جاباما
۴۷۱۴۳۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بازی دلالان و قصابان عامل گرانی گوشت

رئیس شورای ملی تامین کنندگان دام زنده کشور اعلام کرد که گرانی گوشت قرمز هیچ ارتباطی به عرضه یا کمبود آن ندارد و بازاربازی دلالان و قصابی‌ها که خود به دلخواه‌شان قیمت را مشخص می‌کنند عامل گرانی گوشت قرمز شده است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با آنها برخورد کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس شورای ملی تامین کنندگان دام زنده کشور اعلام کرد که گرانی گوشت قرمز هیچ ارتباطی به عرضه یا کمبود آن ندارد و بازاربازی دلالان و قصابی‌ها که خود به دلخواه‌شان قیمت را مشخص می‌کنند عامل گرانی گوشت قرمز شده است که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید با آنها برخورد کند.

منصور پوریان- رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده - در نشست خبری امروز (دوشنبه) اظهار کرد: چرا زمانی که در سال گذشته علی‌رغم وجود بیماری تب برفکی و صادرات بیشتر دام زنده مشکلی از نظر گرانی گوشت قرمز نداشتیم و بازار در حالت نسبت متعادلی قرار داشت اما امسال که از نظر وضعیت آب و هوایی زایش‌ها و تولید دام زنده وضعیت بهتری نسبت به پارسال داشتیم و صادرات نیز کمتر انجام شد، شاهد گرانی و افزایش قیمت بی‌رویه گوشت قرمز هستیم.

در این زمینه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است تا با گران‌فروشی‌ها و سودجویی‌های عده‌ای که به نفع خود و زیان مردم عمل می‌کنند، برخورد کند در حالی که شاهد چنین برخوردهایی نیستیم و سودجویی دلالان و قصابی‌ها همچنان ادامه دارد.

از سویی دیگر برخی اعلام می‌کنند که عرضه دام زنده کاهش پیدا کرده و گرانی به دلیل همین وضعیت و کمبود گوشت قرمز اتفاق افتاده است در حالی که هم‌اکنون با انباشت عرضه دام زنده مواجه‌ایم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پوریان ادامه داد: برای سال آینده درصددیم تا با ارتباطی که با تولیدکنندگان برقرار کرده‌ایم، حدود ۷.۵ میلیون رأس دام زنده سبک و ۱.۵ میلیون رأس دام زنده سنگین را تامین کنیم و این میزان دام تا الان برای سال آینده آماده شده و به موقع در بازار عرضه می‌شود.

سودجویی دلالان از عرضه لاشه از استان‌های دوردست تا فروش گوشت میش به جای گوسفند

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از نظر تامین دام زنده برای شب عید وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: برای تامین گوشت مورد نیاز پایتخت، کشتارگاه‌های بسیاری در اطراف تهران وجود دارند که گوشت مورد نیاز را تامین کنند در حالی که برخی دلالان برای سودجویی بیشتر لاشه کشتارشده را از استان‌های دور دست به تهران عرضه می‌کنند که همین عامل گرانی می‌شود چرا که وقتی لاشه دام سبک را ۳۱ هزار تومان از آنجا حمل می‌کنند و در تهران ۳۴ تومان عرضه می‌کنند مشخص است که چه قیمت‌هایی باید در بازار به وجود بیاید که البته این بخشی از سودجویی است که آنها رقم می‌زنند و جالب‌تر اینکه طی ماه‌های گذشته قصابی‌ها نیش و ماده حذفی را به جای بره و با همان قیمت که نرخ گوشت قرمز باکیفیت برای گوسفند نر است عرضه کردند و کسی نبود که جلوی آنها را بگیرد.

ایران اولین تولیدکننده و صادرکننده دام زنده در منطقه

زمانی ایران برای تامین نیاز خود گوشت قرمز از استرالیا وارد می‌کرد اما امروز وضعیت به گونه‌ای بهبود پیدا کرده که بازارهای منطقه را از استرالیا به عنوان یکی از رقبا می‌گیریم و ایران نخستین تولیدکننده و صادرکننده دام زنده در منطقه است و رتبه نهم را در این زمینه در جهان دارد.

پوریان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای دام‌های تولیدی کشور وظیفه تعریف شده برای شورای ملی تامین‌کنندگان دام زنده است، گفت: در زمینه صادرات به دام زنده درصددیم تا در سال آینده یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأس صادرات دام زنده سبک انجام دهیم که ارزشی بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار دارد و بازارهای هدف نیز کویت، عمان، قطر و امارات هستند که بوسنی و هرزگوین نیز به تازگی به جمع مشتریان دام زنده ایران پیوستند. همچنین در بخش دام زنده سنگین برای سال آینده ۱۰ هزار رأس صادرات به ارزش ۲۵ میلیون دلار پیش بینی کرده‌ایم که عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      عامل گرانی خود مسئولین ایناهمش حرفه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج