۴۷۴۶۰۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

همکاری Intel و AMD تائید شد!

دو برند اینتل و AMD در پردازنده های خود از یک پردازشگر گرافیکی مجتمع بهره می برند که در برند AMD با نام APU شناخته می شود. بسیاری از پردازنده های کلاس دسکتاپ، نوت بوک و حتی زئون از برند اینتل دارای پردازنده های گرافیکی مجتمع هستند.

مجله سخت افزار: دو برند اینتل و AMD در پردازنده های خود از یک پردازشگر گرافیکی مجتمع بهره می برند که در برند AMD با نام APU شناخته می شود. بسیاری از پردازنده های کلاس دسکتاپ، نوت بوک و حتی زئون از برند اینتل دارای پردازنده های گرافیکی مجتمع هستند. توان این پردازشگرها جهت اجرای بازی های روز کافی نبوده اما می تواند نمایش دسکتاپ، مولتی مدیا و حتی برخی از نرم افزارهای گرافیکی را هندل نماید.
همکاری Intel و AMD تائید شد!
به طور خلاصه نمی توان آنها را چندان هم دست و پا بسته دانست؛ کما اینکه پردازنده های جدید قادر به پخش فایل های ویدئویی با دقت 4K هستند. در ماه دسامبر سال گذشته اخباری مبنی بر همکاری احتمالی Intel و AMD در زمینه حق استفاده از پردازشگرهای گرافیکی مجتمع منتشر شد. اینک چند مجموعه از جمله Hard OCP ضمن تائید این همکاری، خبر عرضه این پردازنده را در سال 2017 اعلام کرده اند.
همکاری Intel و AMD تائید شد!

اینتل پردازنده هایی را تولید خواهد کرد که در بخش پردازش های گرافیکی از AMD Radeon GPU IP بهره می برند. این اقدام نه در پردازنده (CPU) بلکه در ماژول های پردازشی روی می دهد که در آنها از معماری KabyLake استفاده شده است. Multi-chip Module (MCM یا ماژول های چند چیپ را می توان پردازنده هایی قدرتمند دانست که توانایی آنها از پردازنده های کلاس دسکتاپ بیشتر است.
در گذشته نیز ماژول های MCM از برند اینتل دارای یک پردازنده گرافیکی بسیار توانمند بودند که حتی قادر به اجرای برخی بازی ها بود. این ماژول ها توسط Global Foundries یا TSMC تولید خواهند شد و همچنان بخش هایی از این همکاری در پرسش های بدون پاسخ مانده است. آیا اینتل از نام و درایورهای رسمی AMD استفاده خواهد کرد یا این قرارداد تنها برای اشتراک گذاری معماری و ساخت خواهد بود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یادمون نره اولین بار AMD پردازنده x64 تولید کرد. توی پردازش گرافیک واقعا کارش درسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج