جاباما
۴۷۵۶۷۷
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

گردباد آتشین، راهی برای پاکسازی مواد نفتی در دریا

دانشمندان کشف کرده اند یک نوع گردباد آتشین تحت عنوان “گردباد آتش آبی” قادر است با انتشار کمتر کربن سوخت گیری کند. یکی از برنامه های کاربردی “گردباد آتش آبی” توانسته است به پاکسازی نشت مواد نفتی که اندازه بسیاری زندگی دریایی ما را تحت تاثیر خود قرار داده کمک کند.

وب سایت زوم تک - مهگل آزاد: دانشمندان کشف کرده اند یک نوع گردباد آتشین تحت عنوان "گردباد آتش آبی" قادر است با انتشار کمتر کربن سوخت گیری کند. یکی از برنامه های کاربردی "گردباد آتش آبی" توانسته است به پاکسازی نشت مواد نفتی که اندازه بسیاری زندگی دریایی ما را تحت تاثیر خود قرار داده کمک کند.
گردباد آتشین، راهی برای پاکسازی مواد نفتی در دریا

گردباد آتشین و یا چرخش آتشین توسط افزایش گرمای شدید تحت شرایط وزش باد متلاطم شامل شعله و خاکستر ایجاد می گردد. گردبادهای آتشین در طول آتش سوزی شهری و زمین های بایر همچون بیابان ها و صحراها اتفاق می افتند. این نوع گردبادها معمولا در طول اتفاق افتادن جان ها و اموال آن دسته از افراد در منطقه را تهدید کرده و بسیار مخرب هستند.

گفتنی است گردباد آتش آبی و یا چرخش آبی یک نوع گردباد آتشین با قابلیت سوخت بدون دوده است. محققان بر این باورند که "چرخش آتشین آبی" می تواند راه حلی برای پاکسازی نشت های نفتی باشد.
گردباد آتشین، راهی برای پاکسازی مواد نفتی در دریا

Elaine Oran، محقق دانشگاه مریلند، گفته است: "گردباد آبی از چرخش آتش زرد سنتی استنتاج می شود. رنگ زرد ناشی از آتش بدلیل تابش ذرات دوده در شرایطی که اکسیژن کافی برای سوزاندن سوخت به طور کامل وجود ندارد می باشد. و رنگ آبی آتش در حال سوختن نشان دهنده اکسیژن کافی برای احتراق کامل می باشد. بنابراین، ذرات دوده وجود ندارند و یا بسیار کم هستند. بدین ترتیب، با یک سوخت پاکیزه تر روبرو شده ایم."

همچنان که محققان دانشگاه مریلند بر روی گردباد آتشین آبی در حال تحقیق بوده اند، متوجه پویایی احتراق این نوع از گردباد روی آب شده اند.

بنا به گفته محققان، این نوع گردباد آتشین بدلیل سوختن کامل و سریع تر از کارآمدترین انواع احتراق ها می باشند. بخصوص که می توان از آن ها در پاکسازی مواد نفتی در دریاها استفاده کرد. این روش از پاکسازی احاطه مواد نفتی می باشد. این کار باعث ایجاد یک لایه ضخیم از نفت روی آب می شود. و این لایه از روغن توسط گردباد آتش آبی شعله ور می گردد. البته مشکل این روش آزاد شدن مقدار قابل توجهی از دود می باشد. بنابراین، محققان گفته اند همچنان که این روش می تواند کارآمد باشد ممکن است ناقص هم شمرده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج