جاباما
۴۷۶۰۱۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ دنبال همراه کردن اروپا علیه ایران

رسانه غربی به نقل از منابع نزدیک به ترامپ، بر تمرکز او و نخست وزیر رژیم صهیونیستی روی برنامه موشکی ایران و امیدهای وی به همراهی اروپایی‌ها با آمریکا در قبال ایران تأکید کردند.

خبرگزاری فارس: در ادامه تحلیلها در قبال مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال برجام و ایران، مقامات نزدیک به دولت آمریکا از نزدیکی و همراهی مواضع واشنگتن و تل آویو نسبت به جمهوری اسلامی ایران خبر میدهند.

رویترز نوشت: با توجه به آزمایش موشکی اخیر ایران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در حال نزدیک شدن به زمینه مشترک به منظور اتخاذ سیاست سختگیرانه تر آمریکا در قبال تهران هستند اقدامی که در آستانه اولین گفتگوهای رو در روی آنها در کاخ سفید صورت گرفته است.

افراد مطلع از طرز تفکر ترامپ می‌گویند که استراتژی در حال ترسیم او احتمالا هدفش "برچیدن" توافق هسته‌ای جولای ۲۰۱۵ با شش قدرت جهانی نیست بلکه سختگیری در اجرای آن و فشار آوردن بر جمهوری اسلامی به منظور مذاکره مجدد درباره مفاد کلیدی و مهم آن است.

این افراد مطلع تاکید کردند که این استراتژی، گزینه‌هایی از قبیل موشکافی و بررسی دقیق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره تبعیت ایران را شامل می‌شود که مسائلی از قبیل دسترسی آژانس به مراکز و سایتهای نظامی ایران و برچیدن "انقضای" برخی محدودیتهای اعمالی روی فعالیت اتمی ایران که برخی از آنها ۱۰ ساله و برخی دیگر ۱۵ ساله است را در بر می‌گیرد.

رویترز نوشته است: «در حالی که ترامپ و نتانیاهو برای دیدار ۱۵ فوریه(در کاخ سفید) آماده می‌شوند، نقطه تمرکز آنها به سمت آزمایش هفته گذشته موشک بالستیک ایران تغییر مسیر یافته است».

این رسانه غربی در ادامه می‌نویسد که بنا بر قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل(۲۲۳۱)، ایران باید از آزمایش موشکهای طراحی شده با قابلیت حمل کلاهکهای هسته‌ای پرهیز کند اما هیچ التزامی اعمال نمی‌کند.

رویترز در ادامه به مواضع نتانیاهو و مقامات رژیم صهیونیستی در قبال برجام در دولت جدید آمریکا پرداخته و نوشته است: «مقامات اسرائیلی به صورت خصوصی اذعان کردند که او(نتانیاهو) حامی پاره کردن توافقی که دیگر امضاکنندگان قدرتهای بزرگ آن بر اجرای آن تاکید دارند، نیست.

خبرگزاری انگلیسی نوشت: با توجه به اینکه شرکتهای آلمانی، فرانسوی و بریتانیایی مشغول تعاملات تجاری جدید با ایران هستند، تقریبا با قاطعیت باید گفت که همتایان واشنگتن در گروه شش کشوری(۵+۱) هر گونه فشار آمریکا برای باز کردن مجدد توافق(برای مذاکره مجدد) را رد خواهند کرد.

رویترز ادامه داد: برخی کارشناسان سیاست خارجی می‌گویند که تلاشهای امریکا برای تشدید فشارها بر ایران شاید به منظور برانگیختن از بین بردن توافق انجام شود به این امید که تهران و نه واشنگتن مقصر بین‌المللی فروپاشی توافق قلمداد شود.

این رسانه غربی در ادامه به نقل از تحلیلگران تاکید کرده که فراتر از تحریمهای جدید و ادبیات و لفاظی تند، مشخص نیست که ترامپ تا چه حدی می‌تواند جلو برود.

رویترز به نقل از «برخی منابع» تاکید کرده که اگرچه استراتژی جدید آمریکا در مراحل اولیه ایجاد و ترسیم است، اما دولت ترامپ در حال بررسی مجموعه ای از تدابیر شامل "عدم مدارای مطلق" هرگونه نقض تعهدات ایران است.

همین منابع همچنین تاکید دارند که دیگر «گزینه‌های استراتژی آمریکا» شامل تحریم صنایع ایرانی که به تولید موشک کمک می‌کنند و تعیین سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی است. این اقدام(اعلام سپاته به عنوان گروه تروریستی)، همچنین می‌تواند سرمایه گذاری خارجی در ایران را دلسرد و مایوس کند.

در پایان یاداشت رویترز هم آمده است: یک منبع می‌گوید که دولت(ترامپ) دارد روی این موضوع حساب می‌کند که اروپاییها در نهایت (با آمریکا) همراه می‌شوند چرا که شرکتهای آنها شاید برای بستن توافقات بزرگ در ایران از ترس تحریمهای جدید ثانویه آمریکا، با دقت بیشتری رفتار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینشاالله راست باشه و عملیش کنه

    • بدون نام

      عجیب نیست. چون آمریکا به تنهایی از پس ایران بر نمیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج