۴۷۳۴۶۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

چگونه مانع تکرار حادثه پلاسکو شویم؟

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز امیدواری کرد انتشار گزارش هیات ویژه بررسی حادثه ساختمان پلاسکو به ارتقای کیفیت ساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها در کشور کمک کند.

خبرگزاری ایرنا: عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز امیدواری کرد انتشار گزارش هیات ویژه بررسی حادثه ساختمان پلاسکو به ارتقای کیفیت ساخت و ساز و نگهداری ساختمان ها در کشور کمک کند.

بیژن خطیبی افزود: کشور ما از نظر قوانین و مقررات در زمینه ساخت وساز کمبودی ندارد اما بیشترین مشکل در اجرای این ضوابط و مقررات است.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت ۸ صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، ۱۵ طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت. عملیات آواربرداری ۱۰ روز به طول انجامید.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران که یک هفته به عنوان نماینده این سازمان در محل ساختمان پلاسکو حضور داشت، تصریح کرد: با اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان باید مسئول نگهداری ساختمان با کمک بازرسان سازمان های نظام مهندسی سراسر کشور گزارشی از وضعیت ساختمان خود ارایه کنند که اگر این امر در مورد ساختمان پلاسکو اتفاق می افتاد شاهد این حادثه اسفناک در تهران نبودیم.

وی تاکید کرد مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان با وجود ابلاغ از سال ۱۳۹۲ تاکنون در ساختمان ها اجرا نشده است.
خطیبی افزود: طبق مبحث 22 هر ساختمانی که به بهره برداری برسد باید تعمیر و نگهداری آن بلافاصله آغاز شود و همه ساختمان های نو و قدیمی باید به دقت این مبحث را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه ما حاضر نیستیم ابتدا برای نگهداری ساختمان ها هزینه کنیم تا از بروز حوادث دردناک در ساختمان ها جلوگیری کنیم.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در کشور قوه قضاییه نیز باید کمک کند تا بیمه ساختمان ها در کشور اجباری شود. همچنین رسانه ها نیز باید برای اطلاع رسانی بموقع به جامعه کمک کنند.
خطیبی افزود: بدون شک پیامدهای اجتماعی انتشار گزارش هیات ویژه بررسی حادثه ساختمان پلاسکو در جلوگیری از بروز حوادث مشابه ساختمان پلاسکو بسیار تاثیرگذار است.

رییس جمهوری برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه ساختمان پلاسکو در حکمی «محمدتقی احمدی» رییس دانشگاه تربیت مدرس، را به ریاست «هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه ساختمان پلاسکو» منصوب کرد.

از وی خواست با «بررسی علل و عوامل وقوع آتش ‏سوزی و فروریزش ساختمان»، «شیوه مدیریت محیطی حادثه»، «کیفیت هماهنگی دستگاه های مسئول در مدیریت بحران»، «راه های پیشگیری از تکرار آن» و «اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم» گزارش ملی این حادثه را تا ۲ماه منتشر کند.

بر اساس دستور رییس جمهوری، همه دستگاه ها و مسئولان موظفند با این هیات همکاری کنند و اطلاعات مربوط را در اختیار بگذارند.

نخستین نشست هیات بررسی، دهم بهمن با حضور رییس دفتر رییس جمهوری تشکیل شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کمتر رشوه بگیرن. کمتر اختلاس کنند. کمتر دزدی کنند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج