۴۶۹۶۹۹
۶۵ نظر
۵۰۰۷
۶۵ نظر
۵۰۰۷
پ

کنایه روحانی به ترامپ: دوران «دیوار» گذشته!

رئیس جمهور با اشاره به دستور ترامپ برای احداث دیوار در مرز بین آمریکا و مکزیک گفت: دیگر نمی توان بین ملت‌ها دیوار کشید؛ امروز روز همسایگی در جهان است، فناوری ارتباطات فاصله ها را کمتر کرده است،قطع کردن پیمانهای تجاری به اقتصاد و توسعه جهانی کمک نمی کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور با اشاره به دستور ترامپ برای احداث دیوار در مرز بین آمریکا و مکزیک گفت: دیگر نمی توان بین ملت‌ها دیوار کشید؛ امروز روز همسایگی در جهان است، فناوری ارتباطات فاصله ها را کمتر کرده است،قطع کردن پیمانهای تجاری به اقتصاد و توسعه جهانی کمک نمی کند.
رییس جمهور گفت: امروز زمانی نیست که بین ملت ها دیوار کشیده شود؛ یادشان رفته است که سالیان پیش دیوار برلین فرو ریخت، اگر هم دیواری وجود دارد، باید آن را برداشت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنوانسیون جهانی گردشگری تهران که با حضور نهاوندیان، ملاوردی، احمدی پور و طالب الرفاهی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: در تاریخ ایران اسلامی همواره مردم ما شگفتی های بزرگی را آفریدند. ما امروز در آستانه ایامی هستیم که در ۳۸ سال پیش در چنین روزهایی مردم ایران انقلاب بزرگی را به پیروزی رساندند. در این انقلاب بزرگ هیچ کشور، قدرت و ابرقدرتی پشتیبان مردم نبود.

روحانی همچنین تاکید کرد که مردم ایران با اتکا به فرهنگ، دین و آرمان های بلند خود انقلابی مستقل و بدون وابستگی به قدرت های خارجی را به ثمر رساندند.

وی همچنین افزود: یکی از ثمرات این انقلاب استقلال سیاسی سرزمین ما بود، یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ این انقلاب حاکمیت ملی مردم ما بود، که همه مدیریت بر مبنای دموکراسی مردم سالاری و صندوق آراء قرار گرفت. از دیگر ثمرات مهم انقلاب می توان به عزت مردم این سرزمین اشاره کرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این سخنرانی خاطر نشان کرد: ایران کشوری است که بعد از تجاوز ۸ ساله همچنان با اتکا به اراده استقامت و ایستادگی خودش بدون حمایت کشورهای خارجی توانست تجاوز را از کشور خودش رفع و دفع کند. همچنین ایران کشوری است که هرگز سابقه استعمارگری و استعمار شدن ندارد. کشور ما هیچ وقت مستعمره کشوری دیگری نبوده است و طی دهه‌ ها و قرن گذشته هیچ وقت کشور ما به کشور دیگری تجاوز نکرده است.

رئیس جمهور در ادامه همین موضوع تصریح کرد: مردم ما هیچ گاه با مساله ای به نام نژاد پرستی خوی نداشتند و در کشور ما میان اقوام، ادیان و فرهنگ های مختلف همزیستی مسالمت آمیز وجود داشته و دارد. کنار مسجد، کلیسا و کنیسه وجود دارد. در پارلمان‌مان هم کنار نمایندگان مسلمان نمایندگان ادیان دیگر همچون مسیحی، یهودی و زرتشی وجود دارد. یهودیان، مسیحیان و زرتشیان دارای همان آزادی هستند که در دیگر کشورها برایشان وجود دارد.

وی با تاکید بر جایگاه علمی ایران گفت: کشور ایران همواره به عنوان کشوری بوده که به دانش جهانی کمک کرده است. طی قرون گذشته ایران در علم و دانش پیشگامی داشته است و هنوز کتب دانشمندانی چون ذکریا، بوعلی سینا، فارابی و خواجه نصیر به عنوان کتب علمی در مراکز جهان مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند.

روحانی افزود: ایران کشوری است که از لحاظ هنری و فرهنگی یکی از کشورهای بسیار با سابقه است، نه تنها خودمان به شعرای فارسی زبانمان افتخار می کنیم، بلکه همسایگانمان هم به شعرای ما افتخار می کنند. اگر ما به حافظ و سعدی به عنوان شعرای بزرگمان افتخار می کنیم مردم ترکیه هم به مولانا و قونیه اش و مردم شبه قاره به اقبال لاهوری که به پارسی شعر می گوید افتخار می کنند.

وی در ادامه این سخنرانی با بیان اینکه ایران در سال های اخیر به جهان نشان داد که کشور صلح و دوستی است، اظهار کرد: ما به صلح، آشتی، برادری و همزیستی افتخار می کنیم. امروز زمانی نیست که بین ملت ها دیوار کشیده شود. یادشان رفته است که سالیان پیش دیوار برلین فرو ریخت. اگر دیوارهایی هم بین ملت ها وجود دارد، باید برداشته شود. دنیای امروز دنیایی نیست که بین ملت ها و سرزمین های دنیا فاصله ایجاد کند.

رئیس جمهور افزود: امروز، روز همسایگی است؛ چرا که از لحاظ علمی و فرهنگی دیگر همه همسایه هم شده ایم، بنابراین فناوری اطلاعات و جهانی شدن فاصله ما را کمتر کرده است. دیگر کسی نمی تواند با جهانی شدن مبارزه کند.

وی در ادامه یادآور شد که از لحاظ تجاری کشورهای دنیا باید به هم نزدیک تر شوند. قطع کردن پیمان های تجاری دنیا نه به اقتصاد و نه به توسعه کمکی نخواهد کرد.

روحانی همچنین گفت: آشتی و نزدیکی و همزیستی مسالمت آمیز، باید اجرا شود. روز ایجاد فاصله بین ملت ها نیست؛ اگر می خواهیم به صلح، ثبات و امنیت بیشتر، دست پیدا کنیم باید تعامل بین ملت ها را بیشتر کرده و مفاهمه را بین مردم کشورها افزایش دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه ایران در منطقه اظهار کرد: ما ملتی هستیم که افراطی گری، تجاوز و تروریسم را با همه وجود احساس کردیم. کشوری هستیم که در اطرافمان آتش های افراطی گری و تروریسم شعله می کشد. ما درد و رنج مردم عراق را شاهدیم و می بینیم. درد سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و لیبی هم شاهدیم و هم می بینیم.

وی افزود: خاورمیانه مهد تمدن و گردشگری است. آثار تمدنی و گردشگری در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق افغانستان و آسیای مرکزی دیدنی بوده و هست. تروریسم فقط جان انسانی را نگرفته و تنها رشد و حرکت توسعه را کند نساخته، بلکه آثار تمدنی جهانی و تاریخی را هم از بین برده است. آثار مهم تمدنی را در عراق سوریه و دیگر کشورها مورد هجمه قرار داده است.

وی در همین رابطه ادامه داد: همانطور که گرفته شدن جان انسانی قابل جبران نیست از بین بردن آثار تمدنی و گردشگری هم قابل جبران نیست. ایران کشوری است که برای ثبات در منطقه و حفظ جان مردم از همه قدرتش استفاده کرده و می کند.

وی گفت: اگر کمک ایران، مردم، ارتش عراق و سوریه نبود، امروز در دمشق و بغداد به جای گروه های تروریستی شاهد حاکمیت دولت های تروریستی بودیم. این اراده مردم منطقه بود که امروز تروریسم در منطقه در حال افول است.

روحانی همچنین اظهار کرد: در هر کجای دنیا اگر ملت آزاده ای در برابر مبارزه با تروریسم از ما کمک بخواهد با همه توان به آن ملت مظلوم کمک خواهیم کرد. چرا که تروریسم خطر بزرگی برای همه انسان هاست. از همین رو است که می گوییم امروز به همدلی بیشتری احتیاج داریم.

در بخش دیگری از این سخنرانی روحانی با بیان اینکه توریست و گردشگری پلی میان ملت هاست، گفت: گردشگری زمانی به کمال می رسد که راهنمایان خوب، خوش بیان و خوش اخلاق از جهان گردشگری به خوبی حمایت کنند. شما هستید که با بیان و آشنایی به تاریخ زوایای تمدن را بر ای گردشگران روشن می کنید. راهنمایان گردشگری هستند که ابعاد و صورت های پشت پرده آثار به جا مانده از تمدن گذشتگان را برای گردشگران اگر راهنمایان نباشند حتما بهره مندی علمی و معنوی گردشگران از آن آثار کم خواهد بود.
روحانی خطاب به راهنمایان گردشگری،‌ گفت: شما به عنوان خادمان تمدن بشریت و به عنوان واسطه‌ای برای معرفی آثار جهان به نسل امروز هستید. در واقع شما واسطه بین قرن‌ها و هزاران سال پیش با امروزیان هستید. شما هستید که اذهان نسل جوان را به تمدن کهن اجدادهای‌مان روشن می‌کنید.

وی همچنین خاطرنشان کرد که یکی از اهداف بلند ایران با فرهنگ و تمدنی هفت هزار ساله پیوند ملت‌ها به یکدیگر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه با سلاح کشتار جمعی مخالف هستیم، اظهار کرد: ما خودمان قربانی سلاح جنگی هستیم و تجاوزگران صدامی علیه ما از سلاح شیمیایی استفاده کردند؛ اما با این حال هرگز سمت سلاح کشتار جمعی نرفته و نخواهیم رفت. چرا که آن را مغایر با فرهنگ و دین خود می‌دانیم.

وی در همین رابطه به توافقنامه برجام نیز اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های گذشته به یک موفقیت بزرگ با قدرت‌های بزرگ جهان رسیدیم. مذاکراتمان در زمینه هسته‌ای با جهان بر اساس مفاهمه و گفت‌وگو صورت گرفت. ما عقیده داریم که مفاهمه و گفت‌وگو کوتاهترین،‌ کم‌هزینه‌ترین و بهترین راه‌حل اختلافات میان دولت‌ها است.

روحانی ادامه داد: ما پای میز مذاکره با ۶ کشور قدرتمند نشستیم و به توافقی دست یافتیم که نه تنها برای ما هفت کشور بلکه برای همه جهان آشتی، امنیت،‌ ثبات و تعامل به وجود آورد.

ما در سایه توافق هسته‌ای و برجام راه را برای میزبانی بیشتر از جهانگردان باز کردیم. ما با برجام سفره‌هایمان را برای مهمانان و گردشگران خارجی گشودیم.

وی افزود: خوشبختانه طی سال‌های گذشته توریست‌های خارجی با حسن نظر به ایران بیش از گذشته زمینه را برای حضور گردشگران دیگر مهیا کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال ۹۵ نسبت به ۶ ماهه سال گذشته آمار گردشگران خارجی افزایش یافته است، گفت: طبق آمار حضور جهانگردان فرانسوی ۱۰۴ درصد، جمهوری چک ۵۳.۴ درصد، از هلند ۴۳.۳ درصد، سوئیس ۳۸.۳ درصد، از دانمارک ۳۷.۵ درصد، از ایتالیا ۳۳.۸ درصد، انگلستان ۳۳ درصد، از لهستان ۳۳ درصد، بلژیک ۳۲.۳، از اتریش ۲۸ درصد، از اسپانیا ۲۷.۹ درصد، از یونان ۲۴.۴ درصد، از فنلاند ۱۹.۲ درصد، از آلمان ۱۶.۶ و از روسیه نیز ۱۶.۶ درصد رشد و افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد که پس از برجام دروازه ایران به روی مهمانان خارجی گشوده‌تر شده است. ما در همین راستا ناوگان هوایی کشورمان را هم اصلاح و نوسازی خواهیم کرد. ریل‌ها را نیز نوسازی می‌کنیم و ساختن اتوبان‌ها و جاده‌ها هم یکی از اهدافمان در این مسیر نوسازی است.

روحانی با اشاره به آداب و سنن ایرانی، گفت: گردشگران با سفر به ایران تنها آثار گذشته را نمی‌بینند بلکه فرهنگ و مهمان‌دوستی مردم را هم مشاهده می‌کنند. اهمیت گردشگری تنها در حوزه اقتصاد نیست کما اینکه برای این حوزه هم منفعت‌های زیادی دارد؛ اما در کنار اقتصاد، گردشگری به فرهنگ جهان و انسجام مردم دنیا کمک می‌کند.

وی در بخش دیگی از این سخنرانی خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا ابتدا محیط زست کشورها را در راه گردشگری حفظ کنیم. اگر محیط زیست کشورها آسیب ببیند یکی از سرمایه‌های بزرگ دنیا آسیب دیده است. پس باید برای حفظ محیط زیست سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس جمهور افزود: دومین تلاشمان را بر حفظ میراث فرهنگی باید معطوف کنیم. چرا که میراث فرهنگی هم سرمایه بزرگی است. همه ما باید تلاش کنیم تا از میراث گذشته‌مان به خوبی حفاظت و حراست کنیم. میراث گذشته سراسر دنیا برای همه ما مهم است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      صحبت از دیوار باشه دیوار ما که از همه بلند تر ه

    • بدون نام

      فعلا که پارازیت امان مردم رو بریده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این را باید به اقای روحانی گفت که دیوار جمهوری اسلامی ،‌دیوار پارازیتی است که بین مردم ایران و سایر ممالک کشیدند

    • مریم

      دوران خیلی چیزها گذشته متاسفانه . دیوار حاشا بلنده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشمان امد دیالوگ خوبی بود

    • بدون نام

      دوران خیلی چیزا گذشته ولی متاسفانه هست

    • بدون نام

      این حرفها را به بقیه میزنیم ولی متاسفانه حواسمان به خودمان نیست.

    • بدون نام

      ترامپ سر تحقیر ملوانای آمریکایی خیلی ناراحت بود در تبلیغاتش بارها اشاره کرد و اوباما رو به کم کاری متهم کرد حالا زهرش رو ریخت

    • بدون نام

      ما دیوارامون که بلند تره آقای روحانی چطور دورانش گذشته حواستون هست!

    • بدون نام

      بیخیال بگیم منتشر نمیشه

    • بدون نام

      ایکاش شما هم دیواری بین پاکستان و افغانستان و ایران میکشیدید مواظب ملت ایران بودید اینهمه جوان بخاطر مواد مخدر نابود نمیشدند راه را بر قاچاقچيان میبستید ایکاش .......... دلسوز ملت ایران بودید،،،

      پاسخ ها

      • احمد

        کاش میشد هزار مثبت به این جمله ات داد عین واقعیتو گفتی

      • سلی

        دمت واقعا گرم

    • بدون نام

      طفلک مردمی که گول خوردن پول دادن رامین دلاوری کلاه بردار سفارت ها هیچ نوع پذیرش ندارن پررو هنوز پول میگیره از مردم طرف زنگ زده ببینه کارش چی شده پنالتی میگیره تاسف با این هموطن بی وجدان مردم مواظب باشند

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

    • artesh

      جالبی قضیه اینجاست که مسئولین ما تو کار خودشون موندن و به مردم خودشون پاسخگویی درستی ندارن واسه ماست مالی کار خودشون هی ایراد از کار بقیه کشور ها میگیرن
      شما اگه بیل زنی ، باغچه خودتو بیل بزن

    • علی

      روحانی دیگ حنات برا مردم رنگی نداره دروغگو

    • روح الله

      سلام میگم بابا این ترامپ دیونه هست آقایی روحانی تو سرت به کار خودت گرم باسه میخوای ترامپ باز بیاد تحریم بکنه بابا ولش کنید اگه ما هستیم دور خودشو دیوار بکشه به ما چی

    • امیر

      کدوم استقلال آقای روحانی؟یه مجری رو دیدیم سر گفتن واقعه پلاسکو چطور توبیخ کردین.

    • بدون نام

      آقای ترامپ .خوب یا بد داره به وعده هاش عمل میکند. جناب روحانی شما چی به یکی از وعده هایتان عمل کردید. بله به یکی از وعده هایتان مردم ایران را در برجام تحقیر و برنامه هسته ای ایران را 33 سال عقب انداختید. جز فقر و بدبختی دستاوردی برای ایران نداشتید.

    • بدون نام

      نظر ندید اینجا ایران است

    • بدون نام

      کارش درسته داره به وعده هایی که داده عمل میکنه خوب یا بد .به ما ربطی نداره مردم آمریکا باید نظر بدهند.مگر شما نمی گوید ما در حوزه سیاسی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم. شما بروید لطفأ به وعده های خودتان که به آن عمل نکردید. عمل کنید. ودیگر هیچ

    • بهادر

      جناب روحانی حرف های تان زیبا ولی در مورد عزت ملت ایران از فقر مالی بهداشتی تحصیلی در همه جای ایران به خصوص در جتوب ایران و فساد گسترده مالی اقلیتی خاص هم سخن بگویید

    • بدون نام

      ای کاش شما هم به جای کمک یک دیوار دور ایران میکشیدید. حال روز ملت بهتر از این بود.

    • خاسر

      کاررئیس جمهورامریکا بسیارستودنی است چون کشورومردمش رادوست داردوبرای اقتدارکشورش باکسی هم تعارف نداردایجاددیوارفیزیکی به جهت ورود وخروج غیرمجاز وجلوگیری ازقاچاق مگر کار بدی است،ای کاش مسئولان ماهم قادربه کنترل مرزهای مابودندوشاهدورودوخروج این همه مهاجر غیرمجازنبودیم .

    • بدون نام

      آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم، دلایل ساخت دیوار طبق گفته ترامپ: 1-قاچاق مواد مخدر از مکزیک به ایالات متحده زیاد است، 2- ورود اتباع غیر مجاز از مکزیک به ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد.
      این، دو دلیلی است که من در خبرها خواندم.

      پاسخ ها

      • mohamaad

        با همین دلالیل هم دارند بین مرز ایران افغانستان دیوار میکشند که بنظرم کار خوبیه آقای ترامپ هم کار درست رو داره انجام میده

    • بدون نام

      یه دیوار بین افغانستان کشیده بودین اوصاع اعتیاد و تجاوز و قتل توسط افغان ها این نبود

    • بدون نام

      فیلترینگ سایت ها نوعی از دیوار کشی محسوب میشه جناب آقای دکتر روحانی

    • ارش

      اقای روحانی بیخیال.این حرف هابه ما نمیاد.دوران دیوار؟!!ما که از همه بدتریم.

    • بدون نام

      دیوار برای ورود غیر قانونی مگه بده؟ مگه ما با کشورهای همسایه مانع یا دیوار یا سیم خاردار یا فنس کشی نداریم؟ آخه این چه قیاسیه که شما میکنید،

    • بدون نام

      بدتر از شما نیست که بین دلها دیوار کشیدید

    • بدون نام

      یعنی هر کسی با هر نیتی راحت بتونه وارد کشور دیگه ای بشید

    • سینا

      آقای روحانی تو این چهار سال فقط یک کار و عالی انجام دادی اونم شعار گفتنت بود

    • بدون نام

      خانم ابتکار اصلاح طلب معروف قسمت کامنت های صفحه اینستاگرام شون رو بستن تا اظهار نظر و نقدی نسبت ب وضع زیست محیطی خوزستان نبینند . اینجا ست که میزان روشن فکری این اصلاح طلب ها پیدا میشه

    • عماد

      آقای روحانی کاش شماهم یه دیواری برای کشورمیکشیدی تاازورودمهاجران غیرقانونی جلوگیری میکردی.ترامپ زیادهم دیونه نیست داره به ملتش اهمیت میده دربیشترکارهاداره به خوبی عمل میکنه ووعده هاش رو که تازه اومده داره یکی یکی عمل میکنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیوار بین مرز ایران وافغانستان داداش

    • بدون نام

      شما که دیواهای تحریم برداشتین ولی هیچ گشایشی در زندگی مردم حاصل نشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم تحریم برداشته شد برعکس هروز تحریم شدیم جدیدش هم مال خیلی وقت نیست

    • بدون نام

      اگر هزینه ساخت دیوار را خودش پرداخت می کرد بهتر بود نه مکزیک .مکزیک هم ظاهرا قبول ندارد.

    • بدون نام

      من قبلاً از نسخه همراه سایت آخرین خبر متعلق به موسسه فرهنگی هنری خراسان استفاده میکردم ولی اینقدر این سایت خبرها را گزینشی و با تیتر هدف دار ارائه میکرد و نظر کاربران را هم همینطور که اعصابم خرد شده بود و بارها نظر گذاشتم که منصف باشید، انسان باشید، پایبند به اصول خبرنگاری باشید، رعایت اخلاق خبرنگاری را کنید، ولی متاسفانه هیچ تغییری نکرد، به همین خاطر حذفش کردم و نسخه برترینها را نصب کردم و دیدم خیلی در ارائه خبرها و نظر کاربران منصفید، موفق باشید

    • بدون نام

      جالب اینجاست کل مرز های ما سیم خاردار و خندق ساختن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرز ایران با افغانستان رو دارن دیوار میکشند

    • بدون نام

      آقای رییس جمهور بیخیال دیوار و ترامپ و اینا خودمونو بچسب،، از کدوم عزت حرف میزنی؟؟!! از کدوم مردم حرف میزنی؟؟ مردم افسرده و بی سروسامانی ک محتاج نون شبشون هستن؟؟ مردمی ک روزی همین امریکاییها تعطیلاتشون رو تو این کشور میگذروندن و کاسه لیس ما بودن حالا ورود ایرانی ها رو ب کشورشون ممنوع کردن،، مردم افسرده ک محتاج نون شبشون هستند و برای گذروندن زندگیشون هزاران کار انجام میدن آخرشم بجایی نمیرسن!!!!

    • بدون نام

      جناب روحانی شما بجز حرف زدن کار دیگه ای هم بلدی؟؟؟ بیا چند روز با ما زندگی کن تا ببینی عزتی ک میگی چه شکلیه

    • بدون نام

      من ی کلیپی از ترامپ دیدم رفته بود بین کارکنانش و کلی دلگرمی ب اونا داد ک با جون ودل کار کنن،، آقای رییس شما تا حالا بین کارکنان و مردمی ک ازشون حرف میزنی رفتی ببینی چه کار میکنن؟چطور زندگیشون میگذره؟؟

    • بدون نام

      آقای روحانی اگه ب حرف زدنه بیا ۲۴ساعت یکسره برات حرف بزنم،، برادر من اگه بلدی کاری انجام بدی بده اگه نه وقت خودتو و زندگی مردم رو هدر نده دیگه، اون از احمدی اینم از شما

    • علی کمالی

      یکی نیست به ترامپ بگه که دوران دیوار گذشته الان ما تو دیوار وسایل مونو خرید و فروش میکنیم خخخخخخ

    • خاسر

      دکتربااین حرفت چندمیلیون رای راازدست دادی.

    • ایرانی

      روحانی ابروی هرچی روحانیه بردی,تراخدا برو دیگه حوصله تو یکی را نداریم,وقط برووووووووووووووووووووووووووووووووو

    • بدون نام

      روحانی ....دیگه تموم شدی

    • فائز سواری

      بعللله

    • بدون نام

      آقای روحانی همین الانش هم دارند مرز ایران و افغانستان رو برای جلوگیر از قاچاق مواد مخدر و ورود غیر قانونی مهاجر به ایران رو دیوار میکشند کار ترامپ هم بخاطر همین موضوع هستش اونم برای جلوگیری از قاچاق مواد و ورود غیر قانونی به کشورشون دیوار میکشند همونطور که ما داریم میکشیم

    • بدون نام

      مشکل اینجاست دولتمردان ما فقط حرف میزنن
      اما دولتمردان اونا عمل میکنن

    • بدون نام

      اولا کارش بسیار خوب و درسته چون جلوی قاچاق مواد و مهاجر غیر قانونی رو میگیره
      دوما هرچی باشه اون به وعده هایی که داده داره عمل میکنه نه مثل شما به هیچ کدوم از وعده هاتون عمل نکردید یکم از ترامپ یاد بگیرید

    • بدون نام

      آقای روحانی یه زنگ بزنین گینس بیاد ایران

    • عظیم نهتانی

      جناب روحانی بد نیست عینک خوشبینیت برداری یک نگاه به سیستان بلوچستان بیندازی هم دیوارش ببینی هم ....

    • بدون نام

      کاش یه سایت بود تو این مملکت بدون در نظر گرفتن قوانین بدونترس نظراتو منتشر میکرد اون سایت وابسته به نهاد ریاست جمهوریو رهبر بود ومردم بدون نگرانی نظراتشون درمورد همه چی ارائه میدادن تا اگه خودشونو زدن به خواب بینن خودشون دیوار نکشیدنا.......دیوار با سیم خاردار بین تک تک مردم کشیدن.......

      پاسخ ها

      • سلی

        کاش کاش و کااااااااااااااش

    • بدون نام

      خوب شما چطور نمیخواید کفار به بلاد اسلام وارد بشن.اونام دلشون نمیخواد مسلمانا به بلاد کفر وارد بشن.این به اون در

    • هوشنگ نوروزی اهواز

      ماکه هیچوقت ارزوی رفتن ودیدن شیطان بزرگ رونداریم وای به احوال شما که شعار مرگ بر شیطان بزرگ سر می دهید ولی پولهای بیت المال را دربانکهای خارج و بچه هایتان در دانشگاه های امریکا ،حال وحول میکنند.دم ترامپ دیوانه گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه بنده خدایی که مسئول محیط زیست هستش و از دیوار لانه جاسوسی آمریکا بالا رفته و همیشه شعار مرگ بر آمریکا سر میده آقا زادش رو برا تحصیل به آمریکا فرستاده اگر آمریکا بده فلاه کلی شعار علیهش میدید پس چرا میرید آمریکا چرا بچه هاتون رو می فرستید اونجا درس بخونند

    • بدون نام

      از ما یاد بگیرن دیوار کشی مرزمون یادتونه هه

    • بدون نام

      جناب روحانی...از کدوم دیوار صحبت میکنی وقتی تو مملکتی که اداره امورش به دست شما و امثال شماس دیوار در تک تک لحظات و ثانیه هاو نفسها حس میشه نمنش همین سایت برترین اول نظرات و بررسی میکنند بعد انتشار میدن این دیوار نیست......تازه این یکی از دیوارهای که تا حدی ضرری واسه مردم نداره دیوارهایی تو این مملکت هست که نفس قطع میکنه...یه مثلی هستا تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی..........

    • بدون نام

      این بندگان خدا برای خودشان ناراحت هستند. چون تمام آقازاده ها در امریکا در حال تحصیل و تفریح هستند. به ما هیچ ربطی نداره چون آمریکا مگه دشمن ما نیست. کسی که با دشمنش رفت و آمد نمی کنه. اونهایی که با پول مردم ایران میرن امریکا ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج