جاباما
۴۷۱۰۸۹
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

حرکت بازار گوشت قرمز به سمت تعادل قیمت

قرار بود با توزیع گوشت قرمز قیمت‌ها کنترل شود و دیگر افزایش قیمت شامل حال این بازار نشود. ولی قیمت‌ها هنوز سرجای خود نایستادند و بین ۵۰۰ تا هزار تومان قیمت‌ها نوسان دارد. البته در تمام مناطق میزان افزایش قیمت یکسان نیست ولی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشد قیمت را بهتر می‌توان دید.

ایران نوشت: قرار بود با توزیع گوشت قرمز قیمت‌ها کنترل شود و دیگر افزایش قیمت شامل حال این بازار نشود. ولی قیمت‌ها هنوز سرجای خود نایستادند و بین ۵۰۰ تا هزار تومان قیمت‌ها نوسان دارد. البته در تمام مناطق میزان افزایش قیمت یکسان نیست ولی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشد قیمت را بهتر می‌توان دید.
در اینگونه فروشگاه‌ها قیمت از ۵۰ هزار تومان هم عبور کرده است ولی در سایر مناطق قیمت‌ها کمتر از ۴۵هزار تومان است. روز گذشته به یکی از محله‌های تهران رفتیم تا ببینم با عرضه گوشت گرم وارداتی وضعیت قیمت‌ها چگونه شده است و آیا بازار مانند پیش‌بینی دولتی‌ها حرکت کرده است.
اعلام شده بود با عرضه گوشت گرم قیمت‌ها کنترل می‌شود و تا ۲ هزار تومان هم شاهد افت نرخ‌ها خواهیم بود. در یکی از مغازه‌ها که انواع گوشت قرمز و سفید عرضه می‌شد قیمت‌ها تا حدودی معقول بود.هر چند به اعتقاد خریداران گوشت گران شده است اما با توجه به قیمت ارز و سایر هزینه‌ها حداقل در مغازه‌ای که ما سر زدیم قیمت‌ها واقعی‌تر بود. (طبق جدول) در مناطق جنوبی پایتخت هم قیمت‌ها بین هزار تا دو هزار تومان کمتر بود. لذا این امیدواری وجود دارد که با عرضه بیشتر گوشت گرم و سرد، قیمت‌ها در تمام مناطق یکسان شود و دیگر محله‌ها تفاوت قیمتی نداشته باشند.
ادامه واردات از گرجستان و ارمنستان
علی خندان رو جوان رئیس اتحادیه گوشت گوساله درباره قیمت‌ها می‌گوید: با واردات گوشت گرم گوسفند، بازار به سمت تعادل قیمت حرکت می‌کند و با این روند دیگر نوسان قیمتی در این حوزه نخواهیم داشت. از زمانیکه ارز مقداری افزایش پیدا کرد دامداران برای خروج دام برنامه‌ریزی کردند تا سود بیشتری عایدشان شود به همین جهت بازار با کمبودهایی مواجه شد. وی با بیان اینکه اکنون بازار با کمبود گوشت گوساله و گوسفند روبه‌رو نیست اظهار داشت: مصرف‌کنندگان باید گوشت گوساله مخلوط را ۳۵ هزار تومان و گوشت گوساله صاف کرده را بین ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان خریداری کنند.هر فروشگاهی که قیمت‌های بالاتر ارائه کند گرانفروشی کرده است. وی با بیان اینکه گوشت گرم از کشورهای گرجستان و ارمنستان وارد ایران شده است، افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا هماهنگ شود واردات گوشت ادامه خواهد داشت. لذا مردم نگرانی از کمبود این فرآورده در کشور نداشته باشند.
گوشت قرمز همچنان گران
علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی هم به واردات گوشت گرم نگاهی دیگر دارد و می‌گوید: گوشت وارداتی هنوز به صورت مطلوب در بازار توزیع نشده است. اگر میزان عرضه بیشتر شود قیمت‌ها منطقی‌تر خواهد شد و دیگر مردم فشاری را تحمل نمی‌کنند. در مقایسه با اردیبهشت و خرداد امسال حدود ۱۰ هزار تومان قیمت گوشت افزایش یافته است که علت اصلی آن قربانی کردن گوسفندهای ماده‌ای است که زایمان نکردند و افزایش نرخ ارز بود که دامداران ترجیح دادند دام‌های خود را صادر کنند. وی درباره قیمت فعلی گوشت در بازار مصرف نیز اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مغازه‌دار ۳۵ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف‌کننده ۳۸ هزار تومان است. وی تأکید کرد: گوشت قرمز هنوز گران است و خیلی از مردم توان خرید ندارند.
فروش فوق‌العاده گوشت گرم دولتی
علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی تهران هم گفت: برای تنظیم بازار گوشت قرمز، گوشت گرم وارداتی بسته‌بندی شده به قیمت هر کیلوگرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در
۱۵۰ مرکز فروشگاهی و ۸ میدان اصلی میوه و تره بار در استان تهران توزیع می‌شود. وی افزود: برای اینکه قیمت گوشت قرمز به نرخ قبلی خود برگردد صادرات گوشت قرمز از کشور محدود شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با درامد هشتصد هزار تومنی داریم گوشت رو سه برابر کشورهای دیگه با درامد حداقل پانزده میلیونی میخریم.

    • گرانی و ظلم

      تعادل اینست که به قیمت بیست هزارتومن برسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج