی که توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران به دست آمد، برداشته شدند. حالا در وضعیتی هستیم که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در اسناد هم ثبت شده، از ایران "درخواست می‌کند" موشک‌های بالستیکی را آزمایش نکند که "برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند".»

ایران و روسیه و شمار زیادی از کارشناسان حقوقی تأکید دارند که بخشی موشکی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که توافق هسته‌ای یکی از ضمایم آن است، به دلیل استفاده از عبارت «درخواست می‌کند» به جای «نباید» که در قطعنامه قبلی آمده بود، الزام‌آور نیست.

آقای چورکین در این باره گفت: «این یک ممنوعیت نیست، بلکه تنها یک "درخواست" است، بنابراین شما چه از منظر فنی، چه حقوقی و چه سیاسی نمی‌توانید بگوئید که آن‌ها دارند قطعنامه شورای امنیت را نقض می‌کنند.»

وی افزود: «علاوه بر این، باید ثابت شود که این موشک خاص برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است. بنابراین به این سادگی هم نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج