جاباما
۴۶۶۲۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ناامیدی هنرمند پیشکسوت از جشنواره فجر

یک نوازنده پیشکسوت بلوچ با بیان این‌که با ما برای حضور در جشنواره فجر قرارداد نبسته‌اند، گفت: نوه‌ام نوازنده ساز دُهلک است و باید در جشنواره فجر گروه ما را همراهی می‌کرد؛ اما چون جشنواره بودجه نداد، نتوانستیم او را با خود بیاوریم و مجبور شدیم بدون او اجرا کنیم.

خبرگزاری ایسنا: یک نوازنده پیشکسوت بلوچ با بیان این‌که با ما برای حضور در جشنواره فجر قرارداد نبسته‌اند، گفت: نوه‌ام نوازنده ساز دُهلک است و باید در جشنواره فجر گروه ما را همراهی می‌کرد؛ اما چون جشنواره بودجه نداد، نتوانستیم او را با خود بیاوریم و مجبور شدیم بدون او اجرا کنیم.

پهلوان خداداد زنگشاهی اظهار کرد: من سرپرست ۲۵ نفر از اعضای خانواده‌ام هستم. سه پسر و چهار دختر دارم و چون فرزندان و دامادهایم بی‌کارند، من هزینه زندگی‌شان را پرداخت می‌کنم. هرقدر کار می‌کنم باید برای سیر کردن شکم اعضای خانواده‌ام هزینه کنم.

او ادامه داد: وقتی برای اجرا به جشنواره موسیقی فجر آمدم، امید داشتم که نزد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بروم تا کمک کند برای آخرین پسرم که مجرد است، عروس بیاورم و او را به آروزیش برسانم.

این پیشکسوت موسیقی با بیان این‌که فقط از راه موسیقی زندگی می‌گذارنم، گفت: موسیقی در خانواده ما ارثی است و چند پشت ما ساز می‌نواختند.

زنگشاهی که مخارج زندگی‌اش را از نواختن در مراسم عروسی در بلوچستان تأمین می‌کند، اضافه کرد: معمولا در طول یک‌ماه، در دو تا چهار مراسم عروسی شرکت می‌کنم و ساز می‌زنم؛ اما مردم ترجیح می‌دهند در مراسم عروسی از نوازنده‌های اُرگ استفاده کنند. برای شرکت در هر عروسی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان می‌گیریم که این مبلغ بین سه نوازنده دیگر که من را همراهی می‌کنند، تقسیم می‌شود.

از پهلوان خداداد زنگشاهی، خواننده و نوازنده بلوچ که در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر اجرا داشت، به‌عنوان هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی تقدیر شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج