۴۷۱۲۰۶
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بسیاری از باشگاه‌ها در خطر کسر امتیاز هستند

بسیاری از باشگاه های فوتبال ایران در خطر کسر امتیاز از سوی کمیته انضباطی فیفا قرار دارند و اگر به هشدارها و اولتیماتوم های اخیر توجه نکنند با بحرانی جدی روبه رو می شوند.

ورزش سه: هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی و داوری فوتبال ایران با بیان این واقعیت که بسیاری از باشگاه های بدهکار ایرانی در معرض کسر امتیاز قرار دارند، از سهل انگاری مدیران فعلی در نادیده گرفتن مکاتبات فیفا به عنوان دلیل اصلی این بحران نام برد. نصیرزاده که از فضای پیش آمده بعد از صحبت هایش در خصوص کسر امتیاز از دو باشگاه ایرانی، دلگیر بود حرف های جالبی زد.

کسر امتیاز شده ها آسیبی به فوتبال ایران نمی زنند

متاسفانه یک نقل قول اشتباه برای من در روزهای گذشته دردسرهای زیادی را رقم زد در حالی که من گفتم دو تیمی که کسر امتیاز شدند یا سقوط کرده یا ورشکست شده و دیگر در فوتبال حرفه ای ایران فعالیتی ندارند که برخی دوستان این حرف من را به باشگاه های بزرگ ربط دادند. تیم های کسر امتیاز شده سقوط کردند یا اصلا فعالیتی در فوتبال ندارند و این کسر امتیازات آسیبی به فوتبال ایران وارد نمی کند. این احکام به قدری بی اهمیت بود که حتی فدراسیون فوتبال را نیز نگران نکرد و دیدید که بازتابی نداشت.

بسیاری از باشگاه در معرض کسر امتیاز

واقعیت تلخ فوتبال ایران به قرار گرفتن بسیاری از باشگاه های بدهکار در معرض کسر امتیاز برمی گردد. تمام تیم هایی که از آنها به اتاق حل اختلاف فیفا شکایت شده و متاسفانه در این یکی دو سال به مکاتبات با فیفا اهمیتی ندادند حالا در معرض کسر امتیاز قرار دارند و فرقی هم نمی کند استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، سیاه جامگان و .. باشی تا داماش، نساجی و ... این باشگاه بازیکن خارجی جذب کردند و با آنها تسویه نکردند و حالا باید خود را برای احکام شدید آماده کنند.

استدلال داماش و شهر باران قبول نشد

انتقاد می شود چرا فدراسیون در این خصوص اقدامی نمی کند. دلیل دارد؛ آن هم این که در محکومیت های انضباطی باشگاه ها توسط فیفا فدراسیون ایران حق هیچ دخالتی ندارد چون به آنها ارتباطی پیدا نمی کند. در ماجرای داماش فدراسیون به فیفا نامه زد که این باشگاه ورشکسته شده و بازیکنانش به شهر باران کوچ کردند که فیفا گفت که چون در یک شهر فعالیت می کنند، دفاعیات شما مورد قبول نیست. با این حال ما پاسخ دادیم که طبق قوانین فیفا باشگاه های ورشکسته دیگر پرونده باز نخواهند داشت و بدهی هایشان مختومه می شود و ارتباطی هم با فعالیت در یک شهر ندارد که منتظر پاسخ هستیم.

رویه رسیدگی به پرونده ها در فیفا

متاسفانه ندانستن رویه های قانونی حاکم در فیفا باشگاه های حرفه ای ایران را به این حال و روز گرفتار کرده است. آن هم بدون این که فدراسیون نقشی در آن داشته باشد. شاید یک نکته جالب باشد همه طرفداران بدانند؛ آن هم این که پاسخ به مکاتبات اتاق حل اختلاف فیفا باید توسط خود باشگاه ها انجام و تنها با سربرگ فدراسیون ارسال شود از همین رو قوانین فیفا واقعا اطلاعات کافی می خواهد که بسیاری از باشگاه های ما ندارند. ذکر این نکته هم بد نیست آن هم رویه بررسی پرونده ها در فیفا است. ابتدا اتاق حل اختلاف بررسی می کند و رای صادر شده را با بازه زمانی برای پرداخت به باشگاه ها می فرستند. بعد اگر توجهی به آن نشود به کمیته انضباطی فیفا ارجاع می شود برای تنبیهات که این کمیته اول زمان می دهد و بعد با سه روش تنبیه می کند. ۱- محرومیت از پنجره نقل و انتقالی ، ۲-کسر امتیاز از ۳ تا ۱۲ امتیاز و ۳-سقوط به دسته های پایین تر و حتی دسته سوم و چهارم. تازه وقتی این احکام صادر و ارسال شود، فدراسیون های کشورهای مختلف از آن آگاه خواهند شد.

صاحب شورای حل اختلاف ملی می شویم

اخیرا صحبت هایی با آقایان تاج و ساکت صورت گرفت که این مشکل شکایت به فیفا از باشگاه های ایرانی به صورت بنیادی ریشه کن شود؛ به همین خاطر هماهنگی هایی ایجاد شد تا شورای حل اختلاف ملی فوتبال ایران تشکیل شود آن هم با حضور نمایندگانی از فدراسیون، باشگاه ها و بازیکنان تا به پرونده های رسمی استخدامی رسیدگی شود. اگر به فیفا اعلام شود که فدراسیون فوتبال ایران صاحب شورای حل اختلاف ملی شده، درست مثل ۲۱ کشور دیگر که این شورا را دارند، دیگر هیچ بازیکنی نمی تواند از باشگاه های ایرانی به فیفا شکایت کند؛ چون مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا از تیم لنگیا با این همه گندکاری امتیازی کسر نمیشه نکنه لنگیا فیفا را هم خریدن !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچقدر هم کم کنن نمیشه 13امتیاز خخخخخ برو بزار رو یخکیس ه کش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج