جاباما
۴۶۶۳۶۲
۵۰۲۳
۵۰۲۳
پ

نقش ربات‌ها در آینده‌؛ انسان برتر است یا ربات؟

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نقش ربات‌ها در آینده‌ی بشریت. آیا به نظر شما ربات‌ها دوست هستند یا دشمن؟ ممکن است روزی جای انسان را در این سیاره از آن خود کنند؟

وب سایت دیجی رو - یزدان مرشدزاده: حدود ۵۰ سال پیش برای اولین بار شاهد حضور ربات‌ها در دنیای سینما بودیم و روز به روز به قابلیت‌های آن‌ها افزوده می‌شد و در برخی از فیلم‌ها بهترین دوست ما بودند و در برخی ترسناکترین دشمن. زمان در حال گذر بود و دنیای تکنولوژی به سرعت پیشرفت می‌کرد و کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن و … در عرصه‌ی طراحی، ساخت و تولید ربات‌ها به شکلی گسترده فعالیت می‌کردند.
نقش ربات‌ها در آینده‌؛ انسان برتر است یا ربات؟
در حال حاضر و به لطف پیشرفت در این زمینه ما شاهد ربات‌هایی بسیار پیشرفته‌تر از هر زمانی هستیم و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. برای مثال از این ربات‌ها می‌توان در تحقیقات علمی و حتی سفرهای فضایی استفاده کرد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به نقش ربات‌ها در آینده‌ی بشریت. آیا به نظر شما ربات‌ها دوست هستند یا دشمن؟ ممکن است روزی جای انسان را در این سیاره از آن خود کنند؟

سال ۱۹۷۵،آمریکا،مینسوتا

در یکی از سینماهای شهر فیلمی بسیار ابتدایی از ربات‌هایی به نمایش در آمد که به خون انسان تشنه بودند و قصد داشتند تا بشریت را از روی سیاره زمین محو کنند. این فیلم که محصول هالیوود بود به شدت فروش خوبی داشت و در مدت زمان به سار کمی میلیون‌ها دلار فروش کرد. دلیل این محبوبیت چه بود؟ در آن سال‌ها صنعت ربات سازی مدرن به شکل امروزی شناخته شده نبود و بسیاری از مردم از حضور چنین موجودات آهنی و عجیب و غریبی ترس داشتند و به همین دلیل ساخت این فیلم پاسخی بود برای ذهن‌های ترسو.

از همین سال‌ها بود که هر سال فیلم‌هایی در این زمینه به تولید می‌رسید و از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به نابودگر اشاره کرد. ناسا وارد بازی شد و شروع به طراحی و ساخت ربات‌های فضانورد کرد و در آن سوی جهان ژاپن به لطف علم سرشار و متخصصان داخلی توانسته بود در زمینه‌ی رباتیک پیشرفت‌های زیادی کند. کم کم مردم با ماهیت واقعی ربات‌ها آشنا شدند و ترسشان کمتر شد ولی موضوعی که هیچگاه نمی‌توان پاسخی برای آن سافت این است که ممکن است روزی فرا برسد و ربات‌ها جای انسان‌ها را بگیرند؟

برای پاسخ به این سؤال باید چند موضوع را در ادامه برای شما توضیح دهیم.

نقش ربات‌ها در آینده‌؛ انسان برتر است یا ربات؟

ربات ها سریع تر، مطمئن تر و قوی تر هستند

در سال‌های اخیر شاهد رشد فزاینده و حضور گسترده‌ی ربات‌ها در خط‌های تولید کارخانه‌ها بوده‌ایم و این اتفاق برای همه‌ی افراد جامعه خوب نسیت زیرا افرادی هستند که ربات‌های جایشان را گرفته‌اند و به همین دلیل بیکار شده‌اند. این اتفاق را اگر در مقیاسی بزرگتر در نظر بگیرید متوجه می‌شوید که هزاران نفر به دلیل حضور این ربات‌ها در صنایع مختلف شغل خود را از دست داده‌اند و بیشتر از قشر کارگر هستند.

همیشه ما تصور می‌کنیم که ربات‌ها سریع، مطمئن و قوی‌تر هستند و همه‌ی این ویژگی‌ها صحیح است ولی از یک ویژگی بی بهره هستند و آن دقت انسانی می‌باشد. البته به نظر برخی از کارشناسان عدم انعطاف پذیری با محیط نیز از کمبودهای مهم این ماشین آلات هوشمند به حساب می‌آید.

با پیشرفت تکنولوژی ربات‌هایی بهتر و قوی‌تر ساخته می‌شوند و این اتفاق شغل‌های بسیاری از افراد را تهدید می‌کند. همانطور که می دانید جمعیت سیاره زمین به بالاترین میزان خود د رتاریخ رسیده و بیشتر نیز خواهد شد و حضور ربات‌ها در کنار فوایدی که دارند فضا را برای کار و فعالیت بشر تنگ‌تر می‌کنند.

انتظار می‌رود که در آینده از ربات‌ها بیشتر در صنایع نظامی و دفاعی استفاده شود زیرا بشر همیشه از ابزار خوب بدترین‌ها را ساخته است. برای مثال از آهن شمشیر، از چوب منجنیق و از ربات‌ها جنگجویانی قدرتمند.
نقش ربات‌ها در آینده‌؛ انسان برتر است یا ربات؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج