۴۷۴۳۵۸
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

جهانبخش: از لیون نمی‌ترسیم

هدفش مشخص است؛ بازی تا پایان فصل در آلکمار. پس وارد هیاهوی بیهوده نقل و انتقالات نمی‌شود و حرفی درباره پیشنهادهایش نمی‌زند.

ایران ورزشی: هدفش مشخص است؛ بازی تا پایان فصل در آلکمار. پس وارد هیاهوی بیهوده نقل و انتقالات نمی‌شود و حرفی درباره پیشنهادهایش نمی‌زند. تمرکزش روی آلکمار است، باشگاهی که به نیمه‌نهایی جام حذفی هلند رسیده و در لیگ اروپا هم حریفی قدرتمند به نام لیون را پیش رو دارد. پس فرصتی نمی‌ماند برای علیرضا جهانبخش تا به کانون شایعه‌ها برود و هر روز حرفی درباره تیم‌های خواهانش بزند. خودش می‌گوید وقتی قرار نیست از آلکمار بروم، چرا از پیشنهادهایم حرف بزنم؟

یک روز بهترین تیم هلند را می‌برید و هفته بعد مقابل تیمی قعرنشین یا به تساوی می‌رسید یا شکست می‌خورید. چرا آلکمار این همه نوسان دارد؟

یک دلیلش بازی‌های پرفشاری است که انجام داده‌ایم. هر چند روز یک بار به میدان رفته‌ایم و همین باعث شده تا کمی نوسان داشته باشیم. از طرفی طی هفته‌های اخیر با تیم‌های مطرح بازی کرده‌ایم که همگی در بالای جدول حضور دارند. مثلا هفته قبل که باختیم، 70 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. حریف از کمترین موقعیت خود استفاده کرد و ما را برد. فوتبال همین است، یک روز موقعیت هایت تبدیل به گل می‌شود و یک روز هم توپ‌های یک تیم داخل دروازه نمی‌رود.

پیش‌بینی‌ات از لیگ هلند چیست؟ آلکمار چه رتبه‌ای به دست می‌آورد؟

پیش بینی نهایی جدول رده بندی سخت است اما این شانس را داریم که در جام حذفی به فینال برویم و در لیگ هم عنوانی کسب کنیم که مجوز حضور در لیگ اروپا را به ما بدهد.

حریف‌تان در جام حذفی چه تیمی است؟

کامبور که آژاکس و دو تیم لیگ برتری را حذف کرده و به این مرحله رسیده. بازی در زمین خودمان است و امید بسیاری داریم با شکست کامبور به فینال صعود کنیم.

در لیگ اروپا هم حریفی قدرتمند را پیش رو دارید. تیمی به نام لیون.

بازی با لیون یکی دو هفته دیگر برگزار می‌شود. بازی رفت در خانه خودمان است و همین نکته مهمی برای ما محسوب می‌شود.

اسم لیون بزرگ است. این باعث نمی‌شود از رویارویی با این تیم فرانسوی بترسید؟

لیون تیم بزرگی است و ستاره‌های بسیاری را در فصل نقل و انتقالات زمستانی جذب کرده تا قهرمان لیگ اروپا شود. قطعا ترسی از لیون نداریم اما این را هم می‌دانیم که بازی مشکلی پیش رو داریم.

تو در ترکیب آلکمار یکی از بازیکنان کلیدی هستی. جز خبری که چند هفته قبل راجع به علاقه پی‌اس وی آیندهوون به تو نقل محافل فوتبالی شد، چرا خبری از علاقه سایر باشگاه‌ها به جهانبخش منتشر نمی‌شود؟ پیشنهاد نیست یا اینکه خودت علاقه‌ای به انتشار آنها نداری؟

من قبلا هم اعلام کردم که دوست دارم در آلکمار بمانم چون اینجا شرایطم مناسب است. بعد هم اینکه اگر قرار باشد درباره انتقال من صحبتی بشود، تیم‌ها باید با آلکمار مذاکره کنند. از این صحبتها هم که بین دو باشگاه انجام می‌شود من خبری ندارم. اینجا خوشحالم و به جدایی هم فعلا فکر نمی‌کنم.

این را نمی‌توانم بپذیرم که تو پیشنهادی نداری یا اینکه در جریان درخواست تیم‌های خواهانت نیستی.

راجع به همه این مسائل نمی‌توانم در رسانه‌ها صحبت کنم. شاید صحبتهایی بوده و تا مسیری هم پیش رفته اما خیلی دوست ندارم وارد آن بشوم. وقتی حرف می‌زنم که بدانم هدفم رفتن است و انتقال به تیمی جدید.

امکان دارد بعد از آلکمار، پیراهن تیمی مطرح در هلند را بر تن کنی؟

بعید می‌دانم چون شرایطم در آلکمار فوق‌العاده است. ما و آژاکس تنها تیم‌های هلندی بودیم که به مرحله دوم لیگ اروپا راه یافته‌ایم. از طرفی در جام حذفی هم نتایج قابل قبولی کسب کرده و در لیگ هم در رده‌های بالا قرار داریم. همه اینها امتیازهای مثبتی است که آلکمار دارد. پس ترجیح می‌دهم همین جا بمانم، چون شرایط پیشرفتم وجود دارد.

برسیم به شایعه جدایی کی‌روش از تیم ملی. آیا به صلاح است؟

خب این ناآرامی قطعا به تیم ملی ضربه می‌زند. یک ماه و نیم دیگر بازی‌های سرنوشت‌سازی در پیش داریم. در این شرایط نباید تشنج به‌وجود بیاید و اختلاف‌ها رسانه‌ای شود. به نظر من صلاح نیست که کی‌روش جدا شود، چون او با بازیکنان و جو تیم آشناست و البته نتایج فوق‌العاده‌ای هم همراه تیم ملی کسب کرده است.

یک مقایسه. در فوتبال هلند هم از این اختلاف‌ها وجود دارد؟ اینکه بین سرمربی تیم ملی با مربیان باشگاهی چالش به‌وجود بیاید و طرفین برنامه‌ها را زیر پا بگذارند؟

اینجا ابتدای فصل جلسه می‌گذارند، بین مدیران باشگاه و افرادی که تصمیم گیرنده هستند. برنامه‌ریزی لیگ انجام می‌شود و البته تاریخ بازی‌های تیم ملی نیز مشخص می‌گردد. زمان‌هایی که تیم ملی برنامه دارد نیز تعیین می‌شود و در نهایت یک برنامه کلی به تصویب می‌رسد. برنامه‌ای که هم مورد تایید مدیران باشگاه‌ها است و هم مسوولان تیم ملی. دیگر کسی درباره این برنامه صحبتی نمی‌کند. همه با این برنامه پیش می‌روند و قاعدتا چالشی هم به‌وجود نمی‌آید.

یعنی امکان ندارد برنامه‌ای تغییر کند؟

امکانش ضعیف است. طی سالهای اخیر که یادم نمی‌آید برنامه‌ای تغییر کند. فقط این فصل سوم مارس در لیگ بازی داشتیم که به دلیل حضورمان در جام حذفی، برنامه آن را تغییر دادند. قرار بر این شد که دوم مارس در لیگ بازی کنیم و پنجم مارس در جام حذفی. این تغییر هم غیر قابل پیش بینی بود، وگرنه برنامه اصلی به هیچ وجه دچار تغییر نخواهد شد.

یک سوال ویژه. تو را با مهدوی‌کیا مقایسه می‌کنند. این قیاس را می‌پسندی؟

آقا مهدی جزو افرادی است که همیشه دوست داشتم از او چیزی یاد بگیرم. او یکی از باسابقه‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران و آسیا است و من در تمام شرایط از او مشورت گرفته و نظراتش را پرسیده ام. شخصیت او و خدمتی که همین حالا با تاسیس آکادمی به فوتبال ایران می‌کند باعث شده تا به این مقایسه افتخار کنم. دوست دارم آقا مهدی را به عنوان یک مثال نگاه کنم، به عنوان الگویی مناسب برای خودم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح ک ش

      جهانبخش از لیون(شیر) نمیترسی از تایگر (ببر) چی؟؟

    • بدون نام

      نترس بابا.

    • بدون نام

      من پشتتم

    • قزوینی

      ما پشتتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج