۴۶۷۵۴۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کاظمی: دوست دارم كاراكتر‌های متفاوت‌تری داشته باشم

«من دوست دارم كاراكتر‌های متفاوت‌تری حتي با گريم‌های سنگين ايفا كنم اما بخشی از آن خواست و علاقه من است و بخشی ديگر برمي‌گردد به پيشنهاد‌هايی كه به من داده مي‌شود.»

روزنامه صبا: «من دوست دارم كاراكتر‌های متفاوت‌تری حتي با گريم‌های سنگين ايفا كنم اما بخشی از آن خواست و علاقه من است و بخشی ديگر برمي‌گردد به پيشنهاد‌هايی كه به من داده مي‌شود.»
امير كاظمي كه پيش از اين در مجموعه‌هاي تلويزيوني «وضعيت سفيد»، «شمعدوني» و... خوش درخشيده بود اين شب‌ها در سريال «ليسانسه‌ها» بيش از پيش خودنمايي مي‌كند و توانايي‌هايش را به مخاطب نشان مي‌دهد.
کاظمی: دوست دارم كاراكتر‌های متفاوت‌تری داشته باشم

او که تاکنون تجربه بازی مقابل دوربین کارگردانان بزرگی چون مرضیه برومند، حمید نعمت‌اله و... داشته است، برای دومین‌بار همکاری با سروش صحت را در کارنامه حرفه‌ای‌اش به‌ ثبت رسانده است. با امیر کاظمی به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

چه شد که بعد از سریال «شمعدونی» باردیگر عرصه طنز را با سروش صحت تجربه کردید؟

بعد از مجموعه «شمعدوني»، «ليسانسه‌ها» دومين همكاري من با سروش صحت به‌حساب مي‌آيد در ابتدای فيلمبرداري مجموعه «شمعدوني» سروش صحت من را در جريان طرح سريال بعدي‌اش يعني «ليسانسه‌ها» كه البته آن زمان هنوز نامش مشخص نشده بود، قرار داد و از آن‌جايي كه خودم بسيار مشتاق هستم تا در عرصه كمدي به‌صورت جدي فعاليت داشته باشم از پيشنهاد سروش صحت استقبال كردم.

از ابتدا بنا بر آن بود که مازیار قصه «لیسانسه‌ها» شما باشید؟

از ابتدا ايفاي نقش مازيار توسط من قطعي نبود و ميان انتخاب مسعود و مازيار دودل بودم چرا كه مسعود هم جذابيت‌هاي خاص خودش را داشت اما درنهايت تصميم گرفتم مازيار را انتخاب كنم و از يك‌سال و نيم قبل از شروع پروژه حضور من به‌عنوان بازيگر نقش مازيار قطعي بود. در انتخاب بازيگران سه كاراكتر اصلي «ليسانسه‌ها» اتفاق جالب و بانمكي افتاد؛ آقاي صحت براي هر كاراكتر ١٥ كانديدا داشت و آن‌ها را به سازمان معرفي مي‌كرد؛ زير اسم حبيب و مسعود نام ١٥ نفر نوشته شده بود اما زير نام مازيار ١٥‌ بار نوشته شده بود امير كاظمي!

شخصیت مازیار در داستان شرایطی را متحمل می‌شود که خیلی با فضای کمدی‌ای که تا به‌حال دیدیم قرابت ندارد، این تضاد چقدر برای خودتان سخت بود؟

زماني كه طرح اوليه را با من در ميان گذاشتند شخصيت مازيار به اين شكلي كه اکنون مي‌بينيد پرداخت نشده بود و فقط مي‌دانستيم دغدغه مهاجرت دارد اما رفته‌رفته مشكلات خانوادگي، بيماري و... به آن اضافه شد. فارغ از مسعود و حبيب كه از ابتدا روند كلي قصه‌شان مشخص بود، شخصيت مازيار به‌مرور زمان هرچقدر كه پخته‌تر مي‌شد به‌همان اندازه براي يك كار كمدي هم ترسناك مي‌شد چرا كه ايفاي يك شخصيتي كه پدري معتاد دارد خودش به بيماري سرطان مبتلا شده و... براي قرارگيري در قالب كمدي در وهله اول، سخت به‌نظر مي‌رسد و اين نگراني وجود داشت كه نكند ميزان اين تلخي بيشتر شود و مخاطب آن را پس بزند.

تا چه زمانی قرار است شما را در نقش پسرهای جوان ببینیم؟ نمی‌خواهید این تصویر را برای مخاطب بشکنید؟

من ٢٧ سالم شده اما صورتم همچنان روي سنين ١٨،١٩ قفل است. (می‌خندد) از آن‌جايي كه صورت من حتي از سن خودم هم كمتر نشان مي‌دهد بديهي است كمي بيشتر از ساير بازيگران در قالب نقش پسرهاي جوان ظاهر شوم البته به‌نظر خودم اين اتفاق بدي نيست. اتفاقا در جهان به اين دست از بازيگران بهای بيشتري مي‌دهند و حتي در حد ستاره شدن روي آن‌ها سرمايه‌گذاري مي‌كنند؛ مثلا جاني دپ يكي از همين افراد است كه سال‌هاست نوجوانان هر نسلي با آن ارتباط برقرار مي‌كنند. درکل فكر مي‌كنم اين اتفاق خوبي است.

خودتان چطور؟ علاقه‌ای ندارید در ژانر‌ها و نقش‌های دیگر دیده شوید؟

به‌لحاظ سني پيشنهاد بازي كاراكتري بزرگتر از مازيار را نداشتم و مازيار از نظر سن بزرگترين نقشي است كه تا به‌حال بازي كردم البته در روند داستان به سن خودم نزديك خواهم شد. من دوست دارم كاراكتر‌هاي متفاوت‌تري حتي با گريم‌هاي سنگين ايفا كنم اما بخشي از آن خواست و علاقه من است و بخشي ديگر برمي‌گردد به پيشنهاد‌هايي كه به من داده مي‌شود. متاسفانه در سينما و تلويزيون ايران وقتي در قالبي خوب مي‌نشيني بقيه هم مي‌خواهند در تكرار همان قالب و نقش برايشان ظاهر شوي و همين اتفاق دست بازيگر را براي تجربه‌هاي ديگر كمي مي‌بندد. درحال‌حاضر پيشنهاد نقش‌هايي نزديك به مازيار را بسيار دارم اما فكر مي‌كنم با پيشرفت داستان و اتفاقات متفاوتي كه براي شخصيت مازيار مي‌افتد تصور برخي همكارانمان نسبت به من تغيير كند.

سریال «لیسانسه ها» نگاهش را معطوف به جامعه وسیع جوانان کرده، به‌نظرتان حق مطلب در این مجموعه به‌خوبی ادا شده است؟

بسیاری از مشكلاتي كه سال‌هاست در تلويزيون به آن پرداخت نشده در «ليسانسه‌ها» مطرح شده است و ما آيينه‌اي را مقابل جامعه گرفتيم و از جوانان ليسانسه‌اي حرف زديم كه كار ندارند در ازدواج و گذران زندگي با مشكل مواجه هستند؛ حرف‌هايي كه مدت‌ها بود در تلويزيون به اين شكل نزده شده بود و حتي با مسئولان هم با حفظ احترام شوخي كرديم.

ظاهرا جنس کمدی سروش صحت در «لیسانسه‌ها» با سایر آثارش متفاوت است، خودتان چقدر به این مسئله قائل هستید؟

سروش صحت از مجموعه «شمعدوني» تفاوت عجيب و غريبي را در كارهايش ايجاد كرد حتي اگر به خود مجموعه «شمعدوني» هم توجه كنيم مي‌بينيم كه جنس كمدي آن با آثار قبلي صحت تفاوت دارد؛ بخشي از اين مسئله برمي‌گردد به فيلمنامه چراكه اين دو سريال آخر را آقاي صحت و صفايي نوشتند اما در مجموعه‌هاي «ساختمان پزشكان» و «پژمان» جنس كمدي آقايان قاسمخاني در كار دخيل بود. خوشبختانه مردم با جنس كمدي «ليسانسه‌ها» ارتباط برقرار كردند و مخاطب عام و خاص با آن همراه شده است و حتي ارتباط با تكنيك فاصله‌گذاري در سكانس‌هايي كه بازيگر با دوربين صحبت مي‌كند هم اتفاق افتاده است.

نکته نگفته‌ای در مورد «لیسانسه‌ها» باقی مانده است؟

«ليسانسه‌ها» تجربه متفاوتي براي من بود و خيلي چيز‌ها آموختم. فارغ از رفاقتي كه ميان من و اميرحسين و هوتن وجود دارد، جو خوبي در كل گروه حاكم است و فكر مي‌كنم اين معجزه سروش صحت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج