۴۶۹۳۳۹
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

آیت‌الله یزدی: زمانی که مردم به خاطر حادثه پلاسکو غمگین هستند، برخی با خیال راحت جشن می‌گیرند

آیت الله یزدی با اشاره به برگزاری جشنواره فجر و اهدای جوایز به اهالی موسیقی گفت: در شرایطی که مردم تهران بلکه مردم کشور از حادثه پلاسکو غمگین و نگرانند؛ در این شرایط تشکیلات وزارت ارشاد، برنامه می‌‌گذارد و به برندگان موسیقی جایزه می‌دهد.آنها با خیال راحت جشن می‌گیرند و موسیقی راه می‌اندازند.

خبرگزاری حوزه: آیت الله یزدی در ابتدای درس خارج فقه خود با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: وزارت ارشاد در بحث موسیقی همیشه به فتوای مقام معظم رهبری اشاره می کند، اما آنها به بخش خاصی از فتوا استناد می کنند. در حالی که متن فرمایش رهبری این است که چون حلال و حرام مخلوط است و در حقیقت مثل ابزار مشترک است، بنابراین ترویج موسیقی جایز نیست.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: ترویج، یعنی کاری بکنیم که موسیقی در جامعه رواج پیدا کند و این قطعا جایز نیست. تذکرات متعددی در این خصوص داده شده، اما ظاهرا توجهی به این تذکرات نمی شود.
آیت الله یزدی با اشاره به عدم توجه به فتوای رهبر انقلاب و نیز برگزاری جشنواره و اهدای جوایز به اهالی موسیقی اظهار داشت: من شخص وزیر ارشاد را متهم نمی کنم، اما مجموعه وزارت ارشاد به فتوای رهبری عمل نمی‌کنند و به مبانی شرعی و نظرات رهبری توجه نمی‌کنند که این یک بحث است، اما تأثر من بیشتر به این خاطر است که در شرایطی که مردم تهران بلکه مردم کشور از حادثه پلاسکو غمگین و نگرانند؛ در این شرایط تشکیلات وزارت ارشاد، برنامه می‌‌گذارد و به برندگان موسیقی جایزه می‌دهد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین تاکید کردند: توقع این بود که حداقل شرایط را کمی رعایت کنند، ملاحظه مردمی را بکنند که به خاطر مفقودین و قربانیان حادثه پلاسکو غمناک و مصیبت زده هستند، اما آنها با خیال راحت جشن می‌گیرند و موسیقی راه می‌اندازند.
آیت الله یزدی در ادامه با اشاره به لزوم امر به معروف و نهی از منکر و تبیین حقایق برای جامعه اظهار داشت: از مقام معظم رهبری سؤال کردم، ایشان فرمود، من جلوی تبیین را نمی گیرم، قضایا را برای مردم تبیین کنید و آنچه را که وظیفه دارید برای مردم بگویید. لذا بدون ایجاد اختلاف، مسائل و حقایق را باید گفت.
ایشان در پایان ضمن تاکید مجدد بر اهمیت توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام اظهار داشت: منکرات را وقتی آدم می‌بیند نباید در برابرش بی‌تفاوت باشد، حداقل باید گفت و منتقل کرد و این تذکرات بی‌تأثیر نیست، تا مسئولان مربوطه متوجه بشوند و رعایت ‌کنند تا خدای ناکرده خداوند متعال ما را بخاطر این بی توجهی عقاب نکند.

وی خاطرنشان کرد: چرا که در روایات عدیده داریم که اگر خداوند قدرتی به شما رساند و از این قدرت سوء استفاده کردید بالاخره خدا مجازات می‌کند. بنابراین حالا که اسلام و حکومت اسلامی به دست‌مان آمده باید وظایف‌مان را به درستی بشناسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      خوب بود

    • بدون نام

      کلا کسانیکه در این قبیل جشنواره ها هستند در فضا سیر میکنند.

    • رضاف

      ببخشید مردم باید چکار کنند یکی دیگه گندزده کمتر توش آب میگرفتن

    • بدون نام

      این‌حادثه غم انگیز ی بود برای ملت ایران ویک برنامه تبلیغی برای دلواپسان دکل دزد برای رد گم‌کردن و توجه افکار عمومی

    • کمال

      ساسورچی بهتر نیست بیطرف باشی و بیطرف سانسورکنی.!

    • بدون نام

      ... از این قبیل موارد تو کشورمون زیاد پیش میاد پس باید ملت همیشه عزادار باشن

    • بدون نام

      آقای رضاف
      هرکس که گند زده ولی این قهرمانان آتش نشان بودند که به دل آتش زدندوبا نثار جان خودشون باعث نجات بسیاری از مردم شدن
      باید قبول کنین که اگه کار بزرگ این دلاورمردان نبود فاجعه خیلی بیشترازاینا وتلفات جانی هم زیادتر بود
      یه لحظه فکرش بکن شاید میتونست این حادثه برای من ویاشما رقم بخوره ویا یکی از عزیزان خودمون دراین حادثه بودن
      پس لطفا بااین کامنتهااگه مرهم نباشیم نمک هم به روی زخم خانواده هاشون نپاشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با احترام همیشگی برای قهرمانان کشورم ، ولی نمیشه که تمام زندگی رو تعطیل کرد... با این حساب تمام سال کشور باهاس عزادار باشه.. چون هر روز یک پروژه ای هست

    • بدون نام

      ... واسه همینه که کشور ما دومین کشور غمگین دنیاس

    • بدون نام

      خیلی سلیقه ای سانسور میکنید
      کجاست آزادی بیان!

    • بدون نام

      بعضی ها از آب گل آلود میخوان ماهی بگیرن .همه ی ایران ناراحت هستن به خونواده های آتش نشانای عزیز تسلیت میگم باعث افتخار همه ی ایرانه که همچین آدمایی برای دفاع از جان و مالشون همیشه آماده هستن و فداکار ...ولی این قضیه نباید باعث بشه بعضی ها جشنواره موسیقی رو بی حرمتی به آتش نشانای عزیز و این حادثه بدونن .همین موسیقی خیلی بهتر میتونه کاری کنه که این حادثه و این فداکاری ها در خاطر مردم موندگار بشه

    • بدون نام

      همین موسیقی وضع روانی کشور رو به اینجا رسونده

    • جلال برهان

      با عرض سلام و احترام من هم با نظر ایت الله یزدی موافق هستم.ما باید بخاطر حادثه پلا سکو شریک غم خانوادهای داغدار باشیم. با ارزوی طول عمر وسلامتی به رهبر فرزانه از خداوند بزرک را دارم با تقدیم احترام

    • بدون نام

      ميخواستم بگم درسال 82 که زلزله بم رخ داد اهالی موسیقی بودند که در کنار بقیه غم مردم رو سبک کردند مثل استاد شجریان که کمکهای مالی زیادی هم کردند ویازلزله رودبار که باز استاد شجریان از نظر مالی چراغ اول اهالی موسیقی رو روش کردند حالا نه تنها آقای شجریان این تنها یک مثال بود اگر شما یادتون رفته مایادمون نمیره
      ؛

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج