۴۷۲۳۱۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

زنگ سي و هشتم انقلاب بدون هاشمي

برنامه‌هاي سالگرد پيروزي انقلاب ٥٧ ديروز در حالي آغاز شد كه انقلاب يكي از مهم‌ترين چهره‌هاي خود را از دست داده است، آيت‌اللهي كه براي نظام جديد برآمده از انقلاب اسلامي، تاريخ‌سازي‌هاي مهمي را انجام داده بود. هنوز هم به سختي بر باور مي‌نشيند اما زنگ انقلاب امسال بدون هاشمي به صدا درآمد.

روزنامه اعتماد: برنامه‌هاي سالگرد پيروزي انقلاب ٥٧ ديروز در حالي آغاز شد كه انقلاب يكي از مهم‌ترين چهره‌هاي خود را از دست داده است، آيت‌اللهي كه براي نظام جديد برآمده از انقلاب اسلامي، تاريخ‌سازي‌هاي مهمي را انجام داده بود. هنوز هم به سختي بر باور مي‌نشيند اما زنگ انقلاب امسال بدون هاشمي به صدا درآمد.
دور از انتظار نبود اگر برنامه‌هاي سالگرد پيروزي انقلاب امسال تحت تاثير نبودنش قرار بگيرد. به رسم هر سال زنگ انقلاب در يكي از تاريخي‌ترين مدارس تهران نواخته شد. همان مدرسه‌اي كه از دوازدهم تا بيست و دوم بهمن ٥٧ ميزبان بنيانگذار جمهوري اسلامي بود و بسياري از تصميمات مهم در آنجا گرفته مي‌شد.
ديروز زنگ انقلاب در مدرسه رفاه به صدا درآمد و يكي ديگر از مرداني كه در بهمن ٥٧ در آن ساختمان تصميم‌ساز بود ديگر دستش از دنيا كوتاه شده است؛ شايد مهم‌ترين‌شان. ديروز اما پسر ارشد آيت‌الله هاشمي به عنوان يكي از اعضاي هيات‌مديره موسسه فرهنگي رفاه در اين مدرسه سخنراني و در يك جمله آرزوي پدر را بر زبان جاري كرد. آنجا كه گفت: امروز اگرچه هاشمي در ميان ما نيست، اما راه هاشمي هست و مردم هستند. راه هاشمي، راه ايجاد رفاه براي تمام جامعه، عدالت، آزادي انديشه و تعامل با جهان است.
راه هاشمي آزادي انديشه و تعامل با جهان است
به گزارش خبرآنلاين، محسن هاشمي صبح ديروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب در بنياد فرهنگي رفاه گفت: متاسفانه گام به گام ياران و شاگردان امام(ره) را از دست مي‌دهيم، اما انقلاب به دوران بلوغ خود يعني سن ۴۰ سالگي نزديك شده است. مردم در جهت شعار آزادي و استقلال و جمهوري اسلامي از هيچ تلاشي كوتاهي نمي‌كنند. وي افزود: امام خميني (ره) بعد از رسيدن به تهران با استقبال بي‌بديل مردم به مدرسه رفاه آمدند. همين مدرسه رفاه ۱۰ روز بسيار مهم كشور را رقم زد، تصميمات مهمي اينجا گرفته مي‌شد و آيت‌الله هاشمي يكي از كساني بود كه در اين اقدامات كمك مي‌كرد.
هاشمي گفت: افتخار مي‌كنم كه امروز راه آيت‌الله هاشمي را دنبال مي‌كنم و اعضاي هيات‌مديره مدرسه رفاه بنده را به عنوان يكي از اعضاي هيات‌مديره پذيرفتند. فرزند هاشمي‌رفسنجاني، افزود: آيت‌الله هاشمي نه تنها پدر ما، بلكه پدر ملت ايران بود. تلاش‌هاي مبارزاتي و انقلابي آيت‌الله هاشمي از حدود ۵۰ سال قبل آغاز شد. وي خاطرنشان كرد: امروز اگرچه هاشمي در ميان ما نيست، اما راه هاشمي هست و مردم هستند. راه هاشمي، راه ايجاد رفاه براي تمام جامعه، عدالت، آزادي انديشه و تعامل با جهان است.
رهبر انقلاب هرگز دوستي به خوبي هاشمي نداشته
ديروز يكي ديگر از سخنرانان برنامه محسن رفيقدوست بود كه با تاكيد بر نقش موثر آيت‌الله هاشمي در انقلاب، روايتي از ماجراي رد صلاحيت آن مرحوم در انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٢ ارايه كرد. به گزارش ايسنا، محسن رفيقدوست گفت: من در سال ٩٢ خدمت آيت‌الله هاشمي رسيدم و ايشان در رابطه با حضور در انتخابات گفتند كه من اگر هم در انتخابات ثبت‌نام كنم كارهايي كردم و حرف‌هايي زدم كه تاييد صلاحيت نمي‌شوم و من هم گفتم اتفاقا خدمت شما رسيدم تا بگويم كه كانديدا نشويد. وي ادامه داد: چند روز بعد در منزل بودم كه خبر ثبت‌نام ايشان را شنيدم و فرداي آن روز پيش ايشان رفتم و ايشان گفتند كه آيا قبول داري من مجتهدم؟
بعد هم گفتند كه تكليف شرعي بر گردن من گذاشته شد و چاره‌اي جز ثبت‌نام نداشتم كه براي نمونه نامه پدر سه شهيد را نشانم دادند. رفيقدوست خاطرنشان كرد: آيت‌الله هاشمي گفتند كه براي برداشتن اين تكليف شرعي يا مقام معظم رهبري بايد دستور رسمي بدهد، يا شوراي نگهبان رد صلاحيت كند يا ملت به من راي ندهند. نهايتا فرداي روز رد صلاحيت ايشان خدمت آيت‌الله هاشمي رسيدم و ايشان در رابطه با اين موضوع بشاشيت داشت. اين فعال سياسي همچنين تصريح كرد: در رحلت اين ابرمرد هيچ كس در ايران اسلامي به اندازه مقام معظم رهبري تنها نشد چون ايشان دوستي بهتر از آيت‌الله هاشمي نداشته و اكنون نيز پيدا نمي‌كند و من به همه آنهايي كه نفهميده يا فهميده در اين رابطه اهانت و جسارت كردند توصيه مي‌كنم كه استغفار كنند.
وي همچنين به خاطراتي از زمان مسووليت آيت‌الله هاشمي در زمان جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: آقاي هاشمي موشك را به اين كشور آورد و در آن زمان من را مسوول آوردن موشك از ليبي و سوريه كرد و گفت كه بدون موشك به كشور برنگردم. رفيقدوست همچنين تصريح كرد: در آن زمان قرار شد ما يك ناو امريكايي را به ته دريا بفرستيم و در حال ساخت وسيله‌اي براي اين كار بوديم. اما آيت‌الله هاشمي در حالي كه بيشتر مراحل ساخت وسيله انجام شده بود، ما را از اين كار منع كرد و دو سال پيش به من گفت كه واقعا اگر آن روز آن كار را انجام مي‌داديم اكنون وضع كشور چگونه بود؟ كه اين نشان از سياستمداري ايشان دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج