۴۷۴۷۱۰
۵۴۳۹
۵۴۳۹
پ

سوپرکامیونده؛ آشکارساز نوترینو در ژاپن

نوترینوها برخی ار فراوان ترین ذرات مرموز در جهان ما هستند. در هر ثانیه ۶۵ میلیارد نوترینو از هر سانتیمتر مربع از بدنمان و زمین منتقل می شود.

برترین ها: نوترینوها برخی ار فراوان ترین ذرات مرموز در جهان ما هستند. در هر ثانیه ۶۵ میلیارد نوترینو از هر سانتیمتر مربع از بدنمان و زمین منتقل می شود. نوترینوها بار الکتریکی ندارند که به این معناست که آن ها تحت تاثیر نیروهای الکترومغناطیس که روی الکترون ها و پروتون ها اثر می گذارد نیستند. هم چنین آن ها بسیار ریز هستند به همین دلیل عمدتا بدون اینکه اختلالی ایجاد کنند در از ماده منتقل می شوند. همین موضوع باعث می شوند شناسایی نوترون ها بسیار سخت باشد و عجیب ترین و پیچیده ترین شناساگرها برای تشخیص آن ها لازم است.

سوپر کامیونده در ژاپن یکی از رصدخانه های نوترینو است. سوپرکامیونده یا به اختصار سوپرکا 1000 متر زیر زمین در معدن موزومی قرار دارد. این رصدخانه به منظور تحقیق درباره واپاشی پروتون ها، مطالعه نوترینوهای اتمسفری و خورشیدی و تماشای ابرنواختر یا سوپرنوآ در کهکشان راه شیری طراحی شده است. این رصدخانه زیر زمین ساخته شد تا آن را از پرتوهای کیهانی و سایر تابش ها ایزوله کند. این رصدخانه از 50 هزار تن آب خالص در یک مخزن فولادی استوانه ای که 41.4 متر ارتفاع و 39.3 متر قطر دارد تشکیل شده است و با 11146 لوله فتومولتی پلایر احاطه شده است.
هنگامی که یک نوترینو با الکترون ها یا هسته آب برخورد می کند، ذره بارداری تولید می کند که سریعتر از سرعت نور در آب حرکت می کند. این باعث ایجاد یک مخروط نوری به نام تابش چرنکوف می شود که معادل نوری انفجار صوتی است. نور چرنکوف مانند یک حلقه روی دیوار آشکارساز تابیده می شود و توسط لوله های فتومولتی پلایر ضبط می شود. الگوی متمایز این تشعشع اطلاعاتی درباره نوترینوی دریافتی فراهم می کند.
سوپرکا فعالیتش را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرد. تنها دوسال بعد، رصدخانه به اولین موفقیتش دست یافت، اولین شواهد نوسان نوترینو. این اولین مشاهدات تجربی بود که از این نظریه که نوترینو جرمی مخالف صفر دارد حمایت می کرد، چیزی که سال ها بود نظریه پردازان انتظار آن را می کشیدند.
سوپرکامیونده؛ آشکارساز نوترینو در ژاپن
سوپرکامیونده؛ آشکارساز نوترینو در ژاپن
سوپرکامیونده؛ آشکارساز نوترینو در ژاپن
سوپرکامیونده؛ آشکارساز نوترینو در ژاپن
سوپرکامیونده؛ آشکارساز نوترینو در ژاپن
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج