۴۶۷۴۷۸
۵۱۲۱
۵۱۲۱
پ

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (۳۷)

همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

برترین ها: همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید. رکوردهای عجیب در کتاب گینس تعداد کمی ندارند و بسیار متنوع اند، با ما همراه باشید تا در این بخش جدید در مجله اینترنتی برترین ها، جدید ترین و متفاوت ترین رکورد های ثبت شده در گینس را مشاهده کنید و از آن ها باخبر شوید.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

بزرگترین تفنگ نرف

در قلب سانی ویل در کالیفرنیا، مردی را خواهید دید که با تفنگ اسباب بازی فوق العاده بزرگش، رویای هر کودکی را تحقق بخشیده است. مارک روبر با بزرگترین تفنگ نرف جهان، راه خودش را به سوی نسخه ۲۰۱۷ کتاب های گینس باز کرده است. این مهندس مکانیک ۳۶ ساله چند هفته صرف ساخت این تفنگ ۱.۸ متری که گلوله های فومی را با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت پرتاب می کند، کرده است. الهام بخش او برای ساخت این تفنگ همکارانش بودند. او توضیح می دهد: «هرکسی در دفتر یکی از این تفنگ ها دارد و با آن به هم تیراندازی می کنند و من به این فکر کردم چطور از همکارانم بهتر باشم. ایده های مختلفی به ذهنم رسید ولی در نهایت تصمیم گرفت یک تفنگ بزرگ بسازم.» درواقع، بزرگترین چالش او در ساخت این تفنگ قدرت پرتاب گلوله فومی آن بود. مارک علاوه بر ساخت اسباب بازی های بزرگ، یکی از کاربران مشتاق یوتیوب است. یکی از ویدئوهایی که از تفنگش منتشر کرد ۱۴۳۱۵۵۳۴ بازدید داشته است. مارک برنامه هایی برای کسب عناوین دیگر گینس دارد اما فعلا به شکل یک راز نگه می دارد.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکورد دوچرخه سواری زیر آب

«هومار لوچی» از ایتالیا وارد یک مخزن آب شد و سعی کرد بیشترین فاصله شبیه سازی شده را سوار بر دوچرخه ثابت زیر آب بدون هیچ گونه تجهیزات تنفسی طی کند. او قبلا از فرورفتن در آب یک نفس عمیق کشید و مسافت باورنکردنی 855 متر را در یک نفس رکاب زد و رکورد قبلی که 767 متر و در چهار سال پیش به دست آمده بود را بهبود بخشید. دوچرخه سواری زیر آب در سال های اخیر با بسیار محبوب شده ولی وقتی صحبت از دوچرخه سواری زیر دریا می شود، هیچکس نمی تواند مانند «ویتوریو اینوسنت» از ایتالیا به عمق برود. او در سال 2008 توانست به عمق 66.5 متری برود و رکورد عمیق ترین دوچرخه سواری زیرآب را به دست آورد و وارد کتاب رکوردهای گینس 2017 شود. دورترین فاصله دوچرخه سواری زیر آب6.7 کیلومتر و متعلق به «Jens Stötzner» از آلمان است.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
موفق ترین هنرمند قانونی جهان

لوئیس گیبسون برای رویارویی چهره به چهره با مجرمان خیانتکار استفاده می شود. استعداد رویایی او به عنوان یک هنرمند قانونی برای اداره پلیس هوستون در تگزاس، به او کمک کرده 751 مجرم را شناسایی کند و هزاران نفر را حفظ کند. او هرروز با زغال روی سه پایه اش می نشیند و با کسانی که زندگیشان توسط سارقان، قاتلان و سوءاستفاده کنندگان مورد تهدید قرار گرفته ملاقات می کند. بیشتر قربانیانی که نزد او می آیند مهاجمان خود را تنها در حال فرار یا درحالت نگرانی و تشویشی که مورد هدف قرار گرفته بودند، دیده اند. بسیاری از آن ها می گویند امیدوارند جزئیات بیشتری برای ساخت پرتره به یاد آورند، اما ماهیت جرمی که علیه آن ها مرتکب شده اند به این معنی است که آن ها خاطره کمی از مهاجم خود دارند. لوئیس به گفته های آن ها گوش می دهد. او با آن ها ارتباط برقرار م کند و درمورد چیز دیگری بحث می کند، در مورد شخصیت مهاجم باصدای بلند با آن ها تعمق می کند. و سپس از آن ها می پرسد: «آن ها چه نوع بیانی داشتند؟» اگر بتوانند پاسخ این سوال را بدهند یعنی صورت مهاجم را حتما دیده اند. جلسات که به طور میانگین به 120 پرتره در سال می انجامد، می تواند به طور شگفت انگیزی عاطفی باشد. لوئیس مسئول یادآوری یک لحظه وحشتناک در زندگی قربانیان است. دوباره زندگی کردن در آن لحظات تجربه ای است که لوئیس آن را خوب می شناسد. او در سال 1972 روی همین صندلی نشسته بود درحالیکه مورد حمله وحشیانه یک متچاوز و قاتل زنجیره ای قرار گرفته بود. او می گوید: «من می دانم اندیشیدن درباره اینکه جانت بی دلیل در دست کسی دیگر باشد چه احساسی دارد.» و از این رو مردمی که با درد عظیم نزد او می آیند را درک می کند. او تاکنون 751 جنایتکار را شناسایی کرده و جان بیش از 1000 نفر را حفظ کرده است، بسیاری از آن ها بدون پرتره های لوئیس هرگز گرفتار نمی شدند. او مدرسه ای تاسیس کرده که در آن به حدود 20 دانش آموز استعداد نقاشی با نشانه های سمعی و قطعاتی از تصاویر را آموش می ده، باامید اینکه هنرمندان بیشتری در ادارات پلیس سراسر کشور مشغول به کار شوند.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
سریعترین حرکت اتومبیل روی چرخ های کناری

راننده چینی «هان یو» اخیرا رکورد جدیدی در یکی از زمینه های پرطرفدار جهان در گینس ثبت کرده است. هان درحال رانندگی با یک مینی کوپر قرمز، سریعترین طی مسیر روی دو چرخ کنار خودرو را با زمان باورنکردنی ۴۵ دقیقه و ۵۹.۱۱ ثانیه به دست آورد. این راننده ۴۶ ساله به طرز ماهرانه ای ۷۳ دور زد بدون اینکه چرخ های راستی اتومبیلش با زمین برخورد کنند. هر دور مسیر این مسابقه ۲۰.۸ کیلومتر بود. هان اکنون چندین رکورد گینس دارد از جمله: کمترین فاصله بین دو ماشین که روی چرخ رانده شده (۱.۳ متر)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
بیشترین افراد در حال حل مکعب روبیک

این رکورد با حضور ۳۲۴۸ شرکت کننده از دانشگاه مهندسی پون در هند به دست آمد. تعداد اصلی ۱۹ نفر بیشتر بود که چون نتوانستند در یک ساعت معکب روبیک خود را حل کنند در تعداد شرکت کنندگان محاسبه نشدند. هرمکعب باید حداقل در ۴۰ حرکت حل می شد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
بیشترین فاصله هل دادن یک خودرو در 24 ساعت

بیشترین فاصله ای که یک خودرو در ساعت هل داده شده 52.343 کیلومتر است و توسط «Przemysław Marczewski» از لهستان به دست آمده است. این مرد همان کسی است که نیاز دارید وقتی در بزرگراه ماشینتان خراب می شود همراهتان باشد. او رکورد را در 15 ساعت شکست، او مسیر 236.85 متری را 221 دور طی کرد.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
بلندترین ردیف سنگ مرمر

بلندترین ردیف مرمرین جهان 1043.66 متر است که توسط «کلاوس پیتر بیر» از آلمان به دست آمده است. رکورد ساخت و ساز بیر رکورد قبلی را حدود 400 متر بهبود بخشید که آن هم توسط بیر در سال 2012 به دست آمده بود.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
بلندترین پشمک دنیا

بلندترین پشمک ۵.۴۵ متر و در آلمان ساخته شده است. پشمک یا آب نبات پنبه ار حدود سال ۱۷۰۰ در اروپا بوده است اما هیچ وقت به این اندازه نبوده است. در مقایسه، متوسط پشمکی که در کارناوال ها و نمایشگاه ها پیدا می شود تنها ۳۰ گرم وزن دارند.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
کوچکترین روزنامه

هرروز صبح میلیون ها نفر در سراسر جهان اخباری که در روزنامه ها چاپ شده را درحال خوردن صبحانه یا رفتن به محل کارشان می خوانند. هرچند در عصر گوشی های هوشمند و اخبار الکترونیکی روزنامه جایگاه خود را کمی از دست داده، اما هنوز هم رسانه مورد علاقه خیلی هاست. اما مردم چطور می توانند روزنامه ای بخوانند که به کوچکی یک بند انگشت است؟ تنها ۳۰۰۰ نسخه از کوچکترین روزنامه که ۱۸.۲۷ × ۲۵.۳۵ میلیمیتر است چاپ شده است. جالب است بدانید این روزنامه زیر ذره بین کاملا قابل خواندن است. این نسخه مینیاتوری از روزنامه ترا نوسترای پرتغال در فوریه ۲۰۱۲، تنها ۱ گرم وزن دارد و با فرض اینکه پرتغالی بلدید کاملا قابل خواندن است.
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
بزرگترین رقص ربات

بزرگترین رقص ربات با حضور ۲۵۲۴ رقصنده از انجمن ملی کالج و دانشکاه رزیدنس هال در پنسیلوانیا به دست آمد.

رکوردهای جالب و باورنکردنی گینس (37)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج