۴۷۰۳۷۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

درخواست پناهندگي ۴۰ نظامي ترکيه از آلمان

يک شبکه تلويزيوني آلمان از ارائه درخواست حدود ۴۰ نظامي عالي‌رتبه ترکيه‌اي در دفاتر ناتو در آلمان خبر داده است.

روزنامه وقایع اتفاقیه: يک شبکه تلويزيوني آلمان از ارائه درخواست حدود ۴۰ نظامي عالي‌رتبه ترکيه‌اي در دفاتر ناتو در آلمان خبر داده است.
شبکه تلويزيوني اي‌آر‌دي آلمان اعلام کرد: حدود ۴۰ نظامي ارشد ترکيه‌اي که در دفاتر و تأسيسات ناتو در آلمان کار مي‌کرده‌اند، درخواست پناهندگي کرده‌اند. اين افراد پس از کودتاي نظامي نافرجام در ترکيه در اواسط جولاي، از کار تعليق شده‌ و پس از تعليق‌شدن از کار، درخواست پناهندگي در آلمان را مطرح کرده‌اند. دولت آلمان يا مقام‌هاي ناتو هنوز دراين‌باره موضع‌گيري نکرده‌اند. گزارش‌هاي مربوط به درخواست پناهندگي نظاميان ترکيه در شرايطي فاش شده است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان براي سفر به ترکيه و ديدار با رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهوري ترکيه آماده مي‌شود.
روابط ترکيه و آلمان در ماه‌هاي گذشته با تنش روبه‌رو شده؛ مسائلي مثل نگراني آلمان از سرکوب مخالفان در ترکيه پس از کودتاي نظامي نافرجام و ادعاي ترکيه درباره حمايت برلين از شبه‌نظاميان پ‌ک‌ک از مواردي بوده که موجب تشديد تنش شده است. نوربرت روتيگن، رئيس کميته امور خارجي پارلمان آلمان دراين‌باره تأکيد کرد: ملاحظات سياسي، نقشي در پرونده‌هاي پناهندگي نخواهد داشت. ينس استولتنبرگ، دبيرکل ناتو در کنفرانسی خبري در نوامبر گفت: برخي افسران ارتش ترکيه که در ناتو و اروپا فعاليت مي‌کنند، درخواست پناهندگي ارائه داده‌اند.
اين در شرايطي است که دادگاه عالي يونان با استرداد هشت نظامي ارتش ترکيه که مظنون به دست‌داشتن در کودتاي نظامي نافرجام بوده‌اند مخالفت کرده. ترکيه خواستار بازگردانده‌شدن اين افراد بوده و علاوه بر اين، دادگاه عالي يونان، دستور آزادي اين نظاميان ارتش ترکيه را صادر کرده است. حکم دادگاه عالي يونان بر‌اساس اين استدلال صادر شده است که نظاميان ارتش ترکيه در صورت استرداد به آنکارا، با محاکمه عادلانه‌اي روبه‌رو نخواهند شد. مولود چاووش‌اوغلو، وزير امورخارجه ترکيه، رأي صادرشده از سوي دادگاه عالي يونان را نااميدکننده خواند و گفت که اين اقدام‌ها مي‌تواند بر روابط حسنه دو کشور تأثيراتی منفي بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج