۴۶۷۷۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رومن پولانسکی از ریاست جوایز سزار انصراف داد

به دنبال اعتراض گسترده نهادهای حامی جنبش زنان فرانسه به تصمیم آکادمی تکنیک‌ها و هنرهای سینمایی، رومن پولانسکی از ریاست جوایز سزار ۲۰۱۷ انصراف داد.

وب سایت آی ‌سینما: به دنبال اعتراض گسترده نهادهای حامی جنبش زنان فرانسه به تصمیم آکادمی تکنیک‌ها و هنرهای سینمایی، رومن پولانسکی از ریاست جوایز سزار ۲۰۱۷ انصراف داد.

وکیل فیلمساز باسابقه امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد پاسخ پولانسکی به دعوت آکادمی منفی است و برنامه‌ریزی حامیان جنبش زنان برای تظاهرات در مقابل محل برگزاری مراسم اهدای جوایز، فیلمساز ۸۳ ساله لهستانی‌تبار را «عمیقا دلشکسته و غمگین» کرده است.
رومن پولانسکی از ریاست جوایز سزار انصراف داد

کم‌تر از یک هفته پیش بود که گروه‌های مختلف حامی جنبش زنان فرانسوی با انتشار فراخوانی خواستار تحریم جوایز سزار ۲۰۱۷ شدند. فمینیست‌های فرانسوی انتصاب رومن پولانسکی به ریاست مراسم امسال از سوی آکادمی هنرها و تکنیک‌های سینمایی فرانسه را «نادیده گرفتن قربانیان تجاوز» و پرونده باز اتهامات علیه فیلمساز ۸۳ ساله دانسته بودند.

رییس یکی از این گروه‌های فمینیستی با «بی‌شرمانه» خواندن تصمیم آکادمی، گفته بود: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم این اتفاق رخ بدهد. کیفیت آثار او در قبال جرایمی که مرتکب شده، فرارش از دست قانون و ممانعتش از حضور در دادگاه و قبول مسئولیتی که به گردن دارد، فاقد ارزش است.»

همزمان، لورنس روسینیول وزیر حقوق زنان فرانسه در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیویی فرانسه نیز به تصمیم آکادمی فرانسه واکنش نشان داده و تقدیر از پولانسکی را بدون در نظر گرفتن اتهامات موجود علیه فیلمساز باسابقه، «بهت‌آور و غافلگیرکننده» عنوان کرده بود.

از سوی دیگر، آلن روکا یکی از شش عضو کمیته انتخاب رییس جوایز، در واکنش به فراخوان حامیان جنبش زنان، چنین اعتراض‌هایی را صرفا تلاش در جهت «لکه‌دار کردن اعتبار یک نهاد و فردی مانند پولانسکی» توصیف کرده بود. با انصراف پولانسکی، حالا روکا و پنج عضو دیگر کمیته انتخاب باید به فکر جایگزینی جدید برای ریاست مراسم اهدای جوایز امسال باشند که قرار است تا یک ماه دیگر - در تاریخ ۲۴ فوریه - برگزار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج