جاباما
۴۶۷۰۹۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عده‌ای مترصد واردات میوه در شب عید هستند

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران از سرگیری واردات میوه به کشور را نگران کننده خواند و گفت: عده‌ای در پی فضاسازی برای واردات گسترده این محصولات در ایام پایانی سال هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه باغداران استان تهران از سرگیری واردات میوه به کشور را نگران کننده خواند و گفت: عده‌ای در پی فضاسازی برای واردات گسترده این محصولات در ایام پایانی سال هستند.

مجتبی شادلو در واکنش به از سرگیری واردات و توزیع میوه‌های ممنوعه خارجی در بازار، اظهارداشت: این مساله به شدت نگران کننده است و به نظر می‌رسد واردکنندگانی که برای واردات گسترده برنامه ریزی کرده‌اند درحال فضاسازی برای انجام این کار هستند.

وی با بیان اینکه احتمال دارد عده‌ای برای واردات میوه در ایام پایانی سال برنامه ریزی کرده باشند، افزود: چون تنوع سبد میوه ما در ایام پایانی سال نسبت به دیگر فصول محدودتر می‌شود، عده‌ای برای واردات میوه در این ایام برنامه ریزی می‌کنند.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران تصریح کرد: عرضه میوه‌های ممنوعه طی هفته‌های اخیر احتمالا به این دلیل است که واردکنندگان می‌خواهند عکس العمل مسئولان، رسانه‌ها و بازار را بسنجند و سپس نقشه خود را پیاده کنند.

شادلو با تاکید بر اینکه همه باید این موضوع را جدی بگیرند، گفت: رسانه‌ها و مسئولان نباید به این مساله بی تفاوت باشند و باید کاری کنند که باعث عقب نشینی واردکنندگان شود.

وی با بیان اینکه ما نیازی به واردات میوه به کشور نداریم، تصریح کرد: درست است که به بخشی از تولید پرتقال شمال آسیب وارد شده اما هم اکنون بازار از این محصول اشباع است.

شادلو با اشاره به تولید مرکبات در جنوب کشور، افزود: عمده دهک‌های جامعه ما قادر به خرید میوه‌های ممنوعه با قیمت‌های گزاف نیستند و واردات این محصولات تنها باعث ایجاد اختلال در بازار داخلی می‌شود.

رئیس اتحادیه باغداران استان تهران ادامه داد: واردات این میوه‌ها، فقط آفات و بیماری‌ها را برای باغات ما به ارمغان می‌آورد و به تولیدات کشور آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

چندی قبل سیدحسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار مهر از پیدا شدن مجدد سر و کله میوه‌های قاچاق در بازار داخلی خبر داد و اظهار داشت: میوه‌هایی مانند شبرنگ آفریقایی، گلابی آمریکایی، شاه‌بلوط ترک، نارنگی پاکستان و انبه کنیا وارد بازار شده‌اند؛ اما میوه‌های مذکور خارج از میدان مرکزی میوه و تره‌بار در حال خرید و فروش هستند. .

به گفته وی، قیمت هرکیلوگرم نارنگی پاکستانی ۷ هزارتومان، شبرنگ آفریقا ۳۰ هزارتومان، گلابی آمریکایی ۲۵ هزارتومان، شاه‌بلوط ترکیه ۱۵ هزارتومان و انبه کنیا ۱۵ هزارتومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      بیاین یکاری کنیم حداقل میدان تره بار اتیش نگیره تا میوه شب عید گران نشود ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج