۴۶۷۵۹۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پاساژهای اسکان کسبه پلاسکو تغییر کرد

در حالیکه پنج روز از آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو می‌گذرد، رئیس اتاق اصناف از آخرین مصوبات و تصمیمات برای حمایت از آسیب‌دیدگان این حادثه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: در حالیکه پنج روز از آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو می‌گذرد، رئیس اتاق اصناف از آخرین مصوبات و تصمیمات برای حمایت از آسیب‌دیدگان این حادثه خبر داد و گفت: سه نقطه فروشگاه قدس در میدان خراسان، مولوی و خیابان ولیعصر برای اسکان کسبه ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شده و تسهیلات بانکی ۱۰ درصدی، حقوق و مزایای چهار ماهه برای کارگران بیمه‌ نشده پلاسکو جزو آخرین مصوبات برای حمایت از زیان‌دیدگان است.

علی فاضلی اظهار کرد: در جلسه اخیر کارگروه ویژه حادثه ساختمان پلاسکو که مرکب از چند تن از وزرای دولت، معاون رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس اتاق اصناف و شهردار تهران بود، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد که اولویت اول در این زمینه اسکان کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو و اولویت دوم فراهم کردن تسهیلات برای ایجاد رونق در کسب و کار و اشتغال آنها است.

وی افزود: برای اسکان کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق اتحادیه‌های صنفی فعال در این ساختمان، بنیاد مستضعفان و اتاق اصناف مقرر شد تا سه نقطه از فروشگاه قدس در میدان خراسان، مولوی و خیابان ولیعصر روبروی خیابان زرتشت برای اسکان آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو در نظر گرفته شود که دیگر مراحل آماده‌سازی واحدهای مزبور برعهده بنیاد مستضعفان است.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: همگی در تلاشیم تا بتوانیم اسکان و ایجاد تسهیلات برای رونق در کسب و کار آسیب‌دیدگان ساختمان پلاسکو را هر چه سریعتر انجام دهیم و در حال حاضر مقرر شده تا فردا با نمایندگان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، بنیاد مستضعفان و یک نماینده از دولت از سه پاساژ مذکور بازدید کنیم که پس از تایید به سرعت آماده‌سازی آن جهت اسکان آسیب‌دیدگان آغاز می‌شود.

فاضلی اعلام کرد: بخشودگی مالیاتی، بیمه، تسهیلات بانکی با بهره ۱۰ درصدی و بازپرداخت پنج ساله و غیره از جمله مصوبات و تصمیماتی بود که برای حمایت از کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو در نظر گرفتیم همچنین به کلیه کارگران مشغول به کار در این ساختمان که بیمه نبوده‌اند چهار ماه حقوق و مزایا تعلق می‌گیرد.

وی گفت: همه تصمیمات و مصوبات اخذ شده برای حمایت از این آسیب‌دیدگان و ایجاد رونق در کسب و کارشان است و برای حل دیگر مشکلات آنها از جمله فراهم کردن مدارک هویتی و اسناد مالی مانند چک، سفته و غیره که در این حادثه از بین رفته است همه دستگاه‌های متولی اعلام آمادگی کردند که به سرعت این مشکلات را برای آنها حل و فصل می‌کنند و اگر اتحادیه کسبه مورد نظر را تایید کند برای دریافت تسهیلات بانکی هیچ مشکلی نخواهند داشت و از سوی دیگر وزیر دادگستری نیز در کمیته ویژه تعیین‌شده وعده داده است که در اسرع وقت مشکلات قضایی و حقوقی کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو را حل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج