۴۷۰۴۱۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ صلاحیت اظهارنظر را کجا می‌فروشند؟!

یکی از عادت‌های خوبی که ما داریم این است که باید در مورد هر چیزی اظهارنظر کرده و حکم صادر کنیم.در روزهایی که بسیاری از مردم تاثیر حضور افراد کارنابلد را در سیستم مدیریت شهری با پوست و....

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

یکی از عادت‌های خوبی که ما داریم این است که باید در مورد هر چیزی اظهارنظر کرده و حکم صادر کنیم.در روزهایی که بسیاری از مردم تاثیر حضور افراد کارنابلد را در سیستم مدیریت شهری با پوست و استخوان خود لمس کرده‌اند، نباید فراموش کنیم که این مشکل برای ما هم وجود دارد.در نتیجه چرا نباید این مشکل را از خودمان شروع کرده و با نگاهی در آینه ایرادهای خودمان را دیده و بعد به سراغ مسئولان و دیگران برویم؟ یک سری از آموزش‌ها هستند که باید از دوران کودکی یاد گرفته شوند.
مثلا بنده زمانی که کودکی بیش نبودم، پدرم یک روز گفت:‌ «پسرم! قبل از اینکه یه چیزی رو بگی، قبلش توی دلت بگو: اصلا به من چه! اگه این رو نگفتی موقع اظهارنظر در مورد مسائلی که توشون تخصص نداری، دهنت رِ ببند!» کاری به سبک تربیتی پدرم ندارم اما اصل مطلب کاملا درست است.ما در حال حاضر حدود هفتاد میلیون پزشک، کارشناس، تحلیلگر، اقتصاددان، جامعه‌شناس، جغرافیدان و... هستیم که دور یکدیگر جمع شده‌ایم اما نمی‌دانم چرا با حضور این همه آدم فرهیخته و خبره، کمیت ما همه جا لنگ می‌زند!
چراه راه دور برویم؛ اخیرا یک همکاری در مورد ستون‌های طنز مطبوعاتی نظراتی صادر کرده که ما آن را به عنوان جمع‌بندی کتاب «شنگول و منگول!» حساب می‌کنیم.ظاهرا این روزها «اعتماد به نفس»، «صلاحیت اظهارنظر» و «کارشناس در امور همه چیز» را در مغازه‌ها می‌فروشند که ما به خودمان اجازه می‌دهیم در هر موردی اظهارنظر کنیم.
حالا اگر سردبیر جراید و مخاطبان روزنامه به ستون طنز نگاه جدی دارند و بسیاری این یادداشت‌های طنز را دوست دارند و تعداد علاقه‌مندان به طنزپردازان بیشتر از باقی دوستان است، بنده از طرف خودم و بقیه از این بزرگواران عذرخواهی می‌کنم.ببخشید که بنده و همکاران طنزپردازم با یک ستون چهارصد کلمه‌ای مزاحم«کپی‌پیست»کردن شما می‌شویم، به بزرگی خودتان ببخشید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • صوری

      کجا میفروشن چیه؟ تموم مردم ما با این قابلیت دنیا میان. البته تموم ما به هر کاری که وارد میشیم یا تواناییشو نداریم یا اونایی که تواناییشو ندارن٬انقدر حالمونو میگیرن تا ناتوان شیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج