۴۷۵۰۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«رگ خواب»؛ باز هم پای یک زن در میان است

یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر «رگ خواب» آقای حمید نعمت‌الله است که به جهت حضور بازیگران کم در فیلم شاید بتوان نگاهی متفاوت به آن داشت.به مناسبت اکران شب گذشته این فیلم در برج میلاد به سراغ آقای کوروش تهامی بازیگر «رگ خواب» رفته‌ایم.

روزنامه صبح نو: یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر «رگ خواب» آقای حمید نعمت‌الله است که به جهت حضور بازیگران کم در فیلم شاید بتوان نگاهی متفاوت به آن داشت. نعمت‌الله پیش از این با «آرایش غلیظ» در جشنواره فیلم فجر توانسته بود نگاه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند. فیلمی که در بازی، موسیقی و تدوین کاندیدای دوره سی‌ودوم جشنواره فجر شده بود و جایزه ویژه هیات داوران آن دوره را کسب کرد. نکته جالب اینکه تیتراژ پایانی آن فیلم نیز توسط آقای همایون شجریان به سبکی متفاوت اجرا شده بود. باید دید در این دوره جشنواره حمید نعمت‌الله می‌تواند با فیلم جدید خود «رگ خواب» موفقیت گذشته خود را تکرار کند؟ به مناسبت اکران شب گذشته این فیلم در برج میلاد به سراغ آقای کوروش تهامی بازیگر «رگ خواب» رفته‌ایم.
«رگ خواب»؛ باز هم پای یک زن در میان است

هر اثری به جهت موضوع خود می‌تواند روی مخاطب تأثیر بگذارد. کوروش تهامی بازیگر «رگ خواب» درباره موضوع این فیلم می‌گوید: موضوع درباره یک زن است که در زندگی به دنبال آرامش می‌گردد و در لا‌به‌لای این جست‌وجو، با واقعیت‌هایی مواجه می‌شود، به خاطر شرایطی که باید برای یک آدم مهیا باشد که یک زندگی خوب داشته باشد به جهت فراز و فرودهایی که در نریشن‌های فیلم خود زن به آن اشاره می‌کند از دوران بچگی تا زمان حال نداشته است بنابراین مجبور می‌شود به چیزهایی اعتماد کند چون فکر می‌کند آرامشی که تا کنون نداشته و قوت قلبی که دوست داشته در زندگی داشته باشد را به‌دست می‌آورد. در پایان و نتیجه‌گیری فیلم حساب‌هایی که روی تعدادی از آدم‌ها باز کرده درست از آب در نمی‌آید و زن دچار یک تزلزل در شخصیت می‌شود.

۷۰ جلسه فیلمبرداری

یکی ازموارد تأثیرگذار و موفق در یک فیلم فضای کار و نحوه تعامل عوامل و کار در پشت صحنه و هنگام تولید اثر است. تهامی در این باره توضیح داد: مدت زمان فیلمبرداری حدوداً 70 جلسه بود. آقای حمید نعمت‌الله کارگردانی است که در طول این سال‌ها نشان داده از بهترین‌های سینماست. زمانی که کار خود را شروع می‌کند آن قدر در انجام جدیت دارد و به همه‌چیز فکر می‌شود تمام افرادی که به این گروه می‌پیوندند و تلاش می‌کنند که فیلم ساخته شود تک به تک زحمت می‌کشند که کار خود را درست انجام دهند. حمید نعمت‌الله از آدم‌هایی است که اگر یکی از عوامل در هر بخشی از کارهای تولید باشد کم تلاش کند از او و دیگران عقب می افتد.

تهامی در ادامه افزود: نعمت‌الله به شدت به تمام جزئیات کار خود فکر می‌کند و قبل از آن هم فکر کرده است. او از آن دست آدم‌هایی است که پیشنهادات سازنده و پیش برنده کار را می‌پذیرد و هر قدر سخت باشد و احتیاج به این داشته باشد که زمان گذاشته شود تا در آن لحظه ساخته شود خیلی خوب با آن کنار می‌آید و واقعاً به انجام آن تن می‌دهد. به شکلی هم کار نمی‌کند که درصحنه‌ای جدیت داشته باشد و از صحنه‌ای راحت‌تر بگذرد.
همه صحنه‌ها برای او قابل اهمیت است بنابراین باید در همه مقاطع تولید فیلم خیلی پرتلاش بود. در این کار همه بچه‌ها تلاش کردیم که یک فیلم سخت اما خوب ساخته شود‌.

شاید مخاطبان فکر کنند که چون بازیگران فیلم زیاد نیست پس کار راحتی بوده است اما اصلاً این گونه نبوده، از مدت فیلمبرداری می‌توان سختی آن را فهمید و اگر کسی فیلم را ببیند می‌فهمد چه کار سختی انجام شده است.

بازی در کنار لیلا حاتمی

وی درباره بازی در کنار لیلا حاتمی هم به «صبح‌نو» گفت: همکاری با ایشان برای من شیرین بود، همراه بودن خانم حاتمی با فیلم و پارتنرها یکی از نکات مثبتی است که یک بازیگر می‌تواند داشته باشد، این همکاری برای من به یاد ماندنی دلچسب و خوب بود و امیدوارم در کارهای دیگر هم این همکاری تکرار شود.

هر اثری در طول تولید ممکن است با مشکلاتی همراه شود. تهامی درباره سختی تولید این کار بیان کرد: در هر کاری مشکلات وجود دارد اما بستگی به نوع نگاه و دکوپاژهایی که کارگردان دارد این سختی‌ها می‌تواند کم و زیاد باشد. ما برخی مواقع یک ساعت‌های آفیش سخت داشتیم که البته مجبور بودیم این ساعت را داشته باشیم.
من برای نخستین بار ساعت افیش ۱۱ شب تا ۱۱ صبح را سر این کار تجربه کردم. به نظرم ساعت سختی است این که ۱۱ شب تازه بروید سر کار و ۱۱ صبح از سر کار برگردید در ذهن کمی فضای عجیبی را می‌سازد البته کار به شدت خوب بود و ما اصلاً اجازه ندادیم که خستگی بر ما غلبه کند و تک تک بچه‌ها تلاش کردند در همین افیش سخت کارها را انجام دهند. به خاطر لوکیشن مجبور بودیم چنین آفیشی داشته باشیم. هر کاری سختی خودش را داشت، سکانس‌های خارجی، سرما و سایر چیزهایی که وجود داشت از سختی‌های کار سینماست و ما این را پذیرفته‌ایم .

تهامی در پایان درباره استقبال از فیلم در سینماهای مردمی به ویژه پردیس ملت گفت: متاسفانه در روز نمایش فیلم در پردیس ملت به خاطر اجرای تئاتر نتوانستم حضور داشته باشم اما براساس شنیده‌ها که دوستان برایم تعریف کردند استقبال خیلی خوب بود و با توجه به این که فضای فیلم خیلی فضای شیرینی نیست و شاید تا یک جایی برای مخاطب عام شیرین باشد و از جایی از فیلم تغییر فضا می‌دهد با این وجود در 95 درصد موارد حرف‌های خوبی بود که در مورد فیلم از مردم شنیدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج