جاباما
۴۶۸۳۱۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ مقابله با آتش با استکان کمر باریک!

چند روز پیش پدر علم زلزله‌شناسی ایران گفته دلیل وقوع حادثه «پلاسکو» باور نداشتن به وقوع زلزله است. چه کسی گفته که ما به زلزله باور نداریم؟ مردم باور دارند که تعداد مردم از مسئولان مربوطه خیلی بیشتر است، نهادهای ذی ربط مانند شهرداری...

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

چند روز پیش پدر علم زلزله‌شناسی ایران گفته دلیل وقوع حادثه «پلاسکو» باور نداشتن به وقوع زلزله است. چه کسی گفته که ما به زلزله باور نداریم؟ مردم باور دارند که تعداد مردم از مسئولان مربوطه خیلی بیشتر است، نهادهای ذی ربط مانند شهرداری باور ندارند که مگر چند درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؟ تنها تفاوت آنها با مردم این است که این بزرگواران مسئولیت دارند و مردم مسئولیت خاصی ندارند. تازه در این زمینه کم‌کاری خاصی هم صورت نگرفته، هم شیلنگ به میزان کافی داریم، هم نردبان داریم و هم سطل آب تا دل‌تان بخواهد دم دست قرار دارد؛ منتهی مسأله اصلی اینجاست که شیلنگ به واسطه دو کاربری بودن، گاهی اوقات در بخش عملیاتی دیگری مشغول به کار بوده و ممکن است دم دست مسئولان برای خاموش کردن آتش نباشد و در بخش تأدیب دست‌فروشان مورد استفاده قرار بگیرد.نردبان هم داریم منتهی کمی ارتفاع آنها کوتاه است که آن هم تقصیر کسانی است که ساختمان بلند می‌سازند.
اگر ساختمان کوتاه باشد، شما می‌توانید یک قلاب بگیرید و از دیوار بالا بروید و دیگر نیازی به نردبان بلند نیست(تراکم سیار و غیرسیار را هم شوهر‌عمه بنده می‌فروشد!).سطل آب هم که داریم منتهی سطل هست اما آب کم هست، به همین دلیل سطل‌ها را یه ته استکان دوستان پر می‌کنند تا خدای نکرده آب هدر نرود. مدیریت آب کار سختی است، شهرداری در این زمینه مسئولیت دارد، ما پیشنهاد می‌دهیم در مواقع آتش‌سوزی به جای استفاده از مخزن آب، آب را داخل استکان‌های کمر باریک که عکس ناصرالدین‌شاه روی آنها کشیده شده بریزیم تا هدر نرود.
بر طبق آمارها تنها یک درصد از شهرهای کشورمان در برابر زلزله امن هستند. بنابراین بنده توصیه می‌کنم با توجه به حرف‌های اسماعیل نجار سرخه ای؛ رئیس سازمان مدیریت بحران که در دولت قبل استاندار کرمان بود و در جریان زلزله گفته بود فقط دیواری که عکس رئیس دولت سابق روی آن بوده به لطف خدا فرونریخته، می‌توانیم عکس ایشان را در تعداد بالا فتوکپی کرده و به دیوار ساختمان‌های ناامن بچسبانیم، این روش به نظر بنده عقلانی ترین، علمی‌ترین و خیلی‌ترین‌های دیگر برای مواجهه با زلزله و بحران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج