جاباما
۴۷۴۹۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هجوم دوباره آلاینده ها به تهران و کلانشهرها

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شرایط جوی نسبتاً پایدار در کشور پدید آمده است، گفت: افزایش دما و رشد غلظت آلاینده‌ها تا پایان هفته و در برخی ساعات اکثر نقاط کشور و به‌ویژه کلانشهرها را در بر می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم: امیر حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: در حال حاضر شرایط جوی نسبتا پایدار در اکثر نقاط کشور حکمفرما است و انباشت آلاینده‌ها به سبب پدیده وارونگی دما در کلانشهرها و به‌ویژه شهر تهران پدید آمده است.

وی افزود: انباشت آلاینده‌ها در شهرهای تهران، اراک، تبریز، مشهد، قم، کرج و اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده نیز ادامه می‌یابد و شرایط برای گروههای حساس ناسالم خواهد بود که زنان باردار، سالمندان، کودکان و بیماران باید از تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی سه روز آینده افزایش دما در غالب نقاط کشور جای کاهش دما را خواهد گرفت و از طرفی سکون نسبی جو و پایداری آن مناطق مختلف کشور را در بر می‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: عصر امروز موج بارشی خفیفی از روی شمال غرب کشور گذر خواهد کرد و استانهای این محدوده را دچار بارشهای پراکنده باران خواهد کرد.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب آذربایجانها و گیلان در ساعتهای آتی دچار بارشهای خفیف و پراکنده باران می‌شوند که این بارشها عصر فردا روی رشته‌ کوههای البرز مرکزی نیز به‌وجود می‌آید و استان تهران نیز با بارشهای پراکنده مواجه خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: موج بارشی خفیفی طی ساعتهای آتی از جنوب کشور گذر خواهد کرد و بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و کرمان را دچار بارشهای پراکنده باران خواهد کرد.

نقشینه تصریح کرد: بارشهای پراکنده ناشی از عبور موجهای خفیف در عصر سه‌شنبه از کشور خارج خواهد شد و مجدداً در روز چهارشنبه جوی پایدار تمام استانها را در بر می‌گیرد.

وی افزود: در روز چهارشنبه انباشت غلظت آلاینده‌ها مجدداً شهرهای بزرگ و تهران را با شرایط ناسالم برای گروههای حساس مواجه می‌کند و کلانشهرها فقط روز سه‌شنبه هوایی مناسب خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی گسترده در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: سامانه بارشی از غرب کشور و در اواخر روز پنجشنبه وارد خواهد شد و در روز جمعه نیمه غربی کشورمان به طور کامل بارانی و برفی خواهد بود.

نقشینه ارومیه با ۱۴ درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور و بندرعباس با ۱۸ درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به هفت درجه بالای صفر رسیده که دمای هوا رفته رفته در روزهای آینده افزایش پیدا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج