جاباما
۴۶۷۳۳۸
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

پیشنهاد تغییر نام فرودگاه کرمان به آیت الله هاشمی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به نامگذاری محور باغین تا کرمان به نام بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این محور ورودی شهر کرمان و مسیر ترانزیت بین المللی و آسیای میانه است که می تواند مورد توجه بسیاری از مردم قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به نامگذاری محور باغین تا کرمان به نام بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این محور ورودی شهر کرمان و مسیر ترانزیت بین المللی و آسیای میانه است که می تواند مورد توجه بسیاری از مردم قرار گیرد.

"ابوالقاسم سیف الهی" عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران به سوء تفاهم پیش آمده بین برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص نامگذاری بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یک شخصیت جهانی و ملی و از یاران صدیق امام و رهبری بود و مصداق این جمله را می توان در پیام تسلیت مقام معظم رهبری مشاهده کرد.

وی با تاکید براینکه شخصیت هایی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی اندک هستند، یادآورشد: پس از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک ایده کشوری،برخی استان ها مکانی مناسب را به نام این شخصیت نامگذاری کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به نامگذاری مکان مناسبی حسب دستور استاندار کرمان به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و تصریح کرد: نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در شامگاه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در حال برگزاری بود که پس از انتشار این خبر پایان یافت.

سیف الهی با اشاره به مصاحبه سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص نامگذاری مکانی به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهر کرمان، خاطرنشان کرد: طی مشورتی که با استاندار کرمان داشتیم مقرر شد محور باغین تا پل حجاج به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شود و با توجه به اینکه بزرگراه در حوزه راه و شهرسازی است، نیازی به مصوبه شورای اسلامی شهر کرمان نداشت.

وی گفت: در این راستا شامگاه پنجشنبه طی تماس تلفنی با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کرمان توسط اینجانب، پیشنهاد شد که در صورت صلاحدید در ادامه بلوار داخل شهری نیز تا پل معلم به همین نام نامگذاری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان افزود: رئیس شورای اسلامی شهر کرمان پیشنهاد داشت که میدان کوثر به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شود اما به دلیل اینکه این میدان به نام مبارک حضرت زهرا (س) مزین می باشد، این امر ممکن نبود.

سیف الهی یادآورشد: پس از موافقت رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با نامگذاری محور حدفاصل پل حجاج تا سه راهی معلم به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی، محور باغین تا پل حجاج که مربوط به حوزه راه و شهرسازی است، براساس اختیارات استاندار کرمان به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شد.

وی تصریح کرد: مراسم نامگذاری بلوار آیت الله هاشمی رفسنجانی به میزبانی شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری کرمان و با حضور خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، مسئولین استان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان برگزار و شورای اسلامی شهر کرمان در جلسه رسمی موضوع را مصوب کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تاکید براینکه نامگذاری ها برای تصویب در شورای اسلامی شهر کرمان از سوی شهرداری پیشنهاد می شود، خاطرنشان کرد: این مطلب که استانداری کرمان، نامگذاری مکانی را به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان دیکته کرده است، صحت ندارد.

سیف الهی در پاسخ به جواب یکی از خبرنگاران که چرا تا زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در قید حیات بود مکانی مناسب به نام ایشان نامگذاری نشد، گفت: طبیعی است که شخصیت های ملی در زمان حیات خود به چنین اقداماتی رضایت نمی دهند. به عنوان مثال، در زمان ریاست مهاجری در شورای اسلامی شهر کرمان و شهرداری اینجانب، قرار بود میدان پرواز که آن زمان در حال ساخت بود، به نام سردار سرلشکر قاسم سلیمانی نامگذاری شود اما ایشان با این اقدام مخالفت نموده و تاکید کردند که اگر به من علاقمند هستید، از این کار پرهیز نمائید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان یادآورشد: به مدیریت استان پیشنهاد شده است تا فرودگاه بین المللی کرمان به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شود که حسب دستور استاندار کرمان، مکاتبات مربوطه با دولت برای گذراندن مراحل قانونی، انجام می گیرد.

سیف الهی همچنین در جواب یکی از خبرنگاران که چرا محور باغین تا پل حجاج به نام بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی نامگذاری شده است، تصریح کرد: این محور ورودی شهر کرمان و مسیر ترانزیت بین المللی و آسیای میانه است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گیرد و از طرفی در محل ورودی جاده رفسنجان نیز می باشد.

وی خاطرنشان کرد: همراهی، هماهنگی و همدلی می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند و استاندار کرمان به عنوان نماینده عالی دولت یازدهم در استان، بدنبال توسعه و آبادانی استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با تاکید براینکه برخی از سوء تفاهم ها و مطرح کردن آن در مجامع عمومی موجب دلسردی می شود، گفت: استاندار به مثابه پدری است که دلسوزانه به برخی امورات ورود می کند، چون معلوم نیست این فرصت برای استان باقی بماند.

سیف الهی عدم توجه برخی استانداران به مرکز استان را یکی از دغدغه های اصلی شهرداری کرمان طی سالیان گذشته دانست و افزود: رزم حسینی استانداری بود که معکوس عمل کرده و توجه ویژه ای به امور توسعه ای استان و همچنین مرکز استان دارد.

وی با تاکید براینکه پیگیری برخی امور از سوی استاندار کرمان از سر دلسوزی است، نه دخالت، یادآورشد: ابلاغ طرح نورپردازی دستگاه های دولتی و بانکها از سوی استاندار کرمان به فرماندار کرمان که تاکنون ۷۰ درصد آن اجرایی شده است، یکی از اموری بود که توانست به زیباسازی سطح شهر کمک نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان، یکی از دلایل حضور خود در این سمت را پشتیبانی از شهرداری عنوان کرد و افزود: نباید هیچگاه خودمان را رقیب مردم بدانیم زیرا این امر می تواند به مردم و جامعه ضرر برساند بنابراین باید برای ساخت استان دست به دست هم داد و نگذاریم انرژی ها خرج دلسرد کردن مسئولین شود.

سیف الهی با تبیین اقدامات انجام شده در مرکز کرمان، تصریح کرد: شهرداری کرمان در گذشته سالانه مبلغی را برای مدرسه حیاتی در بودجه پیش بینی می کرد اما بدلیل اینکه این مدرسه فاقد سند بود، شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص پرداخت هزینه ای برای این بنا مخالفت می نمود.

وی خاطرنشان کرد: طی بازدید استاندار کرمان از بازار کرمان و مدرسه حیاتیه، با شناختی که از این مجموعه وجود داشت، طی صورتجلسه ای، مدرسه از سوی آموزش و پرورش استان به شهرداری کرمان واگذار و روند مرمت و بازسازی این بنا با هزینه ۸۰۰ میلیون تومان (۴۰۰ میلیون منابع با پشتیبانی استانداری کرمان و ۴۰۰ میلیون شهرداری کرمان) آغاز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: همچنین طی صورتجلسه ای استانداری کرمان ۵۰ درصد، شهرداری کرمان ۳۰ درصد و کسبه ۲۰ درصد از هزینه عملیات کف سازی بازار تاریخی کرمان را متقبل شدند و در این راستا با پشتیبانی استاندار کرمان، شرکت آب و فاضلاب شهری نیز مکلف شد نسبت به اجرای شبکه فاضلاب قدمگاه، مسجد جامع و بازار مظفری به صورت رایگان اقدام نماید که در نوع خود بی سابقه است.

سیف الهی با تاکید براینکه ایده طرح شش دروازه میدان شهدا(مشتاقیه) از سوی شهرداری مطرح و با پشتیبانی استاندار کرمان آغاز شد، افزود: از سوی شهردار کرمان، شهردار منطقه یک ومهندس طراح، طرحی برای میدان شهدا (مشتاقیه) در محضر استاندار کرمان ارائه شد و پس از آن توسط مشاور آمودان، استاندار کرمان و شهردار طرح دوم نیز با میزان اندکی تفاوت ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه طرح پس از مطرح شدن در مجمع مشورتی، مراحل قانونی خود را در کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک طی کرد، یادآورشد: در جلسه ای با حضور شهردار و فرماندار کرمان، مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان و مویدی عضو شورا توضیحات طرح ارائه شد و مقرر شد در شورای اسلامی شهر توسط مشاور ارائه و تصمیمات نهایی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان به کلیات طرح همچون پیاده رو کردن میدان و توجه به وضعیت بناها و بافت تاریخی اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح حداکثر از فضای ۲۰ هزار متر مربعی زیر میدان، حدود دو هزار و ۵۰۰ متر فرهنگی پیش بینی شده بود که چون بحث در کلیات امکان اجراست، همین میزان تجاری و خدماتی در زیر میدان میسر است که هزینه اجرای آن را تامین می نماید.

سیف الهی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح ها همچون طرح تله کابین، گودال خشتمالها (صاروج پارس) و ... سالها است که مطرح بوده است، یادآورشد: قلاع دختر و اردشیر نیز در شهرکرمان در حال مرمت و بازسازی است و این در حالی است که ۵۰ درصد منابع را استانداری کرمان و ۵۰ درصد باقی مانده را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از منابع ملی متقبل شده است.

وی با تاکید براینکه حمام ظهیرالدوله نیز پس از دو سال پیگیری از سوی استاندار کرمان تعیین و تکلیف شده و عملیات مرمت و بازسازی آن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در ادامه آن مرمت مجموعه خانه های هفتگانه خشتی و باغ بیرم آباد و مجموعه حاج آقاعلی نشان از همدلی و همراهی تمامی دستگاه ها با محوریت شخص استاندار می باشد که زمینه توسعه و آبادانی مرکز استان را فراهم آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به اینکه نگاه توسعه گرا و قانونمند استاندار کرمان به سایر شهرها و حتی بعضی نقاط روستایی نیز منتقل شده و همه در تلاش هستند از این فرصت حداکثر استفاده را برای آبادانی نمایند، یادآورشد: کرمان می تواند همچون گذشته جنوب شرق کشور را پشیبانی نماید لذا در پروژه هایی که برای مرکز استان تعریف شده است، به این موضوع بیش از پیش توجه گردیده است.

سیف الهی اظهار امیدواری کرد: علیرغم مدت کوتاه باقی مانده از این دوره شورای اسلامی شهر کرمان با همدلی و هماهنگی با استفاده از همه فرصت ها برای آبادانی استان به خصوص مرکز کرمان به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: در هر صورت ایده و روش استاندار کرمان، حمایت همه دستگاه ها از شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان بوده و تاکنون نیز همین روش عمل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      بسیار عالی

    • بدون نام

      این بزرگراه به عنوان خلیج فارس نامگذاری شده و نزد مردم به جاده تهران معروف است. چرا از خیابانهای در حال احداث استفاده نمی کنند مثلا امتداد بلواری که از میدان کوثر شروع شده و ....

    • بدون نام

      میخواهید چکارکنيد هاشمی مرد تموم شد بزرگتر از هاشمی ها هستند که هنوز هم نشناختیم بابا به داد این ملت برسید

    • یعقوب

      خدایش رحمت کند مرده پرستی تا کی حالا اگر شهری هم بنامش کنید مگراز شما تشکر میکند جان مادرتون تنشونو درقبر نلرزونید پاچه خواری بسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج