۴۷۴۳۴۰
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

هاشمی‌مقدم: ثابت کردم از رونی کلمن بهتر هستم

آنهایی که ورزش پرورش اندام را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، حتما نام رونی کلمن معروف به گوششان خورده است؛ قهرمان آمریکایی که‌سال گذشته نیز به ایران سفر کرد و با برخوردی غیرمتعارف بعد از دوروز مجبور به ترک کشور ما شد.

شهروند: آنهایی که ورزش پرورش اندام را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند، حتما نام رونی کلمن معروف به گوششان خورده است؛ قهرمان آمریکایی که‌سال گذشته نیز به ایران سفر کرد و با برخوردی غیرمتعارف بعد از دوروز مجبور به ترک کشور ما شد. حالا با گذشت حدود یک‌سال از آن روز‌ها، یک ایرانی پیدا شده که توانسته رکوردهای کلمن را بزند. سیدموسی عباسی‌هاشمی مقدم، بدنساز ٦٠ ساله‌ای است که از ٥‌سال پیش فعالیت‌ حرفه‌ای‌اش را در این عرصه آغاز کرده و حالا موفق شده رکوردهای زیادی را به نام خود ثبت کند. یکی از این رکوردها، پرس پای رونی کلمن است که به‌عنوان یک الگو در گذشته مطرح می‌شد. خبرنگار «شهروند» به سراغ این مرد با رکوردهای منحصر به فردش رفته تا او از نحوه فعالیتش و برنامه‌هایی که در آینده دارد، صحبت کند. این گفت‌و‌گو را در ادامه می‌خوانید:
هاشمی‌مقدم: ثابت کردم از رونی کلمن بهتر هستم

از رکوردی که در چند روز پیش زدید، بگویید. این رکوردها با چه وزنه‌هایی و در چه تایمی زده شدند؟

خوشبختانه در روزهای اخیر موفق شدم دو رکورد بسیار مهم را ثبت کنم و آنها را به خودم اختصاص دهم. اولین رکوردم این بود که وزنه ٥٠٠ کیلوگرمی را به مدت یک دقیقه و ١٤ ثانیه روی شانه‌هایم نگه داشتم و رکورد دنیا را زدم. پیش از من این رکورد در اختیار یک ورزشکار کانادایی به نام کوین فست بود که وزنه ٥٠٠ کیلوگرمی را یک دقیقه و ١٢ ثانیه روی سرش نگه داشته بود اما من توانستم رکورد او را بزنم. برای دومین رکوردگیری به سراغ دستگاه‌هاگ ایستاده رفتم. با این دستگاه توانستم وزنه ٧٥٠ کیلوگرمی را به مدت یک زمان و ٣١ ثانیه نگه دارم و رکورد آن را بهبود ببخشم. قبلا رکورد این حرکت دست خودم بود و درواقع با خودم رقابت کردم و رکورد خودم را شکستم و آن را افزایش دادم.

ظاهرا در سال‌های گذشته هم رکوردشکنی‌هایی داشتید؟

رکورد اولم مربوط می‌شود به ‌سال ٢٠١٣. در آن زمان رونی کلمن که ٣ دوره قهرمان المپیاد شده بود، وزنه یک تن و ١٢٠ کیلوگرمی را پرس و بلند کرده بود. من رکورد او را شکستم و وزنه یک تن و ٢٠٠ کیلوگرم را بلند کردم. یک ورزشکار ایرلندی هم توانسته بود مجموعا ١٣٨ تن را ظرف یک ساعت پرس پا زده بود که من در‌ سال ٢٠١٥ با وزنه ١٤١ تنی این کار را انجام دادم و رکورد او را شکستم.
هاشمی‌مقدم: ثابت کردم از رونی کلمن بهتر هستم

خیلی‌ها شما را با رونی کلمن مقایسه می‌کنند. درباره این مقایسه چه نظری دارید؟

من بارها ثابت کرده‌ام از رونی کلمن بهتر هستم؛ چون رکوردهای او را ارتقا داده‌ام. من درحالی رکوردهای کلمن را شکستم که زمان رکوردزنی از او مسن‌تر بودم. کلمن در ٣٧سالگی و ورزشکار ایرلندی در ٣٩سالگی این رکوردها را به ثبت رساندند و من امروز ٦٠ساله هستم که چنین رکوردهایی را می‌زنم.

چه شد که در این سن و‌سال به این ورزش روی آوردید؟

از ٥‌سال پیش وزنه‌برداری را به صورت جدی دنبال کردم. وقتی در تمرینات بدنسازی شرکت می‌کردم مربیانم می‌گفتند توان و فیزیک بدنی بسیار خوبی دارم و می‌توانم کارهای بزرگی انجام دهم. آنها من را تشویق کردند و به همین دلیل به دنبال رکورد شکنی رفتم و موفق شدم.

شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که شما چطور از این توان فیزیکی بالا برخوردار هستید؟

من همواره سعی کرده ام سالم زندگی کنم و تغذیه مناسبی داشته باشم. ورزش همیشه یکی از اولویت‌های زندگی من بوده و خدا را شکر از نظر بدنی هم سالم هستم و هیچ بیماری ندارم. به نظر من سن و‌سال فقط یک عدد است. انسان باید ذهن و دل جوانی داشته باشد تا بتواند به اهدافی که دارد، دست پیدا کند. اگر دل جوان باشد تحت هر شرایطی می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید. من به مدت ٥‌سال تمرینات سخت و مداومی داشتم چون می‌خواستم به اهدافم برسم. خوشبختانه شرایط جسمانی‌ام هم به من این اجازه را می‌داد که وارد این حرفه شوم و رکوردهای دنیا را جا به جا کنم. وقتی با پزشکان مشورت کردم و به آنها گفتم می‌خواهم چکار کنم، بسیار تعجب کردند و گفتند به خاطر سن و سالت نمی‌توانی. آنها تصمیم من را رد کردند چون از نظر پزشکی خطرناک و نشدنی بود اما من توانستم در هدفم موفق باشم.
هاشمی‌مقدم: ثابت کردم از رونی کلمن بهتر هستم

وقتی کلمن به ایران آمد، با او ملاقات داشتید؟

بله، کلمن را دیدم و با او هم صحبت شدم. اتفاقا کلمن از رکوردهای من باخبر بود و از من تعریف و تمجید کرد. البته او از شرایطی که در ایران برایش پیش آمد راضی نبود و شرکتی که اسپانسر کلمن بود نتوانست به تعهداتش عمل کند به همین دلیل اتفاقات خوبی برای او در ایران رخ نداد. شک ندارم درحال حاضر من از کلمن بهتر هستم و رکوردهای بالاتری را به ثبت رسانده‌ام. البته کلمن در تمام دنیا شناخته شده است و شهرتی جهانی دارد.

اگر قرار باشد روزی در یک مسابقه با کلمن حاضر شوید، قبول می‌کنید؟

البته که قبول می‌کنم و تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا در این مسابقه برنده شوم. چه با کلمن و چه با هر ورزشکار دیگری حاضرم مسابقه دهم چون به توانایی خودم اطمینان دارم.
هاشمی‌مقدم: ثابت کردم از رونی کلمن بهتر هستم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج عابدینی

      ماشاالله پهلوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج