جاباما
۴۶۸۲۷۰
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

پاسخ ایران به اظهارات معاون وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مداخله جویانه معاون وزیر امور خارجه انگلیس واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات مداخله جویانه معاون وزیر امور خارجه انگلیس واکنش نشان داد.

بهرام قاسمی در واکنش به اظهارات نسنجیده و سخیف جویس انلی، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور حقوق بشر در نشست مجلس اعیان آن کشور گفت: اظهارات نادرست، ناسنجیده، تحریک آمیز، مداخله جویانه و چون همیشه بر گرفته ازمنابع غیر موثق خانم جویس انلی معاون وزارت خارجه انگلیس در جلسه مجلس اعیان آن کشور در قبال موضوعات به زعم آنان حقوق بشری ایران، مردود، مغرصانه و بی اساس بوده و آن را محکوم می‌کنیم.

قاسمی افزود: جای بسی تعجب و تاسف است که انگلیس با کارنامه تاریک حقوق بشری، خود را مدعی ارتقاء حقوق بشر در جهان قلمداد کرده و دیگران را به رعایت آن اندرز می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به اقدامات اخیر در روابط دو جانبه بین دو کشور گفت: اینگونه مواضع اخیر مقامات عالی انگلیس موجب تخریب فضای لازم برای ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و انگلیس می گردد. جمهوری اسلامی همواره اعلام داشته که استفاده ابزاری، سیاسی و تبلیعاتی از موضوع حقوق بشر در جهت اعمال فشار به کشورهای مستقل در زمان حاضر به ابزاری کهنه و نا کارآمد تبدیل شده است. دخالت در مسائل داخلی کشورها در قالب طرح مسائل حقوق بشری از سوی مقامات انگلیسی در حالی صورت می گیرد که کارنامه حقوق بشری دولت انگلیس، هم در طول تاریخ و در عصر حاضر ، همواره با نقاط مبهم و سیاه فراوانی رو به رو بوده است.

قاسمی در ادامه افزود: نقض حقوق بشر به بهانه تروریسم، عدم شفافیت و استقلال در محاکمه مظنونان متهم به تروریسم، نقض حقوق پناهندگان و مهاجران و کارگران مهاجر بویژه کودکان و زنان، حمله پهپادهای نیروی هوایی انگلیس به مناطقی در سوریه و کشته شدن شهروندان بی گناه در آن کشور، مشارکت در ویرانی، کشتار و جنایات بیرحمانه علیه مردم یمن بواسطه فروش سلاح های پیشرفته و مخرب و کودک کش به عربستان سعودی، شرایط نامناسب زندان ها و بویژه مواردی از قبیل خشونت، قتل و خودکشی در زندان های این کشور، افزایش جرائم مرتبط با تبعیض نژادی علیه اقلیت ها و علاوه بر آنها، سیاست های تفرقه افکنانه این کشور در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس با هدف بی ثبات کردن هر چه بیشتر این مناطق، تنها بخشی ناچیز ومحدود از اقدامات ناقض حقوق بشر توسط این کشور است که کارنامه سیاه و منفی انگلیس در موضوعات حقوق بشری را بسیار سنگین و رنگین نموده است.

قاسمی در پایان در خصوص ادعاهای این مقام انگلیسی گفت: در خصوص دستگیری برخی افراد، همانگونه که در مذاکرات با مقامات انگلیسی اعلام شده است، طرح ادعاهای بی پایه و اساس حقوق بشری علیه شهروندان ایرانی را دخالت در امور داخلی خود و غیرقابل قبول می دانیم؛ ضمن آنکه همواره تاکید شده است که قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوه ای مستقل، براساس شواهد و مستندات قانونی خود، جرایم و تخلفات را مورد رسیدگی قرار می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیااین سیاستمداران دجال وکافر وپست خودشان حقوق بشررارعایت میکنند ؟ فلسطین ؟ آفریقا و..... آیاکشتارها خونریزی ها وجنایاتی راکه درسرتاسراین کرهوخاکی انجام داده ایدرافراموش کرده اید که حالا دم ارحقوق بشرمیزنید مرگ برسیاست مداران کثیف انگلیسی ازشمامتنفریم میفهمیدمتنفر

    • نا شناس

      انگلیس نقض حقوق بشر تو هستی که همه کتابهای اسمانی را نقض کرده ای انهم همجنس بازی سگ بازی در اصل شما حقوق حیونات بی زبان را نقض کرده اید در اذادی انها در مسایل حیوانیشان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج