۴۷۰۸۵۶
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

ولایتی: ترامپ «بی تعادل» است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: افتخار ایرانی‌ها این است که نیاز به قبولی از سوی افراد بی‌تعادلی مثل ترامپ ندارند.

خبرگزاری تسنیم: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری مشترک با نماینده سازمان ملل در امور افغانستان اظهار داشت: در این دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان گفتگوی صریح و سازنده‌ای داشتیم و هر دو طرف معتقد هستیم که راه حل نظامی مشکلات افغانستان را برطرف نمی‌کند.

وی افزود: راه حل برطرف کردن مشکلات افغانستان گفتگوی سیاسی بین گروه‌های مختلف این کشور است.

ولایتی با تاکید بر این که حل مشکلات افغانستان از طریق نظامی صورت نمی‌گیرد، گفت: ایران دخالت هر کشوری در امور داخلی افغانستان را صحیح نمی‌داند و معتقد است سازمان ملل متحد تحت پرچم خود می‌تواند این امر را صورت دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص تصریح کرد: تجربه طولانی جنگ در افغانستان به همه ثابت کرده که راه حل بر طرف کردن مشکلات این کشور از طریق مسائل نظامی نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل درمورد مسجدالاقصی گفت: ما امیدواریم که دبیرکل سازمان ملل چنین اظهاراتی نکرده باشد، این سخن دبیرکل سازمان ملل اگر صحیح باشد سخنی بدون منطق و نادرست است و ایشان باید سخنان‌شان را تصحیح کنند.

ولایتی تاکید کرد: مسجدالاقصی متعلق به مسلمانان است و تمام سرزمین فلسطین نیز متعلق به فلسطینی‌ها است که از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده و ما امیدواریم روزی فلسطین از چنگال رژیم اشغالگر قدس آزاد شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر دبیرکل سازمان ملل درباره فلسطین و مسجدالاقصی اظهاراتی داشته است در حقیقت خوش‌خدمتی خود به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را در پی داشته است و اگر چنین اظهاراتی را انجام نداده آن را تصحیح یا تکذیب کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره قانون محدودیت روادید که اخیراً از سوی ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا وضع شده است، گفت: افتخار ایرانی‌ها این است که نیاز به قبولی از سوی افراد بی‌تعادلی مثل ترامپ ندارند. به عبارت دیگر ایرانی‌ها نیازی به جلب توجه از سوی ترامپ ندارند تا به آنها ویزا بدهد.

ولایتی تاکید کرد: ایرانی‌ها همواره با عزت زندگی کرده‌اند و نیازی به ترامپ و یا فرد دیگری از ایالات متحده برای اجازه ورود به آمریکا ندارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که باید عزت اتباع ایرانی حفظ شود گفت: بدون تردید این نوع حرکات به ضرر آینده آمریکا است و آنطور که قابل ارزیابی است آینده این کشور با وجود مشکلات داخلی روز به روز بدتر از گذشته می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران نیز گفت: وزیر امور خارجه فرانسه اگر قصد دارد به نفع ملت و سیاست خارجی این کشور کار کند باید با جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت اول منطقه وارد گفتگوی سازنده شود.

ولایتی افزود: اگر فرانسوی‌ها بخواهند مثل گذشته دیپلماسی تبعیت از آمریکایی‌ها را دنبال کنند در این منطقه جایی نخواهند داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: فرانسه در زمان ژنرال دوگل و برخی دیگر از روسای دولت‌های قبلی تلاش می‌کرد سیاست مستقلی داشته باشد. بنابراین این کشور اگر بخواهد در منطقه فعالیت کند بهتر است استقلالی که ملتش به دنبال آن است را در سیاست خارجی اتخاذ و از تبعیت‌ آمریکایی‌ها خودداری کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران در جهت استقلال رای دولت و منافع ملت فرانسه باشد و همیشه سعیش بر جدا کردن منافع کشور فرانسه از آمریکا باشد.

همچنین در ادامه این نشست خبری مشترک یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان با اشاره به جلسه مشترکش با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در این جلسه که با دکتر ولایتی داشتم مذاکرات عمیق و صریحی در مورد افغانستان داشتیم و ارزیابی خود را از شرایط و چالش‌های موجود در این کشور در میان گذاشتیم.

وی از دکتر ولایتی به دلیل تلاش‌های بین‌المللی برای حل مشکل افغانستان و برقراری ثبات و امنیت در این کشور تشکر کرد و گفت: بنده از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از دولت وحدت ملی در افغانستان تشکر می‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shohrehandy

      پدر ملت رو در بیار گرسنگی بده بیکاری بدبختی بچسبید به این کشورهای دیگه در قیامت با این کشورها محشور شوید همه بگید انشا...

    • بی نام

      همراه گردو خاک اهوازم باشید لطفا

    • بدون نام

      کنار همه هستن غیر از ملت ایران

    • روح ک ش

      «جای آن است که خون موج زند در دل لعل»
      زین« ترامپی » که فرو ریخته شد آوارش

      لنُگ انداخته «محمود» به پیشش، هرچند
      کرد با آمدنش تخته در ِ بازارش

      مرد مو زرد که  کج  کرده به یک جام کلاه
      در رَوَد با دو سه تا پیک دگر زهوارش

      خشک مغزی همه آن نیست که این تحفه کند
      مانده از دلبر ما !! نیز بسی آثارش

      عرق او نشده خشک ورق را رو کرد
      مرغ پخته بکند خنده به این پندارش

      داده دستور که هر تپه که در آمریکا ست
      گل بکارید !! و نپرسید ز من مقدارش

      مثل «محمود» ولی طرح خفن در بکنید
      تا که نفرین نکند هیچ کسی معمارش

      داده فرمان که فلان کار نباید بشود
      هر کسی کرد، یقینن بزند بر دارش

      این لباسی که برای تن او دوخته شد
      به بَر ِ او بزند زار از این کردارش

      حرکاتش شده یاد آور یک گاوچران!
      چند روزی است جهان خیره شده از کارش

      یک نفر هم تلفن زد به من از« آتلانتا»  *  
      جگر و قلوه ی من سوخت به حال زارش

      گفت رنجی که کشیدید شما از «محمود»
      حال بر ما شده معلوم از این رفتارش

      گفت « جاوید» که با مردم تان همدردیم
      کاش می شد بکشد یک نفر آن افسارش

    • بدون نام

      ایرانیها آزادند هر وقت دلشان خواست برن وبیان نیازی به اجازه ترامپ یا هر آمریکایی دیگه نیست، حتی خود اونا برای تردد در کشورشان باید از جناب ولایتی اجازه بگیرن،

    • یاران

      کمی هم آقازاده ها بجای پسته غصه رفتن یانکی بخورند

    • روهام

      نمونه اش راخودمون داشتیم وحالا حالا باید بدبختی های اورا تحمل کنیم

    • بدون نام

      ترامپ ازگرانی وگرسنگی تلف شدیم توروخدایه بمب اتم بندازایران هم مابمیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج