جاباما
۴۷۲۰۴۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دستور آغاز انتخابات از ۸ اسفند ماه

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها در مجلس گفت: اگر قانون جدیدی وضع شود امکان اینکه زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها یک هفته جلوتر انجام شود، وجود دارد.

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری ۳ انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۹ اردیبهشت ۹۶، اظهار داشت: دستور شروع انتخابات برای ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره مجلس از ۸ اسفند ۹۵ و برای انتخابات شوراها از ۳۰ اسفندماه و شروع ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین ۹۶ خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تشکیل هیأت‌های اجرایی برای انتخابات میان‌دوره مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا به ترتیب ۸ و ۲۵ اسفندماه ۹۵ خواهد بود، همچنین تشکیل هیأت‌های اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ۲۲ فروردین ۹۶ خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره زمانبندی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات گفت: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات میان‌دوره مجلس همزمان با دستور آغاز انتخابات یعنی ۸ اسفندماه خواهد بود،‌ ولی از سوی دیگر ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها طبق قانون از ۳۰ اسفندماه انجام خواهد شد. همچنین ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ فروردین ۹۶ خواهد بود.

احمدی با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراها در مجلس تصریح کرد: در بحث طرحی که اکنون در قالب یک فوریتی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اگر قانون جدیدی وضع شود امکان اینکه زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها یک هفته جلوتر انجام شود، وجود دارد، ولی مستلزم تصویب این قانون جدید است که نمایندگان در حال بررسی این طرح هستند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به این طرح که اکنون در مجلس در حال بررسی است، امکان یکی شدن هیأت‌های اجرایی هر دو انتخابات وجود دارد و اینها مواردی است که در این طرح ذکر شده و تا زمانی که به تصویب نهایی نرسد، نمی‌خواهم به آن بپردازم، بلکه باید ببینیم قانون چه می‌گوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج