۴۶۸۸۵۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

رابطه نشستن و کاهش سن افراد

محققان در تحقیقات جدید خود موفق شدند بین انجام برخی از کارها و کاهش سن افراد رابطه‌ای معنادار پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: محققان در تحقیقات جدید خود موفق شدند بین انجام برخی از کارها و کاهش سن افراد رابطه‌ای معنادار پیدا کنند.

کارشناسان درجدیدترین پژوهش های خود دریافتند نشستن به مدت زیاد در طول روز روی صندلی می تواند سبب کوتاه شدن طول عمر طبیعی فرد به میزان هشت سال شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی روی بیش از ۱۵۰۰ داوطلب زن سالمند در ایالات متحده در بازه های زمانی سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ دریافتند نشستن بیش از حد در محیط کار می تواند سبب کوتاه شدن تلومرها، شاخه های موجود روی DNA بدن انسان شود که در نتیجه آن فرد با بیماری هایی مانند ابتلا به دیابت، بروز حمله قلبی، سکته مغزی، چاقی، بالا رفتن فشار خون،استرس، پیری و مرگ زودرس مواجه می شود.

براساس این یافته ها که در مجله اپیدمیولوژی به چاپ رسیده نشستن بیش از اندازه علاوه بر بروز انواع بیماری های جسمانی تاثیری مخرب بر ساختار سلولی و بیولوژیکی بدن می گذارد و باعث ایجاد بیماری های ژنتیکی حتی در فرزندان و نسل های آتی می شود.

کارشناسان در ادامه این تحقیق از بانوان خواستند که میزان تحرک خود را افزایش دهند و روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنند و تنها پس از یک هفته آنها شاهد تغییراتی شگفت انگیز در تلومر داوطلبان بودند و اینکه طول dna در حال افزایش بود.

براین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد بویژه در آستانه میانسالی و سالمندی سعی کنند فعالیت فیزیکی بیشتری در طول روز داشته باشند و هر دو ساعت به مدت ۳۰ دقیقه ایستاده کار کنند یا قدم بزنند تا روند پیری در بدن آنها کاهش یابد و از ابتلا به بیماری های مرگبار مزمن ایمن بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج