۴۶۷۹۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

به بهانه رکورد شکنی رونی

وین رونی کاپیتان منچستر یونایتد سرانجام از رکورد گلزنی سر بابی چارلتون عبور کرد و تبدیل به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه شد.

وبسایت نود: وین رونی در شرایطی توانست به رکورد ۲۵۰ گل زده در باشگاه منچستر یونایتد دست یابد که در اوج فشار رسانه ای و انتقادهای ریز و درشت قرار داشت. بسیاری از مطبوعات انگلیس طی یک سال اخیر چه در دوران لوئیز فن خال و چه در دوران ژوزه مورینیو از وین رونی به شدت انتقاد کرده و عدم آمادگی وی را به عنوان یکی از مهم ترین دلایل ناکامی شیاطین سرخ می پنداشتند. حتی برخی از این منتقدین به طرز بی رحمانه تری به رونی تاخته و خواستاری نیمکت نشینی اش شدند. عده ای دیگر نیز به این خواسته بسنده نکرده و دوران رونی را در اولدترافورد تمام شده دانستند.

به بهانه رکورد شکنی رونی

البته انتقادها علیه وین رونی فقط در حیطه عملکرد وی در منچستر یونایتد نبود بلکه حذف تحقیر آمیز تیم ملی انگلیس در یورو ۲۰۱۶ نیز سبب هجمه های مضاعفی به کاپیتان سه شیرها شد و سپس انتشار تصویری از او با حالت نامتعارف در یک جشن عروسی که مصادف با یکی از اردوهای اخیر تیم ملی انگلیس بود، جنجال ها را برانگیخت.

بر ما پوشیده است که هدف از انتشار آن عکس علیه وین رونی چه بوده و آیا تعمدی وجود داشته یا خیر، اما یک چیز که کاملاً عیان است، استفاده منتقدین از این مسئله بود. عده ای می گفتند که بازوبند کاپیتانی تیم ملی باید از رونی گرفته شود و عده ای دیگر نیز خواستار خط خوردن او از اردوی سه شیرها شدند. گرت ساوت گیت کم تجربه تا آستانه تن دادن به این خواسته ها پیش رفت ولی در نهایت این بحران را جمع و جور کرد.

به بهانه رکورد شکنی رونی

همه این انتقادها علیه وین رونی در شرایطی صورت می گرفت که او تنها ۲ گل تا عبور از رکورد سر بابی چارلتون به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد فاصله داشت. گلزنی مقابل ردینگ نتوانست رضایت منتقدین را جلب کند اما یک گل تاریخی و زیبا به استوک سیتی و نجات منچستر یونایتد از یک شکست تلخ در دقیقه ۹۰ موجب شد تا ورق کاملاً برگردد. حالا کاپیتان منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس تبدیل به یک اسطوره شده و دوباره مورد لطف و محبت همان عده ای قرار می گیرد که چندی پیش خواستار جدایی اش از جمع شیاطین سرخ و سه شیرها بودند.

به بهانه رکورد شکنی رونی

به بهانه رکورد شکنی رونی

به بهانه رکورد شکنی رونی

به بهانه رکورد شکنی رونی

به بهانه رکورد شکنی رونی

شاید خیلی ها گل وین رونی با پیراهن اورتون در مقابل آرسنال را هنوز به یاد داشته باشند و یا گلزنی اش در ۱۸ سالگی مقابل فنرباغچه با یک ضربه آزاد فراموش نشدنی را، برخی از گل زیبای او با ضربه والی به نیوکاسل یونایتد در آوریل ۲۰۰۵ یا گل به وستهم در مارس ۲۰۱۴ صحبت می کنند، برخی دیگر از اصیل ترین هواداران شیاطین سرخ نیز گل قیچی برگردان رونی در دربی منچستر در سال ۲۰۱۱ را از ذهن خویش می گذرانند اما بدون تردید، گل او به استوک سیتی برای خودش و هوادارانش لذتی متفاوت را به همراه داشت.

به بهانه رکورد شکنی رونی

به بهانه رکورد شکنی رونی

وین رونی در ۱۸ سالگی از اورتون به منچستر یونایتد پیوست و از سال ۲۰۰۴ تاکنون طی ۵۴۶ بازی با پیراهن شیاطین سرخ، ۲۵۰ گل به ثمر رساند تا برای دومین بار از سر بابی چارلتون عبور کند و رکورد گلزنی وی را پس از ۴۴ سال بشکند. اولین عبور رونی از سر بابی به تیم ملی انگلیس مربوط می شود. رونی از ۴۹ گل ملی این افسانه بزرگ تاریخ فوتبال انگلیس گذشت و هم اکنون طی ۱۱۹ بازی ملی، ۵۳ گل در کارنامه وی ثبت شده است. انگار که دست تقدیر برای وین رونی چنین نوشته که عبور از سر بابی چارلتون به معنای عبور از بحران می باشد! جالب این که هر دو رکورد شکنی ملی و باشگاهی رونی در شرایطی اتفاق افتاد که وی تحت شدیدترین فشارها قرار داشت.

به بهانه رکورد شکنی رونی

عجیب این که هنوز در برخی مطبوعات انگلیسی، پرسشی مطرح می شود که «آیا باید وین رونی را یک اسطوره بدانیم یا خیر؟!» اگر به نام هایی اشاره کنیم که رونی طی این ۱۳ سال به صورت گام به گام از رکوردهای آنها عبور کرد، شاید پاسخ بهتری برای این پرسش بیابیم. به جز سر بابی چارلتون، گلزن های دیگر در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد همچون دنیس لو، جک راولی، جرج بست، دنیس ویولت، رایان گیگز، جو اسپنس، مارک هیوز و پل اسکولز حضور داشتند که رونی یک به یک از رکوردهای هر کدام از آنها عبور کرد.

شاید این داستان برای ما جالب تر شود هنگامی که بدانیم رکورد شکنی وی با گلزنی در مقابل تیمی رقم خورد که مربی اش مارک هیوز بود یعنی یکی از همان گلزن هایی که وین رونی در این مسیر سخت و طولانی، از آمار گل های آنها گذشت. یک گل در «فرگی تایم» کافی بود تا کاپیتان یونایتد دوباره به یاد همان روزهای خوش و باشکوه گذشته بازگردد.

ژوزه مورینیو که شایعاتی مبنی بر تمایل وی برای فروش وین رونی به گوش می رسید، وادار به تحسین از کاپیتان خود شد، پله، چارلتون و هیوز نیز برای او پیام تبریک فرستادند و انجمن فوتبال نویس های انگلیس نیز بهترین زمان ممکن را برای اهدای جایزه ویژه اش به وی بابت دستاوردهای عمر ورزشی اش انتخاب کرد. کاپیتان تیم ملی و منچستر یونایتد که غالباً در این فصل نیمکت نشین بود، اکنون دوباره محبوب دل ها شده و بهترین فرصت را برای احیای دوران فوتبال خویش خواهد داشت.

به بهانه رکورد شکنی رونی

وین رونی یک بار در سال ۲۰۱۰ به بهانه انفعال باشگاه منچستر یونایتد در خرید بازیکن های خوب و یک بار در سال ۲۰۱۳ به علت اختلاف نظر با سر الکس فرگوسن و نیمکت نشینی در چند بازی، قصد جدایی از باشگاه منچستر یونایتد را داشت و به همین دلیل، هنوز هم برخی از هواداران شیاطین سرخ او را نبخشیده اند. در سال ۲۰۱۰ شایعه شد که می خواست با این بهانه تراشی ها به منچستر سیتی برود و در سال ۲۰۱۳ نیز گفتند که مگر یک مرد اهل لیورپول می تواند اسطوره یک باشگاه منچستری باشد؟

شاید این رکورد شکنی جاودانه اش، همه کدورت ها را از بین ببرد و شاید از این به بعد، قدر او را بیشتر بدانند کما این که به قول زلاتان ابراهیموویچ، هنوز ارزش رونی را در انگلیس درک نکرده اند. برخی می گویند او یک فرشته نیست وقتی با سر بابی چارلتون مقایسه می شود. واقعیت این است که چارلتون به نسلی دیگر تعلق داشت و بزرگانی همچون نابی استایلز و پدی کرراند در کنار او زندگی می کردند.

به بهانه رکورد شکنی رونی

سر الکس فرگوسن معتقد است که رکورد وین رونی هرگز شکسته نخواهد شد و ژوزه مورینیو احتمال داده که شاید این رکورد طی چند سال آینده توسط مارکوس رشفورد تسخیر شود. وین رونی تاکنون جام جهانی باشگاه ها، لیگ قهرمانان اروپا، لیگ برتر انگلیس، جام حذفی، جام اتحادیه و جام خیریه انگلیس را فتح کرده و در صورت قهرمانی در لیگ اروپا و سوپر جام اروپا، تبدیل به تنها بازیکن بریتانیایی می شود که موفق به فتح کلیه جام های ممکن شده است. جالب این که شیاطین سرخ امکان قهرمانی در هر دو جام طی فصل جاری دارند.

حال باید منتظر سرنوشت وین رونی ۳۱ ساله ماند. آیا او با پیراهن منچستر یونایتد از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد؟ آیا او به اورتون بازخواهد گشت و سال های آخر را در باشگاه دوران نوجوانی اش سپری می کند؟ آیا او بالاخره با تیم ملی انگلیس به یک افتخار قابل ذکر دست خواهد یافت؟ آیا او سوپر لیگ چین خواهد رفت؟ حداقل امیدواریم که پاسخ به پرسش اخیر، کلمه ای جز «خیر» نباشد هر چند که آقای خاص به تازگی گفته که رونی در انتخاب خود برای حضور در سوپر لیگ چین، مختار است!

به بهانه رکورد شکنی رونی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج