۴۶۶۳۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آمریکا به مذاکرات آستانه می‌پیوندد

در حالی که راس ساعت یک ظهر به وقت آستانه، پایتخت قزاقستان مذاکرات بین هیئت دولت سوریه و هیئت مخالفان مسلح و سه ناظر مذاکرات شروع می‌شود، آمریکا نیز اعلام کرد که سفیرش در قزاقستان در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که راس ساعت یک ظهر به وقت آستانه، پایتخت قزاقستان مذاکرات بین هیئت دولت سوریه و هیئت مخالفان مسلح و سه ناظر مذاکرات شروع می‌شود، آمریکا نیز اعلام کرد که سفیرش در قزاقستان در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.

در این راستا هیئت‌ ایران به ریاست حسین جابری انصاری، معاون وزیر خارجه کشورمان وارد آستانه شده است. همچنین محمد علوش، رئیس هیئت مخالفان مسلح به همراه تعداد زیادی از مشاوران حقوقی وابسته به هیئت عالی مذاکرات در ریاض و نیز دیگر مخالفان وارد آستانه شدند که به گفته منابع، بیش از ۴۰ تن هستند در حالی گفته شده جبهه جنوبی وابسته به ارتش آزاد نیز به مذاکرات پیوسته‌ است.

همچنین هیئت دولت سوریه به ریاست بشار جعفری، و عضویت احمد عرنوس به عنوان مشاور، احمد الکزبری عضو پارلمان، ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو، امجد عیسی و اسامه علی و حیدر علی احمد به عنوان دیپلمات و افسران امنیتی در این کشور حضور دارند.

استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه نیز به همراه تعدادی از معاونانش به قزاقستان وارد شده در حالی که اتحادیه اروپا نیز گفته در حد سفیران خود در این نشست حضور دارد.

دستور کار این نشست این گونه است که راس ساعت یک ظهر به وقت آستانه جلسه افتتاحیه آن با سخنرانی نور سلطان نظربایف رئیس‌جمهوری این کشور آغاز می‌شود و او به شرکت کنندگان خیر مقدم می‌گوید. برخی هیئت‌ها یعنی روسای هیئت‌ها نیز سخنرانی کوتاهی خواهند داشت. بعد استراحتی برای غذا اولین جلسات مذاکرات بین دولت سوریه و هیئت مخالفان مسلح به صورت مذاکرات غیرمستقیم آغاز خواهد شد که این مذاکرات از طریق دی میستورا و رمزی عزالدین رمزی معاونش انجام خواهد گرفت.

از طرف ترکیه نیز معاون وزیر خارجه ترکیه به همراه نماینده سازمان اطلاعات ترکیه و نماینده ریاست ستاد ارتش حضور خواهند داشت.

از جانب روسیه نیز الکساندر لافرنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در روند صلح در سوریه و میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه وارد قزاقستان شده‌اند.

اما آمریکا اعلام کرده است که وزارت خارجه این کشوره هیئتی را به قزاقستان نخواهد فرستاد بلکه سفیرش در این کشور به نمایندگی از آمریکا در این نشست حضور دارد.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد که به علت مشغول بودن به کارهای گذار قدرت در واشنگتن هیئتی را به آستانه نمی‌فرستد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: جورج کرول، سفیر آمریکا در قزاقستان در این نشست حضور خواهد یافت.

تونر گفت: در سایه انتصاب دونالد ترامپ و تدابیر لازم برای انتقال قدرت هیئتی از آمریکا به قزاقستان نمی‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج