۴۷۵۶۸۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جنگل عمودی ، راه حلی برای مبارزه با آلودگی هوا

کشور چین از جمله کشورهایی می‌باشد که با مشکل آلودگی مواجه است، و ظاهرا یک معمار ایتالیایی راه حلی برای این مشکل دارد. این ایده که از آن با عنوان جنگل عمودی یاد می‌شود، در واقع ساختن ساختمان‌هایی مجهز به گیاهانی می‌باشد که توانایی بالایی در جذب دی‌ اکسید کربن داشته و اکسیژن زیادی نیز تولید می‌کنند.

وب سایت زوم تک - علی عیسی زاده: کشور چین از جمله کشورهایی می‌باشد که با مشکل آلودگی مواجه است، و ظاهرا یک معمار ایتالیایی راه حلی برای این مشکل دارد. این ایده که از آن با عنوان جنگل عمودی یاد می‌شود، در واقع ساختن ساختمان‌هایی مجهز به گیاهانی می‌باشد که توانایی بالایی در جذب دی‌ اکسید کربن داشته و اکسیژن زیادی نیز تولید می‌کنند.
جنگل عمودی ، راه حلی برای مبارزه با آلودگی هوا

قرار است که در شهر نانجینگ چین دو جنگل عمودی، که در واقع دو ساختمان بزرگ با حدود ۱۱۰۰ درخت و ترکیبی از ۲۵۰۰ بوته و گیاه است، برای حل مشکل آلودگی هوای این شهر ساخته شود. اما این همه ماجرا نیست. این ساختمان‌ها قرار است که دی اکسید کربن موجود در شهر را جذب کرده و حدود ۱۳۲ پوند (معادل ۶۰ کیلوگرم) اکسیژن در هر روز برای این شهر تولید کند. این دو جنگل عمودی قرار است که سال آینده به بهره برداری برسند.

با این حساب شهر نانجینگ بعد از دو شهر میلان در کشور ایتالیا، و لوزان سوئیس، سومین شهر می‌باشد که قرار است در آن برای مبارزه با آلودگی هوا از جنگل عمودی استفاده شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر شاخص آلودگی این شهر ۱۶۷ واحد است که در رده «ناسالم» قرار می‌گیرد. برای مقایسه می توان به شهرهای سیدنی و نیویورک اشاره کرد که هر دو با شاخص‌هایی حدود ۶۰ دارای هوایی سالم بوده و شهر لندن با شاخصی حول و حوش ۱۰۰ جزو شهرهایی با هوای بین سالم و ناسالم قرار می گیرد.

طبق گزارشات ارائه شده، این دو ساختمان ۱۰۷ و ۱۹۹ متری خواهند بود، که ساختمان کوتاه‌تر به عنوان هتل استفاده خواهد شد و ساختمان بزرگتر به عنوان موزه، مدارس معماری و ادارات استفاده خواهد شد. کار چین برای مبارزه با آلودگی در شهرهای این کش.ر به این جا ختم نشده و قرار است که ساختمان‌های مشابهی در شهرهای چونگ کویینگ، شیجیاژوانگ، لیوژو و شانگهای هم بسازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج