۴۷۰۹۹۶
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پیکان به دنبال مهاجم یا تماشاگر

پیکانی‌ها به دنبال هوادار هستند اما در جایی که استقلال و پرسپولیس حضور دارد، تیم‌هایی مثل پیکان شانس اندکی هم برای جذب هوادار و تماشاگر ندارند.

ایران ورزشی: پیکانی‌ها به دنبال هوادار هستند اما در جایی که استقلال و پرسپولیس حضور دارد، تیم‌هایی مثل پیکان شانس اندکی هم برای جذب هوادار و تماشاگر ندارند. این مساله به روشنی در طول سال‌های گذشته ثابت شده است و البته تیم‌هایی مثل پیکان با وجود داشتن پتانسیل‌های مالی خوب، هرگز نتوانستند به خاطر نداشتن هوادار در لیگ برتر، ثبات خوبی داشته باشند، به همین دلیل شاید به پیشنهاد مجید جلالی، آنها دنبال راههای دیگری برای جذب هوادار هستند.

هنوز چند روز از سال ۹۴ نگذشته بود که فوتبال کشورمان شاهد اتفاقی عجیب بود، قرار بود روز نهم فروردین در ورزشگاه آزادی تیم ملی المپیک کشورمان به مصاف تیم ملی افغانستان برود. این بازی در ساعت ۱۷ استارت خورد اما قبل از آن اتفاقی تعجب‌آور رخ دارد، ورزشگاه آزادی به تسخیر هواداران تیم افغانستان در آمد و قریب به ۸۰ هزار افغانستانی در این ورزشگاه حاضر شدند و حضور افرادی فراتر از هواداران تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس در این ورزشگاه، کاملا غافلگیر کننده و تعجب آور بود. این موضوع در حالی در فوتبال کشورمان به ثبت رسید که در همان روزها تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس به سختی ۲۰ هزار تماشاگر را به آزادی می‌کشاندند و البته به خوبی نشان داد که چه پتانسیل خوبی برای هواداری از این تیم در بین افغانی‌های حاضر در کشورمان برای حمایت از یک تیم وجود دارد.

مجید جلالی بعداز رویارویی با استقلال در هفته نوزدهم لیگ برتر و شکست در مقابل این تیم، به گلایه از داوری پرداخت و معتقد بود که داور این دیدار با اشتباهاتش در نتیجه بازی موثر بوده است.

او در این باره گفته بود: «شرایط اعلام خطای هند پنالتی برای تیم‌های بدون طرفدار با باشگاه‌هایی که حامیان زیادی دارند، متفاوت است. چنانچه داور پنالتی را در دقیقه پنجم به سود پیکان اعلام می‌کرد، روند بازی تغییر می‌کرد. همین صحنه‌ها به راحتی برای تیم‌هایی که هوادار دارند، پنالتی گرفته می‌شود.»

جلالی در این مصاحبه در خصوص تلاش تیم‌های تهرانی برای جذب هوادار، می‌گوید: «تیم‌های پایتخت برای این مساله مشکلات زیادی دارند و با وجود استقلال و پرسپولیس نمی‌توان با فرآیندی کوتاه مدت، جذب هوادار داشت.»

این دو موضوع را باید در کنار جذب مهاجم ملی‌پوش تیم ملی افغانستان توسط پیکان گذاشت تا مشخص شود که پیکانی‌ها به دنبال مهاجم بودند یا در کنار داشتن مهاجمی گلزن، به فکر جذب هواداران چند صدهزار نفری افغان در تهران هستند.

فیصل شایسته مهاجم افغانی که پیکانی‌ها با نظر جلالی به خدمت گرفتند، اولین بار در سال 2009 و در باشگاه توئنته هلند به فوتبال حرفه‌ای راه یافت و بعد از آن به باشگاه هیرنفین هلند پیوست. شایسته در سال 2013 راهی لیگ بلغارستان و تیم لیگ برتری ایتار شد.

وی در این باشگاه ۱۰ بازی انجام داد و یک گل و سه پاس گل نیز در کارنامه ثبت کرد. پس از بلغارستان شایسته به لیگ برتر تایلند و تیم سنگخالا یونایتد پیوست. شایسته پس از سقوط سنگخالا به لیگ پایین‌تر این تیم را رها کرده و به تیم پاهانگ که در لیگ برتر مالزی حضور دارد، پیوست.

شایسته از سال ۲۰۱۴ در ترکیب تیم ملی افغانستان قرار گرفته است و تا حالا بیشتر از 24 بازی ملی را در کارنامه دارد. او تا اکنون 17 گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. فیصل در تیم باشگاهی‌اش شماره ۱۰ و در تیم ملی شماره ۸ را بر تن می‌کند. گلی که از روی یک ضربه ایستگاهی به کویت زد تا کنون زیباترین گل فیصل در تیم ملی بوده است.

این کارنامه نسبتاً خوب مهاجم افغانستانی شاید دلیل اصلی جلالی برای جذب این بازیکن باشد اما حتما مسوولان پیکان و البته جلالی که بیش از این به جذب هوادار اشاره کرده و بعد از بازی با استقلال هم این موضوع را پیش کشیده بود، به دنبال جذب هواداران مشتاق افغانستانی نیز هستند و ممکن است باز هم شاهد حضور آنها در ورزشگاه‌هایی که پیکان به میدان می‌رود، باشیم و شاید سازمان لیگ مجبور شود بعد از این بازی‌های پیکان را هم در ورزشگاه آزادی برگزار کند!

فیصل شایسته بعد از آمدن سرمربی تازه وارد تیم ملی فوتبال افغانستان یعنی پیتر شگرت، به‌عنوان کاپیتان تیم ملی افغانستان نیز انتخاب شده است. شاید او در پیکان هم به نوعی نقش لیدری به خود بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسی پور

      سلام ورود پرافتخار برادر عزیزما انشاالله که برای عزیزان ایرانی خصوصا تیم پیکان هم افتخار آفرین باشد

    • بدون نام

      همینمون مونده ب‌ود بازیکن افغانی بیاریم اینهمه بازیکن هم وطن هست ۱۰۰تااین افغانی می ارزن قحتی بازیکن هست پیکان به ترکستان میر بامجید جلالی بامدیریت ضعیفش

    • جواد عزیزی

      تورو خدا انقدر نژاد پرست نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج